کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

سوالات متداول تزریق ژل
عوارض ناشی از ژل های تزریقی کاملا بستگی به نوع ژل دارد. ژل هایی خوب هستند که نخست بدن به آنها واکنش ندهد و بعد به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهند. قبل از تزریق ژل نیاز به مراقبت خاصی نیست ، اما بهتر است مصرف چای سبز کاهش یابد، داروهای ضد التهابی را مانند آسپرین نباید مصرف نمود.
اولین نکته ای که در مورد تزریق ژل بسیار مهم می باشد، این است که به مرکزی مراجعه کنید که مطمئن باشید از ژل های استاندارد استفاده می کنند. چرا که متاسفانه در چند سال اخیر پای ژل های تقلبی به بازار باز شده است. این ژل ها تقلبی دردساز هستند.

این ژل ها باعث بدشکلی عضلات صورت یا ناحیه تزریق شده می شود. همچنین ممکن است باعث عفونت بشود و در برخی موارد این ژل ها در ناحیه تزریق شده حرکت می کنند که در این صورت مجبوریم با اعمل جراحی این ژل ها را خارج کنیم. البته در بعضی مواقع اعمال جراحی هم برای خارج کردن این ژل ها پاسخگو نیستند.
معمولا زیر سن 18 سال توصیه به تزریق ژل نمی شود. همچنین افراد بالای 35 سال هم بهتر است از این روش برای جوانسازی یا زیبایی استفاده نکنند، چرا که تاثیر چندانی برای این سنین ندارد.
تزریق ژل دردناک نیست، اما در برخی موارد ممکن است شخص حساس باشد و کمی درد متوجه وی شود ، لازم به ذکر است تزریق ژل با بی حسی موضعی انجام می شود در نتیجه شخص دردی را احساس نمی کند.
پس از تزریق ژل از قرار دادن کمپرس سرد و گرم پرهیز نمایید ، هم چنین به مدت 24 ساعت از آشامیدن و میل نمودن مایعات و غذاهای داغ اجتناب کنید.
معمولا برای برجسته سازی لب ها ، رفع مشکلات زیر چشم و از بین بردن چین های صورت به خصوص پیشانی از تزریق ژل استفاده می شود.
تزریق ژل به لب طبق استاندارد زیبایی صورت می گیرد و اگر کسی بخواهد بیش از حد استاندارد تزریق کند چهره غیر طبیعی خواهد شد.
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX