کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

کاشت مو

کاشت مو | قیمت+تصاویر و فیلم بهترین روش کاشت مو در کلینیک زیبایی
کاشت مو چیست | تصاویر و فیلم کاشت مو | کاشت مو طبیعی با جدید ترین روش ها توسط متخصص زیبایی با بهترین قیمت و هزینه در مجهز ترین کلینیک کاشت مو تهران

کاشت مو چیست؟

ریزش مو‌های سر وصورت یکی از مهم‌ترین و نگران‌کننده‌ترین عواملی است که در هر سنی، زیبایی­تان را تهدید می‌کند و کاشت مو بهترین راه درمان آن است! کاشت مو یکی از مدرن‌ترین روش‌هایی است که برای بازسازی موهای مژه، ابرو، محاسن، پوشاندن جای زخم و… در سراسر جهان انجام می‌شود.  بیش از یک دهه است که روش های مختلفی برای کاشت مو رواج پیدا کرده است که به وسیله آن می توانید مجددا موهایی پر پشت و زیبا داشته باشید.در ادامه این مقاله، بهترین روش‌های کاشت مو، هزینه‌ها و نتایج آن را می‌خوانید.

تاریخچه کاشت مو

کاشت مو به صورت انتقال بافت پوست سر به منطقه طاس،  به قرن ۱۹ بر می‌گردد؛ در این روش پوست دارای موی متراکم، به همراه منبع خون به منطقه دیگر منتقل می‌شود.کاشت مو به صورت انتقال تک ­تک تار‌های مو به منطقه کم‌پشت یا طاس اولین بار در دهه ۳۰ میلادی در ژاپن انجام شد؛ بله، بازهم ژاپنی‌ها و سکوی اول افتخار!
با شروع جنگ جهانی دوم و درگیری‌های ژاپن، از سر گرفتن تحقیقات و پیشرفت‌های علمی روش‌های مدرن کاشت مو از دهه ۵۰ شروع شد و این بار به جای ژاپنی‌‌ها اروپایی‌ها دست به کار شدند.

روش‌ های کاشت مو

کاشت مو به طور کلی به دو صورت انجام می‌شود؛ کاشت موی بدون جراحی و کاشت موی با جراحی که هر کدام تکنیک‌ها و روش‌های مختص به خود را دارند.

کاشت مو بدون جراحی

از روش‌های کاشت موی بدون جراحی می‌توان به تکنیک‌های زیر اشاره کرد:
  • کاشت مو به روش SUT
  • کاشت مو به روش FUE
  • کاشت به روشSUT و FUE
  • کاشت مو به روش SuperFUE
  • کاشت مو به روش BHT
  • کاشت مو به روش FIT
  • کاشت مو به روش FUT

تمامی تکنیک‌های این روش به کاشت موی بدون تراشیدن موی سر معروف هستند؛ این روش‌ها برای کسانی که هر کاری می‌کنند تا تیغ ماشین تراش به موهای‌شان نخورد و البته برای خانم‌ها بسیار مناسب هستند.البته نتراشیدن موی سر تنها مزیت تکنیک‌های کاشت مو بدون جراحی نیست، در این روش‌ها تارهای مو به صورت تک­تک برداشت و بدون خونریزی و درد به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند.نتیجه این تکنیک‌ها خط رشد طبیعی به همراه کاشت موی بسیار زیبای موهای‌تان خواهد بود.

کاشت مو به روش SUT

این تکنیک مدرن‌ترین و بهترین روش کاشت مو است که بدون درد و خونریزی در پیشرفته‌ترین کلینک‌های کاشت مو انجام می‌شود؛ در این روش، تار‌های موی شما از بانک مو (مناطق متراکم مو مثل زیرریش و سینه و…) توسط دستگاه‌های اتوماتیک برداشته شده و زیر نظر متخصصین به ناحیه کم پشت منتقل می‌شوند. از مزایای زیاد این روش می‌توان به عدم درد و خونریزی کاندید و در نتیجه عدم به جا ماندن زخم و بخیه، کوتاه و کمتر شدن جلسات کاشت، انتقال و پیوند تا ۱۴ هزار موی طبیعی و خط رویش طبیعی با تراکم بالا (تراکم ۳ برابر روش‌های دیگر) اشاره کرد.قابل ذکر است که در این روش پس از کاشت مو، فولیکول‌های موهای‌تان به کمک دستگاه‌های لیزری تحریک و تقویت می‌‌شوند تا مانند قبل به طور کاملا طبیعی رشد کنند.

کاشت مو طبیعی

کاشت مو طبیعی

کاشت مو به روش FUE

تکنیک کاشت مویFUE  به همراه تکنیک SUT  از به روز‌ترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های کاشت مو هستند.این تکنیک کاشت، تائیدیه انجمن بین‌المللی متخصصین پوست و مو و FDA  آمریکا را دارد  و به اکثر کاندیداهایی که بانک موی متراکمی دارند توصیه می‌شود؛ داشتن بانک موی متراکم یکی از شروط کاشت از طریق این روش است چراکه اگر بانک موی خوبی برای پیوند نداشته باشید تراکم دلخواه­تان را بعد از کاشت مشاهده نخواهید کرد و موهای‌تان هم‌چنان کم پشت خواهد ماند.
از مزیت‌های این روش می‌توان به برداشت موها با دستگاه‌های پیشرفته و خودکار اشاره کرد که خون‌ریزی و درد را از بین می‌برند و ظرافت برداشت موها از بانک کاندید باعث پیوند طبیعی و زیبایی دوچندان موها بعد از کاشت می‌شود.

کاشت مو به روش FUE

بهترین روش های کاشت مو

کاشت به روشSUT  و FUE

استفاده از دو روش مدرن و پیشرفته در کاشت مو، این تکنیک ترکیبی را منحصر به فرد می‌‌کند. این روش معمولا به کاندیدهایی توصیه می‌شود که بانک موی متراکم ندارند.در این تکنیک متخصصان با ظرافت تمام، به جای یک بانک از چند بانک موی شما استفاده می‌کنند تا زیبایی عمل پیوند را به حداکثر برسانند.

کاشت مو به روش SuperFUE

این روش به علت به کارگیری دستگاه‌های فوق پیشرفته یکی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های کاشت مو به شمار می‌رود و در کلینیک‌های محدودی انجام می‌شود.در کاشت مو به شیوه SuperFUE، لازم است کاندید یک روز قبل از کاشت به کلینیک مراجعه کند تا متخصصین به کمک دستگاه‌های پیشرفته موارد زیر را بررسی کنند:

  • آنالیز بهترین و متراکم‌ترین منطقه برای برداشت مو برای پیوند بهترین پیاز‌های مو که قابلیت رشد و دوام بیشتری را دارند.
  • بررسی تعداد کل فولیکول‌های قابل برداشت از بانک موی کاندید.
  • مشخص کردن درصد موهای سفید و سیاه بانک، بررسی بانک‌های دارای بیشترین موی سیاه برای پیوند برای زیبایی هر چه بیشتر کاشت.
  • بررسی و معاینه پوست قبل از کاشت برای تست هرگونه بیماری پوستی و قارچی.
  • در این تکنیک به علت هوشمند بودن دستگاه،  آنالیز به صورت کامپیوتری انجام  می‌شود و احتمال هر گونه خطا و اشتباه پزشکی به صفر می‌رسد و در نهایت کاشت به بهترین شکل ممکن انجام می‌‌شود.

از دیگر مزایای این تکنیک می‌توان به سرعت برداشت و پیوند، تراکم چند برابر موهای کاشت شده، هوشمند بون تیغه برداشت دستگاه SuperFUEو در نتیجه عدم آسیب‌رسانی به ریشه موهای برداشت شده، به حداقل رساندن زمان نقاهت وترمیم به علت ظرافت عمل کاشت اشاره کرد.

کاشت مو به روش BHT

در این روش نیز مانند دیگر تکنیک‌های توضیح داده شده، پیاز‌های مو از بانک موی شخص کاندید برداشته می‌شوند و در منطقه  کم تراکم کاشت می‌شوند با این تفاوت که چندین منطقه خاص را در بدن شخص (مانند کتف، ران، کمر و …) به عنوان بانک انتخاب می‌کنند و با دستگاه‌های مخصوص پیاز‌های مو را برداشته و پیوند می‌زنند.دراین روش نه تنها بانک موی خود را از دست نمی‌دهید بلکه به علت چند بانکه بودن عمل برداشت، تراکم و زیبایی کاشت بالا رفته و در نهایت موهای‌تان را زیبا و طبیعی مشاهده خواهید کرد.

کاشت مو به روش FIT

در این تکنیک، کاشت مو به وسیله دستگاه‌های برداشت موی دستی (هولدر‌های دستی)، از بانک موی شخص کاندید فولیکول‌های مو را به صورت گروهی و دانه‌ای برداشت کرده و در منطقه خالی پیوند می‌زنند.در این روش به علت دستی بودن دستگاه هولدر، عمل برداشت پیاز مو کند انجام می‌شود و تمام فولیکول‌های مو را نمی‌توان در یک جلسه ‌انتقال داد؛

در نتیجه به علت طولانی شدن زمان کاشت و عدم خون‌رسانی به موقع، پیازهای مو از بین رفته و توانایی رشد خود را از دست می‌دهند.از دیگر معایب این روش می‌توان به مصنوعی بودن کاشت، ریزش پیازهای مو بعد از حداکثر ۸ ماه و از بین رفتن بانک موی شخص کاندید اشاره کرد.

کاشت مو با جراحی

این تکنیک در کنار تراشیدن موی سر، عوارضی مانند خون‌ریزی و درد، دوران نقاهت طولانی و مصنوعی بودن خط رشد مو به علت از بین نرفتن زخم‌ها دارد و در کلینیک‌های پیشرفته انجام نمی‌شود.یکی از روش‌های کاشت مو با جراحی کاشت مو به روش FUT است که در ادامه توضیح داده شده است.

کاشت مو به روش FUT

این روش یکی از روش‌های اولیه کاشت مو در جهان است.در این تکنیک، لایه‌ای از پست سر (که معمولا پرپشت‌تر از جلوی سر است) به ضخامت ۲ سانتی متر و طول ۲۰ سانتی‌متر برداشته شده و در قسمت جلوی سر بخیه زده می شود.

کاشت مو

کاشت مو

مراقبت های صحیح پس از عمل کاشت مو 

بعد از انجام عمل کاشت بهتر است برای مراقبت از ریشه‌های تازه پیوند زده شده تا زمان سازگار شدن­شان با محل جدید کمی رعایت کنید تا پیوند موها موفقت‌آمیز باشد و رشد موهای‌تان از سر گرفته شود.منطقه‌ای که کاشت انجام گرفته را از معرض نور مستقیم خورشید دور کنید تا پیاز‌های جدید موهای‌تان با آرامش کامل با شرایط جدید سازگار شوند.

بعد از انجام کاشت مو، به مدت ۲ الی ۳هفته ورزش سنگین ممنوع است، حتی فکرش را هم نکنید!دو روز بعد از جراحی از شامپو برای شستشوی محل کاشت استفاده کنید و به آرامی محل پیوند را بشویید تا از دلمه بستن زخم در اطراف محل کاشت جلوگیری شود. توجه کنید که دلمه‌های پوستی به محور مو می‌چسبند و خطر ریزش فولیکول‌های موی تازه کاشته شده در طول هفته اول را افزایش می‌دهند. اگر در طی ۱۰ روز اول موهای تازه پیوند زده شده ریزش داشتند، نگران نباشید چرا که ریزش مو در هفته اول بعد از کاشت کاملا طبیعی است و موها به علت تغییر محلی آسیب‌ پذیر شده و شروع به ریزش می‌کنند؛ بعد از حدود ۲ تا ۳ ماه موهای جدیدی از فولیکول‌های جابجا شده شروع به رشد و ضخیم شدن می‌کنند و جای موهای ریخته شده را می‌گیرند.

این ریزش، برای اکثریت کاندید‌ها اتفاق می‌افتد و جای نگرانی نیست. بهتر است به جای مصرف قرص‌ها و کاشت دوباره کمی به ریشه‌ها زمان بدهید تا با جای جدیدشان کمی خو بگیرند و شروع به رشد دوباره کنند.اگر به خوبی از موهای‌تان مراقبت کنید و کمی به آن‌ها زمان ترمیم بدهید، بعد از یک تا دو ماه رشد می‌‌کنند و زیبایی صورت­تان را به شما بازمی‌گردانند؛ خیالتان راحت باشد پیوند‌ها کاملا طبیعی است و حتی خودتان هم بعد از گذشت زمان متوجه کاشت موهای‌تان نخواهید شد.

فیلم مراحل کاشت موی طبیعی

عوارض جانبی کاشت مو

اگر برای کاشت موهای‌تان از تکنیک‌های مدرن استفاده کنید و به کلینیک‌های پیشرفته مراجعه کنید معمولا عوارض خاصی بعد از کاشت به سراغ‌تان نخواهد آمد.عوارضی که در ادامه نام برده می‌شوند موقتی هستند و تقریبا سراغ اکثر کاندید‌ها می‌روند؛ این عوارض شامل موارد زیر هستند که بعد از مدتی از بین می‌روند و جای نگرانی نیست.
کم پشت شدن مو (این عارضه یکی از متداول‌ترین عوارض بعد از کاشت است که به صورت قطعات مختلف طاسی بر روی سر و کم پشت شدن موها ظاهر می‌شود طوری که در برخی از کاندیدها درصدی از موها هر روز از دست می‌روند. ) از دیگر عوارض کاشت، سکسکه‌های بعد از عمل است که حدود ۵ درصد از کاندیدها دچار آن می‌شوند.تورم نواحی نظیر پوست سر و پیشانی یکی دیگر از این عارضه‌هاست، البته داروهایی برای تسکین ورم وجود دارد که در صورت آزار دهنده بودن این تورم‌ها می‌توانید از دارو استفاده کنید. خاراندن پوست سر یکی از بدترین عکس‌العمل‌هایی است که می‌توانید در مقابل خارش پوست­تان انجام دهید. خاراندن محل پیوند باعث به وجود آمدن دلمه‌های پوستی و در نهایت موجب ریزش فولیکول‌های مو می‌شوند. پس اگر دچار خارش پوستی شدید حتما از مرطوب‌کننده‌ها و شامپو استفاده کنید و از خاراندن موضع دوری کنید.

 هزینه و قیمت کاشت مو

بسیاری از افراد که قصد کاشت مو دارند درباره قیمت کاشت مو، تحقیق و بررسی می کنند و برخی از آنها متاسفانه فقط به دنبال جایی هستند که با کمترین هزینه کاشت مو به روش Sut (و یا تکنیک ها و روش های دیگر) بتوان در آنجا از این خدمات استفاده کنند.

در صورتی که باید توجه داشته باشید که ممکن است برای یک کاشت مو، تعدادی زیادی از پرسنل آن کلینیک شامل تکنیسین ها و پرستاران، گاهی حتی بیش از 10 نفر مشغول کار بر روی سر آن فرد شوند تا به بهترین نحو ممکن، عمل کاشت مو صورت بگیرد. علاوه بر این مسئله، تجهیزات و دستگاه های بکار رفته در عمل کاشت مو و همچنین هزینه های جانبی آنها را هم به این لیست اضافه کنید.

حال متوجه خواهید شد که چرا این گونه عمل ها وقتی در بهترین مرکز کاشت مو انجام شوند، هزینه ها چندان پایین نیست. اما در عوض نتایج ماندگار و با دوام آنها در دراز مدت مسلما ارزش آنرا دارد و می تواند شما و سایر افرادی که به آن کلینیک زیبایی و متخصص مراجعه کرده اید را راضی نگه دارد.

کاشت مو تهران

کاشت مو تهران

کلینیک زیبایی ایران پلاستیک با ارائه بهترین خدمات زیبایی و درمانی در زمینه  با بهترین روش های نوین روز دنیا در خدمت شما همراهان گرامی می باشد. ( گالری تصاویر کاشت مو )

6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX