کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

فصل مناسب جراحی بینی چه فصلی از سال است

29 آبان ، 1398
تیم تحقیقاتی کلینیک های جراحی زیبایی و پلاستیک
0 کامنت

چه فصلی برای جراحی بینی مناسب است؟

یکی از اصلی ترین سوالات رایج و مکرر در زمینه جراحی بینی، فصل مناسب جراحی بینی می باشد. فصول گرم و فصول سرد سال هر دو دارای مشکلات فراوانی در زمینه جراحی بینی بوده و می توانند برای بیمار عواقب و عوارضی به دنبال داشته باشند. در این مقاله به بررسی فصل مناسب به منظور جراحی بینی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

جراحی بینی

جراحی بینی یکی از شایع ترین و پرطرفدارترین خدمات زیبایی بوده و در فصول متفاوت سال انجام خواهد گرفت. بیشتر متقاضیان جراحی بینی در دغدغه زمان انجام این عمل جراحی بوده و به دنبال اطلاع از یک فرصت و فصل مناسب جهت انجام عمل زیبایی بینی می باشند.

فصل مناسب جراحی بینی

جراحی بینی نسبت به تمامی خدمات و اقدامات زیبایی دشوارتر و دارای دوره نقاهت طولانی تری می باشد. این جراحی احتیاج به مراقبت های طولانی مدت داشته و وجود عوامل مزاحم و غیر طبیعی، می تواند روند بهبودی این عمل را به تاخیر بیندازد. یکی از اصلی ترین عوامل مزاحم، فصل و آب و هوای نامناسب در زمان جراحی بینی است.

فصل مناسب جراحی بینی چه زمانی است؟

فصل بهار و جراحی زیبایی بینی

بهار یکی از فصول آلرژی زا در میان عموم جمعیت مردم جهان بویژه مناطقی با آب و هوای گرم و خشک است. آلرژی های فصلی خفیف تا شدید یکی از بزرگترین مشکلات و عوامل آسیب زننده به روند بهبودی جراحی بینی بوده و می تواند منجر به بروز التهاب و مشکلات جدی در این زمینه گردد. خارش، سوزش، عطسه و آبریزش بینی از اصلی ترین علائم اولیه آلرژی و حساسیت در فصل بهار بوده و می تواند به بافت های جراحی شده بینی، آسیب جدی و شدیدتری وارد نمایند. توصیه می شود افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به آلرژی های فصلی هستند، از انجام این عمل زیبایی در فصل بهار پرهیز نموده و جراحی را به فصل دیگری موکول نمایند.

فصل بهار و جراحی زیبایی بینی

فصل تابستان و  فصل مناسب جراحی بینی

به نظر می رسد فصل تابستان، نسبت به فصول دیگر، فصل مناسب جراحی بینی بوده و مشکلات کمتری برای بیمار ایجاد خواهد نمود. مشکل اصلی موجود در جراحی بینی در فصل تابستان، گرمای فراوان و شل شدن بافت های آسیب دیده در بینی بوده و می تواند ایجاد کلافگی و آزردگی در بیمار نماید. توصیه می شود اگر در فصل تابستان اقدام به جراحی زیبایی بینی نموده اید، از قرار گرفتن مستقیم در برابر باد کولر اجتناب نموده و با این کار، روند بهبودی را به تاخیر نیندازید.

فصل پاییز و جراحی زیبایی بینی

فصل پاییز به هیچ عنوان، فصل مناسب جراحی بینی نبوده و خشکی بیش از حد آب و هوا، امکان خشکی مجاری تنفسی را افزایش داده و اشخاص را مستعد ابتلا به آلرژی های فصلی، سرفه، عطسه و آبریزش بینی می نماید. این فصل، آغاز ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بوده و می تواند روند بهبودی اشخاص را به تاخیر بیندازد. توصیه می شود در صورت اجبار به انجام این عمل زیبایی، حتما از بخور سرد و گرم در منزل استفاده نموده و ریسک ابتلا به خشکی و سوزش در مجاری تنفسی را کاهش دهند.

فصل زمستان و جراحی زیبایی بینی

زمستان نیز مانند فصل پاییز، دارای ریسک ابتلا به عفونت های ویروسی و آنفولانزا بوده و می تواند شخص جراحی شده را درگیر نماید. فصل زمستان، رطوبت بیشتری نسبت به پاییز داشته و از خشکی هوای کمتری برخوردار می باشد. استفاده از بخور، مراقبت های بهداشتی و مصرف غذاهای گرم می تواند از بروز مشکلات و عوارض احتمالی پس از جراحی بینی در این فصل پیشگیری نموده و روند بهبودی را تسریع ببخشد.

توصیه می شود جهت اطلاع از فصل مناسب جراحی بینی با توجه به وضعیت عمومی بیمار به پزشک معالج مراجعه نموده و اقدامات ضروری و مهم در این زمینه را دریافت نمایید. مصرف برخی از داروها در افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای، آلرژی و تنفسی هستند، بیش از انجام جراحی زیبایی بینی ضروری بوده و از وخیم تر شدن شرایط بیمار پس از جراحی پیشگیری خواهد نمود.

مناسب ترین فصل برای جراحی زیبایی بینی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX