کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جراحی گونه با تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

01 مرداد ، 1399
تیم تحقیقاتی کلینیک های جراحی زیبایی و پلاستیک
0 کامنت

جراحی گونه با تزریق چربی

در طول دوران جوانی گونه ها حجیم و برجسته می باشند ولی با گذشت زمان و افزایش سن، لایه های چربی زیر گونه ها و ضعیف شدن باف پوست، گونه ها به تدریج آن برآمدگی خود را از دست می دهند و در نتیجه ساختار نگهدارنده پوست و بافت صورت، مثل خطوط لبخند، چین و چروک ها روی سطح پوست نمایان می شود و فرورفتگی ها نیز زیاد می گردد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی شما بدون جراحی می توانید جوانی خود را بازیابی کنید.

روش های زیادی برای جوان سازی پوست ارائه شده است و شما بدون جراحی می توانید تغییرات جوانسازی، شاداب سازی پوست خود را انجام دهید. روش های غیر از جراحی مثل، تزریق چربی، ژل و... می تواند ظاهر کلی استخوان گونه و صورت را ترمیم و اصلاح کند و با بالا کشیدن ناحیه میانی صورت، نقش بسزایی در جوانی و شادابی افراد داشته باشد. این تزریق ها امروزه روشی عالی برای جایگزینی جراحی و پروتز دائمی گونه می باشد.

انواع روش‌های غیر جراحی برای برجسته سازی گونه

مهم ترین و بهترین روش های برجسته کردن گونه بدون استفاده از جراحی می توان از روش های زیر نام برد:

  • تزریق ژل
  • تزریق چربی

برجسته کردن گونه با تزریق ژل

یکی از بهترین روش ها برای برجسته سازی گونه می توان از تزریق ژل نام برد که یک روش عالی و بدون نیاز به جراحی می باشد. شما با این روش بدون نیاز به جراحی می توانید به نتیجه ای که می خواهید دست یابید. ساختار ژل با بدن انسان سازگار می باشد و همچنین در عمل می تواند حجم از دست رفته ی گونه و سایر نقاط صورت را بازیابی کند. همچنین یک روش موثر برای بازیابی جوانی برای مشکلات ناشی از پیری می باشد.

ژل به راحتی به نواحی که نیاز است توسط متخصص تزریق می شود. شما در کوتاه ترین زمان بدون نیزا به بستری شدن می توانید به نتیجه دلخواه دست یابید. البته این روش درمانی برای کوتاه مدت مناسب می باشد و درمان دائمی نیست ولی می تواند تفاوت خوبی در ظاهر افراد در بازه ی زمانی کوتاه به دنبال داشته باشد. انواع مختلفی از ژل وجود دارد که برای تزریق به پوست افراد استفاده می گردد. هر یک از این ژل ها دارای دوام و ماندگاری مربوط به خود هستند و همچنین هرکدام دارای مزایا و معایبی نیز می باشند.

مزایای تزریق ژل برای برجسته کردن گونه

تزریق ژل دارای مزایای زیادی نسبت به جراحی می باشد که این مزایا عبارتند از:

  • هزنیه ی درمانی تزریق ژل نسبت به جراحی ارزان تر می باشد.
  • تزریق ژل یک روش تهاجمی نیست و خطر کمتری نسبت به جراحی برای افراد دارد.
  • افزایش و ایجاد اعتماد به نفس در افراد
  • فرآیند درمان کوتاه می باشد
  • عوارض جانبی آن نسبت به جراحی کمتر می باشد البته در مواقع نادر می تواند شدید تر بروز کند که پس از گذشت چند روز بهبود می یابد.
  • دوره ی درمان و بهبودی کوتاه می باشد
  • نتایج تزریق از جراحی دقیق تر می باشد
  • درد آن نسبت به جراحی بسیار ناچیز می باشد
  • برای ماندگاری و دوام بهتر می توانید در کنار تزریق ژل از انواع روش های درمانی زیبایی استفاده کنید.
  • با توجه به انواع متنوعی که دارند هم دستیابی به نتیجه بهتر آسان می باشد و هم با انواع هزنیه ها می توان به آن دست یافت.

برجسته کردن گونه با تزریق ژل چگونه انجام می شود؟

برای برجسته کردن گونه با تزریق ژل، اول یک کرم بی حسی موضعی روی پوست افراد مالیده می شود. وقتی بی حسی لازم از طریق دارو انجام شد، از یک سوزن بسیار نازک برای تزریق ژل به ناحیه های مورد نظر توسط متخصص با دوز های مختلف استفاده می شود. زمان تزریق بسیار کوتاه می باشد. البته برخی از افراد با یک جلسه به نتیجه کافی دست نمی یباند و نیاز به تعداد جلسات بالاتری دارند. همچنین باید بدانید نتیجه ی تزریق ژل دائمی نیست و تنها می تواند یک یا دو سال دوام و ماندگاری داشته باشد.

تزریق چربی برای برجسته کردن گونه

یکی از رایج ترین راه ها برای برجسته سازی گونه، تزریق چربی می باشد که این چربی از طریق سایر نقاط بدن مثل لگن و ران ها گرفته می شود و سپس به گونه و نواحی مختلف صورت تزریق می شود. تزریق چربی یک راهکار بلند مدت برای گونه گذاری و برجسته سازی گونه است. تنها ایراد این روش، درمان اضافی آن و استفاده از لیپوساکش برای خارج کردن چربی می باشد.

به دلیل اینکه چربی مورد نیاز برای تزریق از خود فرد گرفته می شود احتمال مشاهده ی واکنش منفی به سلول های چربی توسط بدن وجود ندارد و این روش درمان بدون هیچ گونه عوارضی می باشد. در این روش بخش عمده ی بافت چربی توسط بدن افراد جذب می شود و باعث جوان سازی پوست صورت می گردد و زیبایی و شادبی را برای افراد به همراه دارد.

مزایای تزریق چربی برای گونه گذاری

مهم ترین مزایای تزریق چربی برای برجسته کردن گونه عبارتنداز:

  • استفاده از چربی بدن فرد
  • استخراج چربی از لگن، باسن و شکم که لاغری موضعی به همراه دارد
  • ایجاد ظاهری جوان و جوان سازی پوست
  • دستیابی به نتایج طبیعی
  • ماندگاری و دوام بالا

گونه گذاری با تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

اولین مرحله برای گونه گذاری با تزریق چربی، استفاده از لیپوساکش برای استخراج چربی می باشد. برای این منظور ابتدا شکاف های کوچکی در بدن افراد ایجاد می شود سپس از طریق یک لوله به نام کانولا به شکاف موجود وارد شده و توسط دستگاه مکش چربی مورد نیاز از بدن افراد خارج می شود. چربی های خارج شده در دستگاه سانتریفیوژ چرخانه و تصفیه می شود و سپس توسط متخصص به صورت افراد تزریق می گردد. البته ممکن است پس از چند ماه نیاز به جلسه درمانی ثانویه داشته باشید که برای تکمیل دائمی روند درمان می باشد.

فرآیند بهبودی در گونه گذاری با روش های تزریق

 در رابطه با فرآیند بهبودی پس از تزریق باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • باید توصیه های لازم توسط پزشک متخصص به افراد گفته شود و مراقبت های لازم به بیمار ارائه گردد و همچنین بهبود فرد را کنترل کند.
  • در هنگام تزریق چربی، با گذشت 4 الی 5 روز بانداژ از روی زخم باید برداشته و در صورت بخیه شکاف ها باید پس از دو هفته کشیده شود.
  • در هنگام تزریق ژل و چربی ممکن است در افراد عوارض مختلفی مثل درد، سوزش، خارش، کبودی و ورم به همراه داشته باشد که عادی است. همچنین برای بهبود درد هم می توانید از مسکن ها کمک بگیرید.
  • بهبودی از تزریق ژل در افراد معمولا نیازی به مراجعه بعدی ندارد ولی برای تزریق چربی، کنترل توسط متخصص باید در یک دوره انجام شود.

دوام و ماندگاری تزریق ژل و چربی برای گونه گذاری

نتیجه تزریق چربی برای برجسته سازی گونه به صورت دائمی می باشد و پس از انجام مراحل درمان برای همیشه ماندگار می شود ولی در روش تزریق ژل باتوجه به نوع استفاده در افراد، میزان دوام و ماندگاری 1 تا 2 سال می باشد.

هزینه برجسته کردن گونه‌ها با روش تزریق

با توجه به شرایط افراد، این هزنیه متفاوت می باشد و نمی توان به طور دقیق این هزنیه را محاسبه کرد. همچنین روش های درمان هزنیه های متفاوتی برای افراد در پی دارد و هزنیه ی تزریق چربی به علت طولانی بودن مراحل درمان، بیشتر می باشد. قیمت تزریق ژل هم باتوجه به نوع انتخابی و دوام آن ها نیز متفاوت می باشد و باید با پزشک متخصص برای تعیین دقیق هزنیه ها مشورت نمایید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • جراحی گونه
    جراحی گونه
    جراحی زیبایی گونه و گونه گذاری با کیفیت را
    ادامه مطلب
  • تزریق چربی
    تزریق چربی
    تزریق چربی زیبایی و جوانسازی صورت، یکی از
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX