کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

تزریق ژل

تزریق ژل | فواید+عوارض و قیمت تزریق ژل در کلینیک زیبایی
تزریق ژل | تزریق ژل به لب و پیشانی با ماندگاری بالا و مناسب ترین قیمت برای صورت لاغر با استفاده از بهترین مواد بدون عوارض توسط متخصص زیبایی در کلینیک زیبایی.

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل روشی سریع برای انجام اصلاحات گوناگونی در صورت و دیگر اندام های بدن می باشد که با توجه به نوع آن کاربردهای مختلفی دارد. ژل های تزریقی تا حدود زیادی می توانند برای از بین بردن خطوط چهره، درمان گودی چشم، جوان سازی صورت شما و .. به کار روند. 
اگر قصد تزریق ژل دارید، بهتر است قبل از انجام این عمل اطلاعاتی درباره مواردی از جمله انواع ژل های تزریقی، مزایای تزریق فیلر یا ژل، عوارض تزریق ژل، هزینه تزریق ژل، ماندگاری ژل های تزریقی و مراقبت های بعد از تزریق آن را داشته باشید تا بتوانید از بهترین ژل تزریقی برای خود استفاده کنید.

تزریق ژل

تزریق ژل

تزریق ژل در پوست چه کاربردهایی دارد؟

عمل تزریق ژل یا فیلر از جمله برای کاهش چین و چروک صورت، افزایش حجم صورت، برجسته کردن لب، بزرگ کردن چانه، برجسته کردن گونه و بینی، فرم دهی به ابرو و … مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه تزریق ژل جزء برنامه مداوم مراقبت های پوستی است؛ خصوصاً برای خانم هایی که به زیبایی پوست خود اهمیت می دهند. به همین دلیل انجام این کار بعد از بوتاکس از پر کاربردترین عمل های زیبایی به شمار می رود.

انواع ژل های تزریقی کدام اند؟

ژل ها انواع مختلفی دارند که کاربرد هر کدام نیز متفاوت است. سه دسته کلی از ژل های تزریقی عبارت اند از:
  • ژل های قابل جذب: این نوع از ژل ها هم جنس مولکول های بدن می باشند که کاملاً جذب پوست می شوند.
  • ژل های دیر جذب: ژل هایی که قابلیت جذب کمتری دارند، باعث تحریک بافت و گلوله شدن زیر پوست می شوند و ماندگاری آن ها حدود 1 تا 5 سال خواهند بود. ژل رادیس (Radiesse) و کپتیکو (Captique) از این نوع هستند. 
  • ژل های غیر قابل جذب: این نوع ژل ها غیر قابل جذب برای پوست هستند و زیر پوست نیز گلوله می شوند که یکی از معایب این نوع به شمار می رود؛ اما به نسبت دو نوع دیگر ماندگاری بیشتری دارند؛ یعنی حدود 3 تا 5 سال. ژل های آرت کول و آکریل آمید از این گونه ژل ها هستند.

ژل های هیالورونیک اسید 

این نوع ژل از سازگارترین ژل ها با بافت بدن به شمار می آیند. هیالورونیک اسید مهمترین قند طبیعی در پوست است که باعث انعطاف پذیری و افزایش حجم پوست می شود. این ماده ژله ای انعطاف پذیر، فضای بین رشته های کلاژن و فیبرهای الاستین زیر پوست را پر می کند. امروزه این نوع ژل به دلیل نتایج زیبایی معقول و ایجاد حداقل عوارض، بهترین ژل تزریقی به شمار می رود. هم چنین HA خاصیت اتصـال به آب را دارد و به همین دلیل هنگام تزریق ژل به صورت باعث هیدراته شدن و نرمی پوست می شــود.

کلسیم هیدروکسی آپاتیت

این ژل از نوع نیمه دائمی است که بیشتر هنگام تزریق ژل به گونه یا روی گونه به منظور برجسته سازی آن ها استفاده می شود. ماندگاری این ژل ها حدود 2 سال یا بیشتر است؛ بنابراین برای کسانی که خواهان ماندگاری بیشتری هستند، گزینه خوبی می باشد. هم چنین از این ژل نمی توان برای تزریق به لب استفاده کرد. قیمت تزریق ژل کلسیم هیدروکی آپاتیت 2 تا 3 برابر ژل های موقت است.

ژل های پلی اکریل آمید

این ژل ها قابل جذب نیستند؛ در واقع فقط آب داخل ژل جذب پوست می شود ولی سایر مواد آن غیر قابل جذب است. ماندگاری آن نیز 2 تا 3 سال می باشد.

ژل (پر کننده های) PMMA

تزریق این نوع ژل در چین و چروک های عمیق مانند تزریق ژل اطراف چشم، خط خنده و زیر چشم انجام می شود. ماندگاری این نوع نیز 5 تا 8 سال است.

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل

فواید تزریق ژل

  • متخصصان تزریق ژل به راحتی می‌توانند حجم ژل تزریقی را کنترل کنند و نتیجه دلخواه مشتریان را به دست آورند.- مواد به کار رفته در برخی از ژل‌های تزریقی مشابه موادی است که در بدن وجود دارند، بنابراین احتمال ایجاد حساسیت بسیار کم است.
  • در تزریق ژل به لب یا روی لب، اگر حرکت لب‌ها باعث ایجاد برآمدگی یا توده در لب ها شوند، توده به راحتی توسط متخصصان برطرف می‌شود.
  • میزان کبودی و تورم ناشی از تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید از انواع ژل های دیگر کمتر است.

عوارض تزریق ژل

  • عوارض ناشی از ژل های تزریقی کاملاً بستگی به نوع آن دارد. ژل هایی خوب هستند که نخست بدن به آنها واکنش ندهد و بعد به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهند.
  • برای تزریق ژل باید به طور متوسط هر 6 ماه یک بار مقدار نسبتاً زیادی هزینه کنید. 
  • مهمترین عارضه تزریق ژل ها، درد و ناراحتی ناشی از فرو بردن سوزن در بافت های پوست و بزرگ شدن ناگهانی آن هاست.
  • عوارض جانبی تزریق ژل گونه و بینی شامل ورم، سرخ شدن پوست و خارش می باشد.

به طور کلی تزریق ژل حجم دهنده یکی از کم عوارض‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست نسبت به روش های دیگر در عصر حاضر به شمار می رود.

 ماندگاری تزریق ژل

همان طور که می دانید تزریق ژل عمل دائمی نیست و بسته به نوع ژل به کار رفته، میزان ماندگاری آن ۶ تا ۱۸ ماه می باشد. این موضوع به نفع مشتریان می باشد؛ زیرا با این کار عوارض تزریق ژل یا چربی قدیمی را به صفر رسانده اند و امکانی را برای تغییر فرم حجم سازی برای آن ها را به آسانی فراهم می کنند.
نکته مهم این است که یکی از دلایلی که این ژل ها تایید سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرده اند، دقیقا مدت اثر مشخص آن هاست که خطر واکنش نامطلوب بافتی مانند گلوله شدن و بد فرم شدن را به کمترین حد خود رسانده است. لازم است بدانید تزریق ژل چربی یا تزریق ژل حجم دهنده برای افراد جوان که تحمل کبودی و تورم شدید صورت و شکم یا ران و ... را ندارند، اصلا ضرورتی ندارد. اما روش تزریق ژل ها بسیار سبک است و درد و عارضه ای را به همراه ندارد، اما تزریق چربی هم زمان بیشتری برای انجام آن لازم است و هم نیاز به بی حسی وسیعی دارد.

قیمت تزریق ژل

هزینه تزریق ژل یا فیلر در ناحیه های مختلف متفاوت است و بستگی به نوع ماده‌ی تزریقی و تجربه متخصصان جراحی زیبایی دارد. بنابراین این هزینه تزریق در افراد مختلف، متفاوت است. همچنین هزینه درمان براساس تعداد سرنگ‌های ژل نیز محاسبه می‌شود.
ژل های ژوویدرم و رستیلن که از برند های آمریکایی می باشند، دارای بالاترین قیمت هستند؛ برندهای اروپایی قیمت متوسط و ژل های چینی و کره ای پایین ترین قیمت را دارا هستند. به عنوان مثال هزینه تزریق ژل لب ژوویدرم از اسکین فیل که ایتالیایی است بالاتر است.

هزینه و مراقبت های تزریق ژل

هزینه و مراقبت های تزریق ژل

مراقبت های بعد از تزریق ژل چیست؟

  • بعد از انجام تزريق ژل، بيمار بايد نمک كمتری مصرف کند، زیرا احتمال تورم در ناحیه مورد نظر بالا است. 
  • در تزریق ژل به صورت، سر را نباید پايين بگیرید.
  • برای کاهش تورم تا چند روز هر چند ساعت یک بار باید به مدت ۱۵ دقیقه از كمپرس سرد استفاده كنید و بعد از كمپرس گرم.
  • نواحی تزریق ژل به صورت را به هیچ وجه ماساژ ندهید.
  • برای تزريق ژل به خط خنده، محدوديتي وجود ندارد و شما مي‌توانيد به راحتي هر سال اين تزريق را انجام دهيد.
  • از گرم کردن محل تزریق برای برطرف کردن خط خنده تا از بین رفتن کامل تورم یا کبودی خوداری کنید. دوش گرفتن یا شستشوی معمولی آن اشکالی ندارد.
  • از فعالیت هایی مانند ورزش کردن یا برنزه کردن که باعث سرخ شدن صورت می شوند، در روز تزریق ژل خودداری کنید.
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX