کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

تزریق ژل زیر چشم و عوارض ایجاد شده ناشی از آن

03 شهریور ، 1398
تیم تحقیقاتی کلینیک
0 کامنت

تزریق ژل زیر چشم چه پیامدهایی می تواند داشته باشد؟

سیاهی، کبودی و گودی زیر چشم تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی ظاهری دارد و از جمله شکایات رایج عموم مردم به ویژه خانم ها به شمار می آید. امروزه تزریق ژل زیر چشم یکی از راهکارهای برطرف نمودن تغییرات مذکور است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این روش تقریبا جزء روش های دائمی و قطعی محسوب شده و مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی در خصوص این روش و همچنین فواید و مضرات آن بپردازیم.

عوامل ایجاد کننده تغییرات زیر چشمی

گودی و چال افتادن، کبودی و سیاهی، ایجاد خطوط اشک و پف زیر چشم از حالت های بسیار آزاردهنده ای هستند که زیبایی چهره را به شدت تحت الشعاع قرار خواهند داد. قرار گرفتن بدون حفاظ در برابر نور آفتاب، کاهش آبرسانی به پوست زیر چشم، رژیم غذایی ناسالم، پرخوری های مکرر، مشکلات هورمونی  مانند کم کاری تیروئید، مشکلات کلیوی مزمن و پیشرفته، کمبود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز، استفاده مداوم از محصولات آرایشی نامرغوب و بی کیفیت و فقر آهن از جمله عوامل ایجاد کننده تغییرات زیر چشمی هستند.

تزریق ژل زیر چشم

امروزه با گسترش صنعت آرایشی بهداشتی، کرم ها، لوسیون ها و پمادهای بسیار زیادی به منظور حجم دهی به زیر چشم و برطرف نمودن مشکلات نامبرده به بازار عرضه شده اند که متاسفانه تنها در موارد محدودی نتیجه بخش هستند. درمان های خانگی و روش های سنتی یکی دیگر از راهکارهای کاهش و از بین بردن مشکلات زیر چشمی هستند که احتیاج به پیگیری و مداومت بسیار زیاد داشته و در افراد خاصی نتیجه بخش خواهند بود. باید گفت تزریق ژل در زیر چشم یکی از راه های دائمی و تاثیرگذار است که در اکثریت متقاضیان نتیجه بخش بوده و رضایت مندی کامل را به دنبال داشته است.

تزریق ژل

مکانیسم عمل ژل زیر چشم

ژل های زیر چشمی قادر به افزایش آبرسانی به پوست زیر چشم هستند و می توانند با تحریک تولید کلاژن های پوستی منجر به  ایجاد جوان سازی و طراوت در بافت زیر چشم شوند. این ژل ها کاملا جایگزین مکان های فرورفته و گودی زیر چشم شده و ظاهر از دست رفته چشم را به آن باز می گردانند. ژل های تزریق شده به آرامی جذب پوست شده و در بافت های بدن به خوبی جا می گیرند. تزریق ژل زیر چشم معمولا درد خاص و غیر قابل تحملی نداشته و در نرمی بالای استخوان زیر چشم انجام می گیرد. مدت زمان تزریق این ژل 10 تا 15 دقیقه به طول انجامیده و اینکه چه مدت ماندگاری داشته باشد به عواملی متفاوتی مانند نوع ژل انتخاب شده، نوع پوست، شرایط ژنتیکی و سبک زندگی متقاضی بستگی دارد.

تزریق ژل زیر چشم

انواع ژل های زیر چشمی و محدودیت تزریق آنها

ژل رستیلن، بلوترو و ژوویدرم از جمله ژل های تزریقی زیر چشم هستند که به با استفاده از روش های کانولا و سوزن در زیر چشم تزریق می شوند. انجام این روش نیز مانند تمامی روش های درمانی و عمل های زیبایی دارای محدودیت های ویژه ای است که بارداری، اعتیاد به الکل، حساسیت پوستی به ژل ها و مواد بی حس کننده مانند لیدوکائین، شیردهی، سن خیلی زیاد، مشکلات پوستی ژنتیکی و عفونت های پنهان از جمله این محدودیت ها هستند.

عوارض تزریق ژل زیر چشم

عوارض ایجاد شده به دنبال تزریق ژل زیر چشم به دو شکل عوارض شایع و عوارض نادر رخ می دهند. در عوارض شایع تزریق ژل زیر چشم معمولا کبودی، تورم، سرخی پوست زیر چشم، احساس داغ شدن، ورم کردن های نقطه ای در زیر چشم یا نواحی دیگر چشم، احساس بی حسی طولانی زیر چشم، سردرد و واکنش های خفیف تا شدید پوستی مشاهده خواهند شد.

کاهش موقت بینایی، واکنش های بسیار شدید پوستی و ایجاد نکروز بافتی در پوست زیر چشم از جمله عوارض نادر تزریق ژل زیر چشم هستند که به دلایل متفاوتی ایجاد می گردند. توصیه می شود به منظور جلوگیری از آسیب های شدید و در برخی موارد دائمی و برخورداری از نتیجه مطلوب و مورد نظر حتما به مراکز مجهز، معتبر و شناخته شده مراجعه نموده و تحت نظر یک پزشک مجرب این کار را انجام دهید.

جوانسازی پوست با تزریق ژل

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • تزریق ژل
    تزریق ژل
    اگر به زیبایی اهمیت میدهید خدمات تزریق ژل
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX