کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

چه روش هایی برای جوانسازی پوست مناسب تر می باشد

27 شهریور ، 1398
تیم تحقیقاتی کلینیک
0 کامنت

جهت جوانسازی پوست تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی

جوانسازی پوست از جمله اموری است که امروزه توجه بسیاری به آن جلب شده است. اما اینکه از چه گزینه ای برای این کار استفاده کنیم تا اثر ماندگارتری داشته باشد سوالی است که ذهن افراد را به خود مشغول کرده است. اگر شما دوست دارید پوستی جوان و شاداب داشته باشید و به دنبال راه حلی برای آن هستید می توانید با ما در این مقاله همراه باشید.

عمل جوانسازی با استفاده از چربی

همه افراد در هنگام بالا رفتن سن دچار چروکیدگی در پوست خود می شوند. این چین و چروک ها به پوست حالتی نازیبا و زشت می دهد. برای همین بیشتر مردم به فکر از بین بردن این چین و چروک با انواع روش ها می افتند. بعضی افراد از انواع ماسک صورت استفاده می کنند. اگر چه این خود یک راه حل است اما اثر آن کم است. استفاده از تزریق فیلر برای پوست راهکاری است که ما به آن خواهیم پرداخت.

برای جوانسازی پوست و از بین بردن چروک آن می توان از تزریق انواع فیلر استفاده کرد. استفاده از چربی یا ژل به نظر متخصص زیبایی و شرایط  هر بیمار بستگی دارد. استفاده از چربی به علت اینکه از بدن خود فرد گرفته می شود و می توان تا مقدار بیشتری برداشت کرد و بدن فرد تزریق کرد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بعد از تزریق چربی خود بدن این چربی را احاطه کرده و ناهمواری در سطح پوست ایجاد نمی شود. قوام چربی هم نسبت به ژل بیشتر است. استفاده از چربی مانع از ایجاد حساسیت در فرد می شود.

جوانسازی پوست

معایب استفاده از چربی

هنگام عمل زیبایی در جوانسازی پوست بعضی از متخصصان بر این تفکر هستند که استفاده از چربی یک نقطه از بدن برای منطقه دیگر بسیار کار اشتباهی است. زیرا هر منطقه از بدن چربی به مخصوص خود را دارد و برای منطقه دیگر این چربی مناسب نیست. دیگر اینکه بعد از برداشت چربی از یک قسمت ممکن است در آن محل گودی و فرورفتگی ایجاد شود و یا گوشت اضافی در قسمت تزریق ایجاد شود.

استفاده از چربی کار پرهزینه ای است و همینطور ممکن است برای استفاده از چربی نیاز به چندین جلسه تزریق باشد تا بتوان به حد مطلوب رسید. بعد از عمل زیبایی تزریق چربی در نقاطی از پوست که چربی از آن برداشت شده است لازم به زدن بخیه و استفاده از بی حس کننده است. همینطور بعد از عمل نیز بیمار نیاز به استراحت و درمان بخیه های ایجاد شده دارد.

جوانسازی پوست با استفاده از ژل

در بعضی از مواقع متخصص پوست برای جوانسازی پوست تزریق ژل را پیشنهاد می کند. ژل نیز مانند چربی از مزایا و معایبی برخوردار است.  استفاده از ژل این مزیت را دارد که جنس این ژل  مانند ترکیبات بدن انسان است برای همین امکان ایجاد حساسیت در فرد کمتر است. اما این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه از برندهای مطرح در این زمینه استفاده کنید تا خطر بروز حساسیت در شما کمتر شود. تزریق ژل نسبت به چربی بسیار سریع و ساده است. زیرا نیاز به برداشت ندارد. بیشتر به چشم می آید. از دارویی بی حسی برای این تزریق استفاده نمی شود.

معایب استفاده از ژل

هنگام استفاده از ژل برای جوانسازی پوست باید معایب آن را نیز در نظر داشت. تزریق ژل در برابر تزریق چربی ماندگاری کمتری دارد. بعد از عمل تزریق ممکن است فرد دچار ناهمواری در منطقه عمل شود. ایجاد حساسیت در تزریق ژل بیشتر از تزریق چربی است. استفاده از برندهای تقلبی می تواند برای مصرف کننده خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

جوانسازی پوست با ژل

در جوانسازی پوست استفاده از چربی بهتر است یا ژل

اینکه کدام روش بهتر است در پاسخ باید گفته شود که هر کدام از این روش ها اگر توسط متخصص زیبایی و در یک کلینیک انجام نشود نتیجه خوبی به همراه ندارد. تزریق چربی ماندگاری طولانی تر و تزریق ژل عمل دقیق تری است. تزریق چربی می تواند پوست صورت را به خوبی پر کند. استفاده همزمان از هر دو عمل این امکان را به متخصص می دهد که همه آنچه که شما از عمل زیبایی خود انتظار داشته اید را برآورده کند.

بهترین روش جوانسازی پوست


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX