کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

23 اسفند ، 1397
گروه تحقیقاتی کلینیک
0 کامنت

امروزه عمل بینی در دنیا و به خصوص کشور ما به یکی از رایج ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است که روش های مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در ادامه قصد داریم تا درباره تفاوت جراحی بینی باز و بسته، مزایا و معایب هر یک و ... بیشتر توضیح دهیم تا با آگاهی کامل روش رینوپلاستی خود را انتخاب نمایید.

عمل رینوپلاستی به روش باز 

افرادی که قصد دارند تا بینی خود را عمل کنند قطعا از قبل در این زمینه تحقیق کرده و یا از افراد متخصص مشاوره می گیرند. در این میان به دو اصطلاح رینوپلاستی باز و بسته بر می خورند که می تواند سوال برانگیز باشد که تفاوت جراحی بینی باز و بسته چیست؟ به منظور پاسخ این سوال ابتدا توضیحاتی درباره عمل بینی باز خواهیم داد. به منظور دسترسی آسان تر و دید کامل تر جراح نسبت به بافت های زیرین، برشی در ناحیه ای بین دو سوراخ بینی ایجاد شده و پوست بینی به آرامی از روی سطح بافت برداشته خواهد شد. در این روش اندکی التهاب و تورم ناشی از عمل که در ناحیه ی نوک بینی ایجاد خواهد شد، دیرتر بر طرف می شود که این موضوع نیز نگران کننده نخواهد بود زیرا در آخر تورم در بینی دیر یا زود رفع می شود.

جراحی بینی باز

عمل رینوپلاستی بسته 

این روش مناسب برای افرادی است که قصد دارند تا تغییرات محدودی در بینی آن ها ایجاد شود و نیازی به تغییرات وسیع در بینی خود ندارند. در جراحی بینی به روش بسته تمامی برش های لازم در ناحیه ی داخلی بینی انجام خواهد شد و جراح با ورود از سوراخ های بینی عمل را انجام می دهد. تفاوت جراحی بینی باز و بسته در افراد متقاضی، مهارت پزشک، سلیقه فرد و... می باشد که به طور کامل درباره آن ها توضیح خواهیم داد. اما در مراقبت های پس از عمل و نوع بیهوشی هیچ گونه تفاوتی نخواهند داشت برخی به اشتباه تصور می کنند که برای عمل بینی به روش بسته نیازی به بیهوشی کامل نخواهد بود، که در واقع این تفکر کاملا اشتباه می باشد. در این روش تورم موجود در نوک بینی، پس از عمل وجود نخواهد داشت.

جراحی زیبایی بینی

تفاوت جراحی بینی باز و بسته 

تعدادی از تفاوت جراحی بینی باز و بسته را ذیل اشاره نموده ایم:

1_ برخی پزشکان در یکی از دو روش باز و بسته مهارت بیشتری دارند که موجب می شود تا اکثر عمل های خود را به آن روش انجام دهند.

2_ از تفاوت جراحی بینی باز یا بسته می توان به شرایط بینی خود فرد اشاره کرد. در صورتی که بینی شما نیاز به تغییرات گسترده ای داشته باشد از روش باز استفاده خواهد شد.

3_ در روش بسته به دلیل این که هیچ گونه برش خارجی ایجاد نمی شود، تمامی بخیه ها داخلی بوده و شما در خارج بینی خود جای هیچ گونه بخیه ای را مشاهده نخواهید کرد اما توجه داشته باشید که در صورت استفاده از نخ بخیه با سایز مناسب، اندازه صحیح برش ها و مهارت پزشک، در عمل بینی به روش باز نیز، با گذشت زمان جای بخیه ها از بین رفته و باقی نخواهد ماند.

4_ از دیگر تفاوت جراحی بینی باز و بسته به میزان دید جراح می توان اشاره کرد که قطعا در روش باز دید مستقیم جراح به منظور غضروف گذاری، اصلاع عیوب و ... بیشتر خواهد بود.

5_ از تفاوت جراحی بینی باز و بسته کاندیدای این دو عمل می باشند. افرادی که بر اثر ضربه، بینی ان ها دچار دفورمتی شده، عمل های ترمیمی، بینی های گوشتی که نیاز به ترمیم غضروف دارند، می توانند کاندید مناسبی برای عمل بینی به روش بسته باز باشند. حال می توانید با آگاهی از تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته و با مشورت با پزشک خود، بهترین و مناسب ترین روش رینو پلاستی را انتخاب نمایید.

عکس عمل بینی

 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX