کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

بوتاکس

بوتاکس | قیمت+عوارض و ماندگاری انواع عمل بوتاکس صورت
بوتاکس چیست|تزریق بوتاکس صورت و لب با ماندگاری بالا و قیمت مناسب و با استفاده از بهترین مواد خارجی بدون عوارض توسط متخصص عمل زیبایی با بهترین قیمت در کلینیک زیبایی

بوتاکس چیست؟

بوتاکس و در کل انواع فیلرها، به نوعی آمپول اطلاق می‌شوند که با فلج کردن عضلات نواحی مختلف صورت، باعث برطرف کردن چروکهای پوست اعم از پیشانی، خط اخم دور چشم، و... شده و به نوعی باعث جوانی پوست می‌گردند. 
به غیر از موارد زیبایی، بوتاکس‌ها در خصوص درمان میگرن و کاهش تعرق زیر بغل و جلوگیری از افتادگی پوست نیز استفاده می‌شوند. این آمپول ها در دنیا انواع مختلفی دارند که بسته به انواع مارک ها و نوع کیفیت آن، و البته قیمت و دقت تزریق، در نواحی مختلف بدن مخصوصا صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. بوتاکس یک سم عصبی (نورو توکسین Neurotoxin ) است که به عنوان درمان ضد پیری شناخته می‌شود. این سم از بوتولینیوم توکسین (Botulinum Toxin ) گرفته می‌شود که یکی از سمی‌ترین سم‌های شناخته شده برای انسان می‌باشد. در ادامه به تعدادی از بوتولینیوم توکسین که قابل استفاده هستند می‌پردازیم. معروف‌ترین و رایج‌ترین سم‌های بوتولینیوم توکسین که در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند:

  • تیپ A که شامل Botox (Vistabel) ، Dysport ( Azzalure ) و Xeomin ( Bocouture ) هستند.
  • تیپ B که شامل Neurobloc می‌باشد.

بوتاکس

بوتاکس

سم بوتولینوم چیست و تاثیر آن چگونه است؟

برای هر لحظه که حالاتی مانند لبخند یا اخم و یا خنده عظلات صورت خود را منقبض میکنید در اثر این تغیرات در صورت شما خط هایی تشکیل می شود که به مرور زمان این خط های لبخند و اخم چین و چروک دائمی علی الخصوص در اطراف چشم ها و پیشانی و بین دو ابرو ( خط اخم ) تبدیل می شود . در نتیجه آثار چین و چروک در چهره باعث می شود شما پیرتر” خسته “عصبانی و ناراحت دیده شوید. با استفاده از ترزیق سم بوتولینوم می توانید چین و چروک که در اثر حرکات طبیعی صورت به وجود آمده را درمان کنید . بوتاکس و همه مارک های آن موقعی که به یک عضله خاص در صورت ترزیق می شود راه انتقال سیگنال های عصبی به عظله را مسدود می کند.  به این صورت انتهای عصب نمی تواند دستور حرکت را به عظه برساند , در این صورت چین و چروک کمتری در قسمت هایی که تحت درمان هستند تشکیل شود . نتیجه قابل توجه در این نوع درمان در قسمت یک سوم فوقانی صورت به دست می آید و خط های حاصل از چین و چروک که پنجه کلاغی اطراف چشم و پیشانی و ابروها را کاهش می دهد.

انواع بوتاکس کدامند؟

تمامی مارک های این محصول , فرمول های به نسبت مشابهی از باکتریوم کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A هستند , اما روش استفاده همه آنها باهم یکسان است . نتیجه عملکرد همه آنها به طور موقت باعث فلج شدن عظلات و در نتیجه کاهش چین و چروک ها می شود.

بوتاکس | Botox

با کمک بوتاکس از انتقال سیگنال های عصبی به عظلات جلوگیری می شود . بعد از اینکه بوتاکس را ترزیق کردند عظه سفت شده و دیگر قادر به انقباض شدن نیست . با این عملکرد عضله ریلکس شده و این باعث می شود که چین و چروک صاف شوند. درمان با بوتاکس برای خطوط پیشانی , خطوط پای کلاغی , خطوط اخم , خطوط خنده , خطوط و چروک های روی بینی ( خطوط ینی خرگوشی ) , چال چانه , خطوط روی پوست گردن و اطراف دهان ( برای افتادگی گوشه های دهان و خطوط افراد سیگاری ) ترزیق کرد.

بوتاکس  |  Botox

زئومین | Xeomin

زئومین برای درمان لفارواسپاسم ( پلک زدن بی اختیار ) و خط های اخم متوسط تا شدید قابل استفاده است و مورد تائید قرار گرفته است . فرمول جدیدی از بوتولینوم تیپ A زئومین است که در آن از پروتئین مرکب استفاده نمی کنند و حذف شده است. زئومین از باکتری سازنده بوتولیسم ساخته شده است . سمی که به وسیله بوتولینوم ترزیق می شود با متوقف کردن فعالیت عصبی در عضله باعث کاهش موقت فعالیت عضلانی می شود.

زئومین | Xeomin

دیسپورت | dysport

دیسپورت یک نورتوکسن (سم عصبی) است که به وسیله مولکول های پروتئین احاطه شده . به کمک این سم عصبی از ارسال سیگنال های مغز به عظلات خاص جلوگیری می شود و خطوط چین و چروک کاهش پیدا می کند. شباهت بیشتر دیسپورت به بوتاکس است و به میزان زیادی در کل جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

دیسپورت | dysport

نرونوکس | Neuronox

نرونوکس به تازگی تولید شده است که نوعی سم بوتولینوم است. با ترزیق اندازه ( دوز ) درمانی نرونوکس در داخل عظلات باعث م یشود که ارتباط عصبی – شیمیایی عضله قطع شود و در نتیجه به صورت موضعی باعث کم شدن فعالیت عضلانی شود. نرونوکس ساخت کشور کره است.

نرونوکس | Neuronox


مسپورت | Masport

کاربرد مسپورت به طور موقت خط های اخم متوسط تا شدید بین دو ابرو را درمان می کند. این محصول ساخت کشور ایران است.

مسپورت | Masport

کانیتوکس | Canitox

کانیتوکس از سم بوتولینوم حاصل شده و بیشتر رای درمان انواع چین و چروک صورت از جمله خطوط لبخند , چین و چروک پیشانی و خطوط پا کلاغی و خطوط اخم مورد استفاده قرار می گیرد . شرایط نگهداری این محصول در یخچال ( دمای -۴ درجه سانتی گراد ) نگهداری می شود.

کانیتوکس | Canitox

درماتوکس | Dermatox

درماتوکس روشی ( فرمولی ) برای سلامتی پوست است که کاربرد زیادی برای درمان لیست طویلی از بیماریها تولید شده است . مطابق ادعای تولید کنندگان , این محصول برای هر قسمت از بدن دارای منافعی است که از جمله آنها یک لوسیون مرطوب کننده و اصلاح کننده منفذهای پوست است. تولید کنندگان این محصول مدعی هستند که فرمول کریستالی و طبیعی و نتیجه منحصر به فرد این محصول باعث ترمیم , تقویت و بهتر شدن ظاهر پوست می شود .

درماتوکس | Dermatox

مواردی که باید بعد از تزریق بوتاکس رعایت کرد

  • بعد از تزریق باید از مواردی چون آب گرم، کمپرس داغ و سشوار کردن موی سر که اثر بیوتین را کم می‌کند پرهیز کرد.
  • باید 4 الی 5 ساعت سر را بالا نگه داشت تا از ورود مواد به سایر نقاط جلوگیری شود.
  • از انجام کار سنگین تا 24 ساعت خودداری شود.
  • خواب با زاویه 45 درجه باشد.

    در خصوص کلیه بوتاکس‌ها نحوه تزریق و محل تزریق و تبحر شخص تزریق کننده بسیار مهم بوده و در صورت اشتباه، عوارض آن اگر چه قابل رفع است اما مشکلاتی را برای بیمار ایجاد می‌کند.
  • مدت تاثیر هر دوره تزریق بوتاکس و تزریق ژل بین 4 تا 6 ماه است و باید پس از این دوره تا رسیدن به نتیجه مورد نظر، مجددا تزریق، تجدید گردد.

سن مناسب برای بوتاکس  

تزریق بوتکس را می توان از 18 سالگی شروع کرد، یعنی بعد از این سن ممنوعیت تزریق نداریم، اما به شخصه تزریق بوتاکس از این سن را توصیه نمیکنم، استفاده از بوتاکس برای جوانسازی چیزی نیست که با توجه به عوارضی که دارد بتوان هر کسی پیشنهاد داد، کسانی باید بوتاکس بزنند که واقعا به آن نیاز دارند، تزریق بوتاکس برای نوجوانی که چین و چروک ندارد و بیشتر به هوای بال کشیدن ابرو یا تغییر چهره می آید درست نیست، اگر هدف از بوتاکس پیشگیری از بروز چین و چروک های پوستی است توضیه های ساده را می توان جایگزین بوتاکس کرد.

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس

کسانی که بدلیل جرکات زیاد عضلات صورت چروک های سطحی روی پوستشان ظاهر شده و در حال پیشرفت و عمیق تر شدن است، برای بوتاکس گزینه مناسبی هستند، استفاده بوتاکس در زمینه های درمانی نیز برای کسانی که دچار گرفتگی های عضلات گردن یا اسپاسم پلک هستند، انحراف چشم دارند، دچار تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل هستند یا میگرن دارند توصیه می شود .
برای رفع چین و چروک چانه و گردن و دورلب یا بالا بردن گوشه لب و ابروها و کاهش نمایش لثه موقع خنده نیز می توان از بوتاکس استفاده کرد، اما پزشک متخصص باید این کار را انجام دهد و از بوتاکس استفاده شود.

بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت

بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت

چه کسانی در چه مواقعی نباید از بوتاکس استفاده کنند؟

در خانم های باردار و شیرده، کسانی که مبتلا به فلج عضلات هستند یا عفونت فعال در محل دارند یا به آلرژی های فعال مبتلا هستند، تزریق بوتاکس ممنوع است، چون که بوتاکس نوعی سم است و احتمال دارد به جنین برسد، وقتی کسی به بوتاکس حساسیت نشان می دهد، به این معنی است که آنتیژن این سم وارد مویرگ های ریز خونی شده و واکنش های پوستی نشان داده است این احتمال وجود دارد که آنتی باید بعد از تزریق بوتاکس فعال شوند و به جنین آسیب برسد.

عوارض بوتاکس

برای عوارض بوتاکس، نسبتا شایع و موضعی هستند، مثل افتادگی پلک، کبودی یا خونمردگی، سرخی صورت، حالت تهوع و سردرد که در عرض چند روز تا چند ماه برطرف می شود، برخی عوارض نیز شیوع کمتری دارند، مثلا تزریق بیش از اندازه بوتاکس، انتشار دارو به اطراف و رسیدن به نقاطی که غیز قابل پیشگیری اند باعث از کار افتادگی یا ضعف عضلات اطراف ناحیه و غیرطبیعی شدن چهره فرد یا از بین رفتن تقارن می شود.تزریق دوز نامناسب بوتاکس اطراف چشم باعث بیرون زدگی چشم، دوبینی یا ناتوانی در بستن ارادی چشم می شود، قوس غیرطبیعی ابرو و بروز حال متعجب یا شیطانی یا افسردگی در صورت فرد نیز نتیجه تزریق نادرست بوتاکس است گاهی حتی تزریق بوتاکس مسمومیت زاست و علائم حساسیت بروز می کند که در این شرایط تزریق مجدد بوتاکس توصیه نمیشوند، بروز مشکلاتی در بلع یا تغییر صدا نیز از جمله عوارض تزریق بوتاکس به گردن برای رفع چروک های این ناحیه است. 

6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX