کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

سوالات متداول تزریق چربی
ماندگاری تزریق چربی به مهارت پزشک بستگی زیادی دارد. در مواردی که اثر تزریق چربی زود از بین رفته باشد، اشکالاتی در محاسبه های حجم چربی و یا تکنیک انجام تزریق چربی وجود داشته است، یعنی سلولهای چربی منتقل شده یا به مقدار کمی تزریق شده و یا زنده نمانده و بعد از گذشت زمان، تمامی چربی جذب شده است.
از عوارض تزریق چربی می توان کبودی, تورم واحساس غیرقرینگی که بعد از به وجود آمدن تورم معمولا برطرف می شود و در مدت زمان خیلی کم و کوتاهی از بین خواهد رفت را نام برد.
تزریق چربی در لایه های سطحی و زیر پوست، کلاژن سازی بیشتر شده و پوست بعد از گذشت مدت زمانی شادابتر و جوانتر به نظر می رسد اما در مقابل تزریق ژل معمولا اثر خاصی روی پوست ندارد. بنابر این در افرادی که قصد دارند پوست شادابتر و با چین و چروک های کمتر داشته باشند، تزریق چربی توصیه می شود و بهتر از تزریق ژل است.
بعد از گذشت یک روز از تزریق چربی میتوانید از لوازم آرایشی استفاده کنید اما این کار را با احتیاط و به آرامی انجام داده و از هر گونه فشار شدید بر روی صورت و یا ماساژ دادن صورت پرهیز کنید.
به دلیل اینکه چربی تزریق شده مانند چربی قسمتهای دیگر بدن رفتار می کند، یعنی اگر بعد از تزریق چربی، بیمار کاهش وزن زیادی داشته باشد، روی چربی های تزریق شده تاثیر منفی می گذارد و چربی های تزریق شده نیزتحلیل می رود و ممکن است فرد مجدد مجبور به تزریق چربی شود.بنابراین توصیه می شود اگر قصد کاهش وزن را دارید، قبل از تزریق چربی این کار را انجام دهید.
تنها در زمان تزریق و چند ساعت اولیه بعد از تزریق چربی می توان با ماساژ تغییر در محل تزریق چربی ایجاد کرد و به دلیل اینکه چربی به مقدار خیلی کم از بدن می شود، چربی تزریق شده حرکت نمی کند، ولی در تزریق ژلها مخصوصا ژل هایی که دارای اثر طولانی می باشند، گاهی جابه جایی ژل مشاهده می شود.
به منظور تزریق چربی، معمولا چربی را از کنار ران،زیر شکم یا پهلوهای بیمار برداشت می شود، اما بغیر از این نواحی از جاهای دیگری مانند بازوها و اطراف زانو و …نیز می توان جهت تزریق چربی، چربی برداشت نمود.
تا سه روز بعد از جراحی تزریق چربی متوجه می شوید که ورم حاصل از آن افزایش پیدا خواهد کرد. این تورم در روز سوم به بالاترین درجه افزایش خود می رسد و پس از گذشت 4-2 هفته اول برطرف می شود ولی از 3 تا 6ماه ممکن است باز هم ورم وجود داشته باشد.
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX