کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جراحی سینه

جراحی سینه | هزینه پروتز+دوران نقاهت و عوارض عمل زیبایی سینه
جراحی سینه|عمل زیبایی و پروتز سینه جهت کوچک کردن و لیفت سینه با بهترین پزشک جراح پلاستیک و هزینه و قیمت مناسب، دوره نقاهت کوتاه مدت و عوارض پایین در کلینیک زیبایی

جراحی سینه چیست

در صورتی که از اندازه و یا فرم سینه‌های خود ناراضی هستید، می‌توانید با یک جراح پلاستیک برای تغییر و انجام جراحی سینه مشاوره کنید. اگر فکر می‌کنید سینه‌های شما بیش از حد بزرگ یا کوچک و یا حالت افتادگی دارند و یا اگر به خاطر بیماری خاصی یک یا هر دو سینه‌ی خود را از دست داده اید، می‌توانید با انجام جراحی سینه تمامی این مشکلات را برطرف کنید. وزن بیش از حد سینه می تواند درد گردن، درد پشت، سوزش پوستی، تنگی سینه بند، بی حسی یا ضعف را ایجاد کند. 
جراحی سینه به عنوان کاهش mammoplasty شناخته شده است. این روش شامل حذف بیش از حد پوست، بافت چربی و غدد لنفاوی می باشد. اگر که سینه های بزرگی دارید که شمارا آزرده خاطر میکند، ممکن است تصمیم به عمل جراحی کاهش سینه برای تسکین خود یا سایز سینه مناسب با بدن خود داشته باشید، زیرا جراحی سینه ممکن است به بهبود توانایی شما برای انجام فعالیت های مختلف جسمانی کمک کند.

جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه

چه چیزهایی را قبل از جراحی سینه مصرف نکنیم

برای کنترل کردن و جلوگیری از خونریزی در طول عمل جراحی سینه، قبل و بعد از جراحی از کشیدن سیگار، مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی،خودداری کنید و از پزشک جراح خود بپرسید که آیا می توانید در همان روز جراحی به خانه بازگردید یا  نیاز به گذراندن یک شب در بیمارستان دارید.

روش های متفاوت جراحی سینه

لیپوساکشن برای از بین بردن چربی بیش از حد در سینه ها استفاده می شود. جراح معمولا  برش را پایین هر سینه انجام می دهد. اگر سینه های شما بسیار بزرگ باشند، ممکن است به این مسئله که آن را برداشته و در جای بالاتری قرار دهید نیاز باشد، یعنی آنرا به سمت بالا بکشید. زخم های برش روی سینه شما ممکن است در طول زمان از بین بروند، اما هرگز به طور کامل ناپدید نخواهند شد.

مراقبت های بعد از جراحی سینه

بعد از اتمام جراحی سینه، سینه های شما با یک پانسمان مارپیچ یا باند پوشیده و ممکن است یک لوله زیر هر بازو قرار داده شود تا هرگونه خون یا مایع اضافی را از بین ببرد.
برای اولین روزها و یا حتی تا هفته اول پس از جراحی سینه، ممکن است سینه های شما متورم و کبود باشد و جراح یک سینه بند فشرده الاستیک را برای محافظت از سینه به شما توصیه کند و بعد از آن باید فعالیت بدنی خود را محدود کنید.
برای بانوانی که از اندازه و فرم سینه‌های خود راضی نیستند، داشتن اعتماد به نفس در مواقع مختلف و برخورد با دیگران می‌تواند بسیار مشکل باشد. بهبود ظاهر و فرم سینه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در بازیابی اعتماد به نفس خانم ها داشته باشد و موجب شود که آنها احساس خوبی نسبت به بدن خود پیدا کنند. علاوه بر این بازسازی کردن سینه ها، دارای مزایای بسیار ارزشمندی است. امروزه جراحی‌ سینه با متدهای زیادی هم برای زنان و هم مرد ها انجام می‌شود که تاثیرات مثبتی نه تنها بر ظاهر آن‌ها بلکه بر اعتماد به نفسشان دارد.

نحوه بزرگ کردن سینه با جراحی

بزرگ کردن سینه‌ها با پروتز یکی از عمل‌های جراحی سینه و جراحی زیبایی مورد پسند در بین زنان است که طی آن پروتزی از جنس سالین یا سیلیکون در سینه‌ها قرار داده می‌شود. در انجام این عمل گزینه‌های بسیار مختلفی از جمله اندازه و شکل پروتز و الگوی ایجاد برش روی سینه برای انجام جراحی سینه جهت انتخاب نتایج نهایی جراحی وجود دارد که این گزینه‌ها بر اساس شرایط و نیاز هر بیمار انتخاب می‌شوند. در جراحی سینه ، پروتز‌ها از طریق برش‌های بسیار کوچکی درون سینه جای داده می‌شوند و در زیر بافت سینه قرار می‌گیرند.

برداشتن پروتز سینه چگونه انجام می پذیرد؟

اما بعضی وقت ها لازم است که پروتز کاشته شده، برداشته شود. جراحی برداشتن پروتز سینه با ایجاد یک برش کوچک (معمولا در جای برش قبلی) و بیرون کشیدن پروتز انجام می‌شود. این کار را معمولا می‌توان در مطب یا کلینیک و با بکار بردن بیحسی موضعی انجام داد. بسته به سایز پروتز و میزان کشیدگی پوست بعد از گذاشتن پروتز، ممکن است شما بخواهید بعد از برداشتن پروتز، عمل لیفت سینه را انجام دهید.

لیفت سینه

یکی دیگر از انواع جراحی سینه، کوچک کردن سینه در بانوان است که در این جراحی بافت اضافه‌ی سینه برداشته می‌شود و قسمت نوک سینه به موقعیت بالاتری کشیده می‌شود تا سینه‌ها ظاهر زیباتر و جوانتری به خود بگیرند.
لیفت سینه‌ها جراحی است که در پی آن شل شدگی و افتادگی سینه‌ها برطرف می‌شود. میزان شل‌شدگی پوست سینه و افتادگی بافت آن در زنان مختلف فرق می‌کند و ممکن است بسیار خفیف، متوسط و یا شدید باشد. 
همچنین برای بهبود متقارن بودن سینه ها با تزریق چربی در سینه می‌توان فرم و سایز سینه‌ها را بهبود داد و یا هر گونه نامتقارن بودن یا بدشکلی در سینه را اصلاح کرد. این تکنیک دارای خطرها و محدودیت‌هایی می باشد، اما در صورتی که بیمار شرایط مناسب برای این عمل را داشته باشد، نتایج آن بسیار باعث رضایت و انجام عمل نیز ایمن می باشد.

جراحی سینه مردان

ژنیکوماستی یا بزرگی بیش از حد سینه‌ها، مشکلی است که ممکن است در هر سنی برای مردان به وجود بیاید. نشانه اصلی این مشکل وجود بافت اضافی در سینه‌ها است که ممکن است دردناک یا حساس باشد.

چه مواردی باعث بازگشتن سینه جراحی شده به حالت اولیه می شود؟

با تمام این تعاریف شما نمی‌توانید یک بار عمل جراحی سینه را انجام دهید و تا آخر عمر از کوچک بودن سینه‌هایتان مطمئن باشید. اگر در سال‌های آتی و بعد از انجام این عمل، وزنتان افزایش پیدا کند، طبیعی است که بار دیگر، سینه‌هایتان شروع به بزرگ شدن خواهند کرد. همچنین، صاحب فرزند شدن و افزایش سن هم می‌توانند بر اندازه سینه‌ها تاثیر بگذارند یا حتی زمینه را برای دوباره آویزان شدن آنها فراهم کنند.

عمل زیبایی سینه

عمل زیبایی سینه

تاثیر کاهش وزن بر جراحی سینه

همچنین اگر قصد پائین آوردن وزن خود را دارید، قبل از انجام جراحی سینه این کار را انجام دهید. چراکه کاهش وزن بعد از این اقدام، ممکن است زمینه را برای افتادگی دوباره سینه‌هایتان فراهم کند. 

بعد از انجام این جراحی، ممکن است تا چند ماه در ناحیه نوک سینه، احساس بی‌حسی کنید اما نگران نباشید. بی‌حسی نوک سینه، یکی از عوارض کوتاه مدت جراحی سینه و کوچک کردن سینه است و نشان دهنده وجود مشکلی در این ناحیه نیست. لازم به ذکر است اگر قصد دارید صاحب فرزند شوید و فرزندتان را تا مدتی با شیر خود تغذیه کنید، بهتر است انجام جراحی را به بعد از زایمان و شیردهی موکول کنید. انجام این جراحی، محدودیت سنی ندارد؛ اما در سنین بالاتر، بعضی از عوارض انجام جراحی سینه با شدت بیشتری سراغ بیماران می‌روند. به وجود آمدن عفونت در زخم‌ها و تاخیر در ترمیم آنها، از جمله عوارضی است که گروه وسیعی از زنان بالای 50 یا حتی 40 سال، بعد از انجام جراحی سینه، با آن درگیر می‌شوند.

آیا بیمه نامه ها هزینه جراحی سینه را پرداخت می کنند؟ 

از آنجا که این عمل، جزء جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد، نمی‌توانید هزینه انجام آن را از محل بیمه‌نامه درمان دریافت کنید. اما اگر بزرگ بودن سینه‌ها، به بدنتان آسیبی رسانده باشد، برای مثال باعث درد‌های شدید گردن شده باشد، می‌توانید درخواست تشکیل کمیسیون پزشکی را مطرح کنید و در صورتی که انجام جراحی سینه ضروری تشخیص داده شود هزینه درمان شما از محل بیمه نامه پرداخت می شود.

بعد از جراحی سینه چه اقداماتی باید انجام شود؟

اگرچه بدن افراد مختلف، توانایی متفاوتی در ترمیم بافت و بازیابی نیرو دارد، اما آنچه کاملا واضح است، این است که جراحی سینه، عمل ساده‌ای نیست و در هفته اول بعد از انجام آن، نیاز به بودن یک همراه تمام وقت درکنار خود دارید و حتی در هفته‌های بعد از جراحی سینه توانایی انجام کارهای سنگین، ورزش یا بغل کردن فرزندتان را نخواهید داشت. پس زیاد خوشبینانه برنامه‌ریزی نکنید و به بدنتان برای بهبود، به‌اندازه کافی فرصت دهید.
تنها زخم روی سینه‌ها نیست که زنان را نسبت به انجام این جراحی نگران می‌کند بلکه درون سینه زنانی که جراحی سینه را انجام می‌دهند، تا مدت‌ها زخم‌هایی وجود دارد و پزشکان نگران هستند که تا چند سال پس از انجام جراحی سینه، امکان انجام ماموگرافی برای این خانم ها وجود نداشته باشد و خطر ابتلا به سرطان سینه، به دلیل پرهیز از انجام ماموگرافی افزایش پیدا کند.
اما با وجود همه عوارض و سختی‌هایی که ذکر شد، آمارها نشان می‌دهند حدود 90 درصد زنان، از انجام جراحی سینه راضی هستند و معتقدند به افزایش اعتماد به نفس و پویایی اجتماعی آنها کمک کرده است.

6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX