کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

نحوه رشد موها بعد از کاشت مو به چه صورت می باشد

20 آذر ، 1398
تیم تحقیقاتی کلینیک های جراحی زیبایی و پلاستیک
0 کامنت

نحوه رشد موها بعد از کاشت مو

امروزه یکی از روش هایی که برای بازگرداندن موهای از دست رفته زنان و مردان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، کاشت مو است. حال اگر بخواهید در خصوص مراحل رشد مو بعد از کاشت اطلاع پیدا کنید باید بدانید رشد مو در این حالت کاملا شبیه مراحل رشد طبیعی مو است. زیرا موهای کاشته شده به گونه‌ ای است که از محل دیگری از پوست سر شما گرفته شده و در مناطقی  که ریزش مو داشته است پیوند می خورد.

کاشت مو

امروزه با توجه به اینکه یکی از مهمترین مواردی که افراد به آن توجه می کند زیبایی ظاهری می باشد، مشاهده می شود که عمل های زیبایی متعددی رواج پیدا کرده است. در این بین با وجود اینکه بسیاری از افراد به خصوص آقایان با کم پشت بودن موها مواجه هستند، اقدام به کاشت مو بسیار رواج دارد. به طوری که باید بدانید در حال حاضر این روش یکی از بهترین روش برای ترمیم موهای از بین رفته می باشد. بسیاری از آقایان در هنگام رسیدن به سن میانسالی با ریزش موی شدید مواجه می شود و در کمترین زمان ممکن، قسمتی از سرشان کاملا خالی می شود، که در اینجا پیشنهاد می شود به فکر پیوند مو باشید. لازم به ذکر است که بدانید این پیوند جز عمل هایی است که نمی توان نتیجه کامل آن را در مدت کوتاهی مشاهده کرد و نحوه رشد موها بعد از کاشت بسیار طولانی است.

رشد مو بعد از عمل پیوند مو

دوره رشد مو بعد از پیوند

بدون شک یکی از دغدغه‌ های افراد بعد از پیوند مو چگونگی رشد موهای کاشته شده می باشد، که در این خصوص باید توجه داشته باشید رشد موی کاشته شده می ‌تواند به عوامل متعددی همچون روش کاشت مو، ژنتیک و غیره بستگی داشته باشد. هنگامی که اقدام به پیوند مو می شود از پشت سر انسان به عنوان بانک مو استفاده شده به طوری که در این عمل زیبایی فولیکول های مو از پشت سر به روش خاصی جدا شده و به قسمت هایی کم پشت منتقل می شود.

حال باید بدانید دوره های مختلفی برای رشد مو کاشته شده وجود دارد که اولین دوره آناژن است. در این دوره رشد مو فعال بوده البته در همه افراد و برای همه موها این میزان رشد یکسان نمی باشد. به طور معمول می توان گفت هر کدام از موها در دوره آناژن 1.5 تا 7 سال ادامه دارد. دوره بعد رشد موی کاشته شده کاتاژن بوده که می‌ توان این دوره را دوره ریختن موهای قبلی و رشد و جایگزینی برای آنها نامید. به صورتی که می توان گفت همیشه یک درصد از موهای هر سال در این دوره قرار دارد و در حال ریزش است و از طرفی رشد جایگزین برای آنها در حال انجام می باشد که معمولا این دوره 3 هفته به طول می‌ انجامد. تلوژن آخرین دوره رشد مو است که معمولا 14 درصد از فولیکول های مو در این حالت قرار دارد و حدود 3 ماه طول می کشد.

دوره رشد مو بعد از پیوند

رشد مو در هفته اول تا سوم بعد از کاشت

همانطور که پیشتر هم گفته شد دوره رشد مو بعد از کاشت یک پروژه ای نسبتا طولانی بوده و می ‌توان گفت هفته اول از مهمترین زمان ها برای مراقبت های بعد از عمل پیوند به شمار می‌ رود. در این زمان ممکن است در محل های اهدا کننده یا بانک مو ورم هایی مشاهده شود که این امر کاملا طبیعی است. هفته دوم ورم ها ایجاد شده به مرور کمتر شده و به طور کامل از بین می رود. در این دوره ممکن است در محل های کاشت مو پوسته هایی مشاهده کنید که جای هیچ نگرانی ندارد و می توانید با شستشوی مناسب این پوست ها را برطرف کنید. در این زمان لازم است حتما از داروهای تجویز شده که برای بعد پیوند مو بوده را مصرف کنید. هفته سوم ممکن است موهای کاشته شده شروع به ریزش کند که این موضوع تا پایان ماه اول ادامه دارد و هیچ نگرانی برای آن وجود ندارد و ممکن است حتی در این هفته شکل ظاهری موها مانند قبل از عمل کاشت مو شود.

مراحل رشد مو بعد از پیوند مو

نحوه رشد مو در ماه دوم تا نهم بعد از کاشت

در بازه زمانی ماه دوم تا چهارم به بعد از کاشت مو، اغلب موهایی که توسط پزشک کاشته شده است شروع به رشد کرده البته هنوز هم کم پشت هستند و به تراکم دلخواه نمی رسد در این دوره بانک موی کاملا ترمیم شده و هیچگونه قرمزی ندارد. در ماه پنجم تا نهم بعد از پیوند مو موهای کاشته شده بیشتر شده و به راحتی می توان برای کوتاه کردن آنها اقدام کرد. البته در این دوره نیز هنوز هم کم پشتی در موها مشاهده می شود. اما با نزدیک شدن به اواخر این دوره رشد موهای کاشته شده بیشتر شده و موها ضخیم تر از قبل می شوند.

نحوه رشد مو از دوره دوم تا نهم بعد از کاشت مو

رشد مو در سال اول و دوم بعد کاشت

بعد از گذشت یک سال از کاشت مو در اغلب نواحی سر، رشد موهای کاشته شده را شاهد خواهید بود و تراکم موها به حد قابل قبولی خواهد رسید. اما در سال دوم افرادی که لحظه شماری می کردند تا ظاهر موهای کاشته شده خود را ببیند می ‌تواند به راحتی این موضوع را مشاهده کنند. به طوری که پس از 2 سال موهای کاشته شده رشد کاملا طبیعی گرفته و تراکم بسیار مناسبی خواهد داشت و به طور کلی می توان گفت بهترین زمان برای مشاهده نتیجه نهایی این عمل، سال دوم بعد از کاشت می باشد.

رشد مو در سال اول و دوم بعد از کاشت مو

روش های کاشت مو

در خصوص روش های پیوند مو باید توجه داشته باشید مرسوم ترین روش های این پیوند شامل fut ، fit, bht و sut می شود هر فرد می تواند برای این پیوند روش خاصی را انتخاب کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • کاشت مو
    کاشت مو
    کاشت مو با جدیدترین تکنیک ها و دارای بهتری
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX