کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

کاشت مو با استفاده از سلول های بنیادی چطور انجام می پذیرد

23 مرداد ، 1398
گروه تحقیقاتی کلینیک
0 کامنت

کاشت مو با استفاده از سلول های بنیادی

کاشت مو یکی از شیوه های درمانی رایج و مورد استفاده برای درمان طاسی در زنان و مردان است در طاسی اغلب داروها تاثیرات موقتی دارند و نه به صورت کامل بلکه موقت تا حدودی طاسی و ریزش مو را برطرف می کنند اما یک درمان موثر که می تواند تاثیرات طولانی مدتی بر روی ریزش مو و رشد مو داشته باشد، کاشت مو به صورت طبیعی است که با پیشرفت علم با کاشت مو با استفاده از سلول های بنیادی محدودیت هایی که برای کاشت فولیکول های مویی وجود داشته برطرف شده است. این شیوه ای نوین برای درمان طاسی است که به روش کاشت مو با سلول های بنیادی به طور خلاصه می پردازیم.

کاشت مو با استفاده از سلول های بنیادی

کاشت و پیوند مو

ما نمی توانیم انکار کنیم که ریزش مو و یا موهای آسیب دیده و طاسی بسیاری از افراد را دچار افسردگی می کند و یا اعتماد به نفس آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. با پیشرفت تکنولوژی تعداد زیادی درمان ریزش مو ارائه شده است که کاشت و یا پیوند مو یکی از این راهکارها ست. تکنولوژی کاشت و پیوند مو با سلولهای بنیادی هم یکی از این شیوه های درمانیست که با سرعت بالایی به درمان ریزش مو و طاسی کمک می کند. سلولهای بنیادی برای تحریک سلولها مورد استفاده قرار می گیرد و در رشد فولیکول های جدید و موهای جدید موثر است، افزایش سن و عوامل دیگر باعث می شود فولیکول ها کوچک شده و به سیگنال های شیمیایی پاسخ ندهند و همین موضوع مانع روند رشد مو می شود سلول های بنیادی سیگنال های شیمیایی را به فولیکول های کوچک شده منتقل نموده که این موضوع به ترمیم و رشد موهای سالم کمک می کند. تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که بدانید بهترین روش کاشت مو در سنین مختلف چیست و بعد اقدام نمایید.

کاشت مو

سلولهای بنیادی و نقش آن در رویش مجدد مو

نقش سلول های بنیادی در رشد مو اثبات شده است این روش جدیدیست که محققان برای رویش مجدد مو با فعال کردن سلول های بنیادی به کار می برند در واقع بر مبنای تکثیر و تنظیم فولیکول ها صورت می پذیرد روشی که برای درمان قطعی طاسی و رشد مجدد مو برای مبتلایان به طاسی و ریزش مو (حال بر اثر عدم تعادل هورمونی، استرس و پیری و یا شیمی درمانی اتفاق افتاده )استفاده می شود. درمان ریزش مو با سلول های بنیادی یکی از شیوه های غیر جراحی ست که با تحریک و تنظیم مجدد فولیکول های کوچک شده و غیر فعال مو انجام می گیرد روش عمل اینچنین است که سلول های بنیادی موجود در وسط فولیکول به طور مداوم سلولها را تامین نموده و در رویش مو موثر است. 

کاشت مو

کاشت مو با استفاده از سلول های بنیادی

کاشت یا پیوند مو با سلول های بنیادی شبیه به پیوند مو به شیوه سنتی است اما به جای از بین بردن تعداد زیادی مو برای پیوند، در ناحیه ریزش مو (در استفاده از شیوه پیوند با سلول بنیادی ) نمونه کوچکی از فولیکول های مو برداشت می شود و سپس فولیکول در یک آزمایشگاه مجهز تکثیر می شود و در قسمت هایی که ریزش مو زیاد است مجددا داخل پوست سر کاشته می شوند، این شیوه کمک می کند موها در جایی که فولیکول ها از آن گرفته شده اند رشد کنند و هم بخشی که پیوند شده است، رویش مو صورت پذیرد.

روش کاشت مو با سلول های بنیادی

استفاده از سلول بنیادی برای درمان طاسی امیدوار کننده ترین شیوه درمان ریزش مو در آمریکاست. در این شیوه با استفاده از سلول های بنیادی برای تنظیم مجدد فولیکول های مو که یک روش بالقوه برای مقابله با طاسی است، انجام می شود. با پیوند مو توسط  سلولهای بنیادی محل را بی حس می کنند و سپس عمل برداشت و تکثیر و کاشت صورت می گیرد، در این روش فرد نیاز به ریکاوری بعد از پیوند ندارد و تنها به مدت یک هفته باید از انجام ورزش های سنگین اجتناب نماید. این شیوه عوارض خاصی ندارد و میزان موفقیت در این گونه پیوند مو بسیار امیدوار کننده است. یک درمان قطعی محسوب می شود که انتظار می رود تا سال 2020  میلادی استفاده از این شیوه به رایج ترین و متداول ترین شیوه درمان طاسی برای عموم تبدیل شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • کاشت مو
    کاشت مو
    کاشت مو با جدیدترین تکنیک ها و دارای بهتری
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX