کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

روش های انجام جراحی شکم بعد از زایمان

20 آذر ، 1398
تیم تحقیقاتی کلینیک های جراحی زیبایی و پلاستیک
0 کامنت

کوچک کردن شکم بعد از زایمان با جراحی شکم

زایمان یکی از مواردی است که باعث می شود تا هیکل خانم ها بهم بریزد. گاهی حتی ورزش و رژیم های سخت نیز نمی تواند باعث رفع این مشکلات شود، از این رو انجام عمل های زیبایی مانند جراحی شکم بعد از زایمان، می تواند باعث بازگرداندن زیبایی اندام شما در کوتاهترین زمان ممکن شود.

بزرگ ماندن شکم پس از زایمان

قطعا شما نیز پس از زایمان از دیدن شکم خود دچار شک شده اید. ترک های روی شکم و بزرگ ماندن شکم پس از زایمان، یکی از مشکلات بسیار شایع پس از زایمان است که خانم ها از آن رنج می برند. حتی برخی از خانم ها پس از اینکه مدت ها از زمان زایمان آنها می گذرد، باز هم شکمشان حالت برآمدگی دارد و این موضوع باعث عدم اعتماد به نفس در آنها می شود. از سوی دیگر قسمت تحتانی شکم نیز پس از زایمان، شل شده و آویزان می شود. ورزش و رژیم در دراز مدت می تواند سبب جمع شدن شکم و لاغر شدن شود، اما این کار به زمان زیادی نیاز دارد و از سوی دیگر برخی نیز این ورزش ها و رژیم ها موثر واقع نمی شود و شکم به حالت قبلی برنمی گردد و اینجاست که جراحی شکم بعد از زایمان می تواند باعث بازگردان شکم به حالت قبلی شود.

کوچک کردن شکم بعد از زایمان با جراحی شکم

جراحی شکم بعد از زایمان

برگرداندن حالت شکم به پیش از زایمان، ممکن است امری محال به نظر برسد. گرچه برخی از خانم ها به راحتی به اندام پیش از زایمان خود بازمی گردند، اما برای برخی دیگر از افراد، این امر تنها با جراحی شکم بعد از زایمان، به حالت قبلی برمی گردد.

جراحی شکم بعد از زایمان

روش های انجام جراحی شکم بعد از زایمان

جراحی شکم بعد از زایمان با توجه به سن، قد و وضعیت بدنی بیمار، می تواند به روش های گوناگونی انجام شود. جراحی شکم بعد از زایمان می تواند به روش لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی انجام شود. هر یک از این دو روش مزایا و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. البته روش ابدومینوپلاستی به دو روش مینور و ماژور انجام می شود.

روش های جراحی شکم بعد از زایمان

جراحی ابدومینوپلاستی شکم

ابدومینوپلاستی یکی از روش های شایع برای جراحی شکم می باشد که باعث از بین رفتن چربی های پهلو و شکم شده و از سوی دیگر افتادگی شکم را رفع کرده و باعث تقویت دیواره های شکم و سفت شدن آن می شود. زنانی که زایمان کرده اند، به دلیل کشیدگی پوست شکم و شل شدن و آویزان شدن قسمت هایی از شکم، بهترین گزینه برای انجام این عمل هستند. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و پس از 2 هفته دوران نقاهت، بیمار می تواند به انجام امور عادی زندگی خود بپردازد. بیهوشی که برای این عمل انجام می شود، از کمر به پایین است و فرد در حالت خواب و بیداری است و هیچ دردی را حس نمی کند، بنابراین از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد. در ابدومینوپلاستی مینور، تنها قسمت زیر شکم جراحی شده و خط ناف جابجا نمی شود. اما در روش ابدومینوپلاستی ماژور، شکم تا قسمت زیر سینه نیز برش داده شده و چربی های آن تخلیه می شود، که در این روش خط ناف باید جابجا شود.

در مجموع برای انجام این عمل، برش بزرگی در قسمت پایین شکم و بالای ناحیه تناسلی ایجاد شده و پوست مابین ناحیه ناف و قسمت محل رویش موهای ناحیه تناسلی، برداشته شده و چربی های اضافه ناحیه شکم برداشته می شوند. سپس پوست به سمت خط برش کشیده شده و بخیه زده می شود.

جراحی ابدومینوپلاستی شکم

لیپوساکشن شکم بعد از زایمان

لیپوساکشن از دیگر روش های جراحی شکم بعد از زایمان است که خانم ها می توانند مطابق با نظر پزشک، از این روش برای کوچک کردن شکم خود استفاده کنند. این روش جراحی شکم پس از زایمان برای خانم هایی مناسب است که پوست اضافی در ناحیه شکم ندارند و تنها چربی های اضافه در ناحیه شکم و پهلو دارند. لیپوساکشن روشی غیر جراحی است که تنها با ایجاد چند سوراخ کوچک در ناحیه شکم و کشیدن چربی ها با دستگاه مکنده انجام می شود. در این روش چربی های ناحیه عمقی برداشته می شود و حالت شکم صاف و تخت می شود. این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود و تنها به 2 روز استراحت نیاز دارد. البته 4 تا 8 هفته پس از عمل، باید بیمار از گن های لاغری استفاده کند تا شکم به حالت قبلی بازنگردد. نتیجه نهایی این عمل، حدود 6 ماه پس از عمل و خوابیدن ورم شکم مشخص می شود.

لیپوساکشن شکم بعد از زایمان

چه کسانی می توانند از جراحی های شکم پس از زایمان استفاده کنند؟

شاید در وهله اول به نظر برسد که جراحی شکم بعد از زایمان، برای همگان مناسب است و همه می توانند از این روش برای لاغری شکم استفاده کنند. اما به دلیل اینکه جراحی های شکم گاهی می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد، باید ابتدا بیمار توسط پزشک معاینه شده و در صورتی که پزشک اجازه دهد، بیمار می تواند از جراحی شکم پس از زایمان برای کوچک کردن و لیفت شکم استفاده نماید.

اگر بیمار در حال کاهش است، ابتدا باید منتظر بماند تا دوره کاهش وزن آن تمام شده و سپس جراحی شود. زیرا در صورتی که پس از جراحی مجددا بیمار لاغر شود، برای برداشت پوست های اضافی باید بیمار مجددا عمل شود و این باعث هدر رفتن هزینه و وقت بیمار می شود. همچنین افرادی که مستعد ابتلا به زخم های کلوئیدی هستند، بهتر است از روش آبدومینوپلاستی برای لاغری استفاده نکنند. همچنین خانم هایی که قصد بارداری مجدد را دارند، باید بدانند که پس از بارداری مجدد، شکم مجددا به حالت قبلی باز می گردد و نباید از جراحی شکم استفاده کنند. بنابراین پیش از انجام عمل، حتما پزشک متخصص و زبده ای را انتخاب کنید تا بتواند شما را به درستی راهنمایی کرده و از سوی دیگر، نتیجه عمل نیز موفقیت آمیز باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX