سوالات متداول جراحی چانه
عمل زیبایی چانه برای افرادی مفید است که مشکلی در قسمت دندانی فک‌ها ندارند. به این ترتیب که دندان‌های‌شان به راحتی روی هم جفت می‌شوند و محل قرار گرفتن فک بالا و فک پایین آنها طبیعی است، اما استخوان چانه آنها یا عقب است یا خیلی بلند به نظر می‌رسد. همین موضوع می‌تواند در زیبایی صورت افراد مشکل ایجاد کند.
افراد می بایست از دو هفته قبل از جراحی چانه، استعمال سیگار و مصرف هر گونه دارویی که در آن آسپرین یا داروهای استروئیدی ضدالتهاب وجود دارد را متوقف کنند. اگر جراح بخواهد برش را زیر چانه ایجاد کند بیمار می بایست از دو روز قبل از جراحی زیبایی چانه از یک پاک کننده آنتی باکتریال صورت استفاده کند.
مانند بسیاری از بیماران، شما نیز ممکن است نیاز داشته باشید بعد از این جراحی یک رژیم غذایی ملایم را دنبال کنید. سعی کنید غذاهایی که انتخاب میکنید سرشار از ویتامین و پروتئین باشد، چرا که این مواد مغذی سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و پروسه بهبودی را سرعت می بخشد.
عوارض ناشی از اعمال جراحی چانه به ندرت اتفاق می‌افتند. با این حال، برخی بیماران در ناحیه چانه یا لب دچار عفونت می‌شوند، که معمولاً با مصرف آنتی‌بیوتیک رفع می‌شود.
نتیجه عمل کاملاً طبیعی به نظر رسیده و در کل می توان گفت هدف جراحی چانه زیباسازی صورت و متعادل ساختن اجزاء آن با ایجاد چانه ای با ظاهری طبیعی است. نتیجه جراحی چانه دائمی است، البته لازم به یادآوری است که با بالا رفتن سن شکل چانه نیز به مرور تغییر می کند.
جای تعجب نیست اگر تا 1 یا 2 روز بعد از جراحی چانه به دلیل وجود مشکلات در بلعیدن غذا تمایل به مصرف مایعات داشته باشید، اما بعد از چند روز می توانید با استفاده از خوراکی های نرم به تدریج به رژیم غذایی عادی خود باز گردید.
بلافاصله بعد از جذاحی چانه صورت شما دچار التهاب و تورم خواهد شد و دچار احساس کشیدگی در ناحیه صورت می شوید، به طوری که باز کردن کامل دهان برایتان کمی سخت خواهد بود.
میزان تورم و کبودی متغیر است. معمولا بعد از گذشت 2 تا 3 روز بعد از عمل شرایط کمی بدتر می شود و بعد از آن با گذشت زمان بهتر می شوید، شما می توانید برای کاهش التهاب تا چند روز از کمپرس سرد استفاده کنید و هنگام خوابیدن هم به حالت صاف و عمودی به پشت بخوابید.