کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

لیفت صورت چیست و انواع روش های آن کدامند

01 مرداد ، 1399
تیم تحقیقاتی کلینیک های جراحی زیبایی و پلاستیک
1 کامنت

لیفت صورت و انواع روش های آن

با انجام لیفت صورت فکر می کنید که دوباره صاحب یک پوست شفاف و نرم شده اید. دقیقا مثل زمانی که در اوج زیبایی بودید، بدون هیچگونه چین و چروک، افتادگی، خط و ... به نظر این تمام چیزی است که شما از چهره ی خود و تغییر آن انتظار دارید.

به طور کامل و ساده نحوه رفع نقایص گردن و صورت را با استفاده از لیفت بررسی می کنیم. پس از آن روش های مختلفی از انجام عمل جراحی لیفت صورت را به طور کامل بررسی خواهیم کرد تا بهترین روش ممکن را در بین روش های مختلف بتوانید انتخاب نمایید.

لیفت صورت چیست

لیفت صورت

در لیفت صورت، جراح در واقع همه چیزهایی را که برای جوانسازی پوست شما لازم است را انجام می دهد. او چربی های اضافی صورت را برطرف می کند، عضلات زیر پوست را تقویت می کند و پوست گردن و صورت را می کشد و در نتیجه علائم پیری پوست کاملاً از بین می رود. مهم نیست که خطوط اخم شما بسیار عمیق باشد یا تمام پوست صورت و گردن شما چروکیده باشد، قطعاً می توانید تمام مشکلات پوستی خود را برطرف کرده و با لیفت صورت به اوایل دهه 20 زندگی خود بازگردید. فقط باید دقیقاً بدانید که چه تغییراتی را باید در صورت خود اعمال کنید. لیفت انواع مختلفی دارد که آن را بررسی می کنیم.

انواع مختلف لیفت صورت

لیفت صورت انواع مختلفی دارد که افراد باتوجه به نیاز صورت خود از آن ها استفاده می کنند که عبارتند از:

لیفت ابرو و پیشانی

برای لیفت پیشانی با تقویت ماهیچه هایی که باعث پیری پوست شده اند، متخصصان می توانند خطوط پیشانی شما را جدا کنند. با این کار، خطوط عمیق بین ابرو و چین و چروک های افقی روی پیشانی از بین می رود و به تبع آن، ابروها در موقعیت کمی بالاتر حرکت می کنند. این امر تا حد زیادی علائم پیری پوست را از بین می برد و چهره شما را بسیار جوان تر نشان می دهد.

لیفت چشم و پلک

واضح است که افتادگی پلک شکل خسته، خواب آلود، غمناک یا حتی عصبانی را به چشم و صورت شما می بخشد. در حقیقت در لیفت پلک، پوست اضافی پلک فوقانی را برداشته و پف زیر چشم را از بین می برد. در این حالت، چشم ها جذاب تر و چشمگیر تر به نظر می رسند.

لیفت گونه

ظاهرا افتادگی گونه بر خط گریه و لبخند تأثیر می گذارد و باعث ایجاد چشمان توخالی می شود. با لیفت ناحیه میانی صورت، کاملا می توانید گونه ها و ناحیه ای را زیر چشم خود جوان کنید و گونه های برجسته و زیبا داشته باشید.

لیفت شقیقه

شل شدن پوست (شل بودن چشم، ابرو و پیشانی در اطراف آن) باعث از بین رفتن حالت چشم و ابرو می شود و بدون شک تأثیر نامطلوب بر ظاهر چشم ها دارد. بنابراین، پزشک بر روی شما لیفت شقیقه را انجام می دهد تا حتی چشم ها نیز جذاب تر شود و پوست صورت شما نیز جوان تر به نظر برسد. شما می توانید لیفت شقیقه را به تنهایی انجام دهید، اما اگر این کار را به همراه لیفت گونه و پیشانی انجام دهید، نتایج بهتری خواهید گرفت.

لیفت گردن و چانه برای از بین بردن غبغب

چند تغییر بزرگ در لیفت گردن و چانه اتفاق می افتد. اول از همه، آن ها چربی های اضافی، چروک ها و افتادگی پوست را از زیر غبغب جدا می کنند. پس از آن، عضلات و بافت های زیر پوست را تقویت می کنند. سرانجام، آن ها نوارهای عمودی اطراف گردن را درمان کرده تا گردن و چانه ها زیباتر شود. معمولاً انجام این لیفت ماندگار است و مطمئناً در زیبایی چهره تأثیر بسیاری خواهد داشت.

لیفت لب

در لیفت لب، قسمت تحتانی و جانبی لب به همراه پوست نواری مانند زیر بینی، دچار تغییراتی خواهد شد. در نتیجه، قسمت صورتی لب ها می توانند گوشتی تر به نظر برسند و بزرگ شوند. نکته قابل توجه این نوع لیفت برای افرادی که می خواهند لب های برجسته ای داشته باشند یا می خواهند دندان های بالایی آنها در هنگام لبخند زدن چشمگیرتر به نظر برسد بسیار مناسب است.

در این عمل جراحی معمولاً تغییرات بزرگ دیگری رخ می دهد. به عنوان مثال، جراح افتادگی لب را برطرف می کند، که ظاهر منفی و غم انگیزی به فرد می بخشد. به همین ترتیب، افرادی که فاصله زیادی بین لب و بینی دارند، می توانند با بلند کردن لب این مشکل را حل کنند. از طرف دیگر، کسانی که لبهای نامتقارن دارند می توانند آن دسته از برآمدگی ها و زخم ها را از لب خود خارج کنند.

لیفت بینی

لیفت بینی برای از بین بردن انحرافات خفیف یا افتادگی نوک بینی مناسب است. علاوه بر این از آن برای کاهش جراحی استفاده می کنند. لیفت بینی برای کسانی که می خواهند بدون جراحی پلاستیک، فرم خوبی به بینی خود بدهند، مناسب می باشد.

انواع مختلف لیفت صورت

روش های انجام لیفت صورت و گردن

لیفت صورت و گردن در روش های مختلفی انجام می شود که باهم این روش ها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

لیفت صورت با روش های غیر تهاجمی

اگر افتادگی و چین و چروک های صورت شما خفیف است، روش های لیفت صورت که نیازی به جراحی ندارند، گزینه های بسیار مناسبی برای شما خواهند بود. در این روش ها نقص جزئی پوست را با قیمت پایین تر و عوارض جانبی کمتری از بین می برند. علاوه بر این نکته خوب دیگر در مورد روش ها، این است که به زمان کمتری نسبت به انجام عمل جراحی نیاز دارد.

شما فقط باید چند ساعت از کار، مدرسه یا دانشگاه خود بزنید و به کلینیک پزشک مراجعه کنید تا آن روش غیر جراحی را انجام دهید. تنها در طی چند ساعت، پزشک متخصص تمام مراحل جوانسازی پوست صورت شما را انجام می دهد و حتی نیازی به استراحت هم ندارید و می توانید به فعالیت های روزانه ی خود ادامه دهید.

تزریق ژل یا فیلر

در این روش چین و چروک های روی صورت با چند تزریق از بین می روند. علاوه بر این با پر کردن بافت های نرم زیر پوستی، صورت جوان تر می شود. در حقیقت ماده ای که با تزریق چربی یا پرکننده وارد پوست شما می شود نوعی قند طبیعی مورد نیاز پوست است. مهم تر از همه، وجود این ماده باعث انعطاف پذیری و قدرت پوست می شود. این قند در پوست وجود دارد، اما، پیری، نور خورشید و دلایل دیگر ممکن است میزان آن را کاهش دهد.

مزایای استفاده از تزریق پرکننده

  • تفاوت قبل و بعد از تزریق ژل محسوس است
  • در صورت لیفت صورت با استفاده از پرکننده، صورت شما طبیعی خواهد بود
  • طبق آمار، افرادی که از تزریق پرکننده استفاده کرده اند بسیار رضایت داشته اند
  • امکان بازگشت یا اصلاح نتیجه وجود دارد

مضرات تزریق ژل

برای از بین بردن چین و چروک های عمیق، خطوط، پوست شل شده گردن، باید از سایر روش های لیفت صورت به همراه تزریق ژل استفاده کنید.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یک پروتئین خالص است که با سوزن های بسیار ظریف در عضلات تزریق می شود و باعث رفع چین و چروک روی صورت، پیشانی، چشم ها و خط اخم می شود. در نتیجه چین و چروک در این مناطق از بین می رود. علاوه بر این، از ایجاد چین و چروک احتمالی در پوست جلوگیری می کند. در حقیقت، بوتاکس برای بعضی از مناطق مانند چین های بینی یا خطوط مناسب ترین است.

مزایای استفاده از بوتاکس

  • در حدود 15 دقیقه خیلی سریع انجام می شود
  • بوتاکس هیچ عوارضی ندارد. می توانید فعالیت های روزمره خود را بلافاصله بعد از تزریق انجام دهید.
  • روشی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر روش های لیفت می باشد

معایب بوتاکس

  • بوتاکس باعث رفع افتادگی پوست نمی شود.
  • برای جوان سازی صورت به همراه بوتاکس باید از سایر تکنیک های لیفت صورت نیز استفاده کنید.

لیفت صورت با روش PRP

در لیفت صورت با روش PRP، اول از همه آن ها مقداری خون از بدن می گیرند. سپس برخی از مواد را به آن اضافه می کنند و سرانجام، خون را مجدداً تزریق می کنند تا پوست و ترمیم آن دوباره به دست آید. به سادگی! در مدت زمان بسیار کوتاهی بدن سعی در رفع چین و چروک صورت، خطوط اخم و خنده، پف و تیرگی اطراف چشم و حتی آکنه و جای زخم ناشی از سوختگی و بریدگی می کند.

چه عناصری به خون اضافه شده اند که چنین تأثیر شگفت انگیزی دارند؟ پاسخ این است که خون حاوی موادی به نام پلاکت است که برای ترمیم و رشد سلول های آسیب دیده کار می کنند. در حقیقت، پلاکت ها سلول های پوستی را ترمیم می کنند و در نتیجه، آن ها در یک فرایند ساده و کوتاه، جوان سازی پوست را انجام می دهند.

مزایای استفاده از روش PRP

  • کاملاً بهداشتی و استریل است
  • کاملاً بدون درد
  • اثر ماندگار دارد
  • هزینه بسیار کمی دارد

معایب استفاده از روش PRP

PRP یک روش درمانی احیا کننده سلول های بنیادی است که تقریباً هیچ ضرری ندارد. آن ها از سلول های بدن برای معالجه استفاده می کنند.

مزایا و معایب لیفت صورت

لیفت با استفاده از لیزر

لیفت با لیزر با روش ها مختلفی انجام می شود که این روش ها عبارتنداز:

لیفت صورت با لیزر با روش HIFU

استفاده اصلی از لیفت صورت با روش HIFU درمانی موثر برای افرادی است که می خواهند علائم پیری پوست زودرس را درمان کنند. با استفاده از فن آوری لیزر درمانی HIFU، آن ها به منظور تحریک ماهیچه های پوست برای تولید کلاژن بیشتر، امواج را به لایه های عمیق پوست سوق می دهند. کلاژن پروتئینی است که باعث جوانی، لطافت و نرمی پوست می شود.

مزایای استفاده از لیفت صورت با روش HIFU یا لیزر

  • طول درمان فقط بین 30 تا 90 دقیقه است
  • هیچ آسیبی به لایه های سطح پوست وارد نمی شود
  • بیست درصد از نتایج صورت لیفت درست بعد از پایان درمان قابل مشاهده است. خوشبختانه مابقی تا 2 تا 3 ماه قابل مشاهده است.
  • به مدت 2 سال چین و چروک های گردن و صورت را برطرف می کند
  • هیچ ماده خارجی وارد بدن شما نمی شود

معایب استفاده از لیفت صورت با روش HIFU یا لیزر

در بعضی موارد ممکن است که پوست تا حدی متورم و قرمز شود (که سریعاً برطرف می شود). علاوه بر این، ممکن است برای چند هفته احساس سوزش در پوست خود داشته باشید.

روش لیزر جی پلاسما J-plasma

اگر به دنبال راهی برای جوانسازی پوست خود هستید و می خواهید تغییرات قابل توجهی در آن ایجاد کرده و نتایج آن را به سرعت مشاهده کنید، من به شما روش لیزر J-plasma را پیشنهاد می کنم. متخصص به سادگی با استفاده از دستگاه لیزر J-پلاسما، روی پوست صورت و قسمت های چروکیده آن نزدیک می شود. در نتیجه، بعضی از گازهای سرد شده هلیوم لایه های بیرونی پوست را که دارای علائم پیری است، پاکسازی می کند.

مزایای استفاده از روش J-Plasma

  • نتیجه جوان سازی پوست بلافاصله پس از انجام روند، قابل تشخیص خواهد بود
  • پلاسما J-یک روش لیفت صورت یک ساعته است. با این حال، حتی زمان کمتری هم می برد
  • برای درمان کامل پیری پوست گردن و صورت، انجام یک بار لیزر J-plasma کافی است

معایب روش J-Plasma

در مقایسه با سایر روش های جراحی لیفت صورت غیر تهاجمی، دوره نقاهت نسبتاً طولانی تری دارد. لازم به ذکر است که شما باید حداقل 10 روز پس از عمل لیزر استراحت کنید.
 اگرچه لیفت صورت با استفاده از لیزر J-plasma یک روش مطمئن برای لیفت است، اما ممکن است نتیجه محدودی داشته باشد. با این روش می توانید چین و چروک صورت خود را تا حد زیادی کاهش دهید. با این حال، به گفته تعدادی از افرادی که از این روش استفاده کرده اند، شما باید از روش های دیگری نیز برای محکم کردن پوست خود استفاده کنید.

لیفت صورت با جراحی (Rhytidectomy)

در این روش جراحان با کشیدن پوست صورت و حذف پوست اضافی، اقدام به لیفت می کنند در نتیجه عضلات و بافت های صورت تقویت می شوند. در این روش، چین و چروک های عمیق و خطوط به بهترین شکل ممکن از بین می رود.

مزایای استفاده از جراحی لیفت صورت

  • جراحی لیفت صورت در مقایسه با روش های لیفت صورت غیر تهاجمی، ماندگارتر است (حدود 10 سال)
  • با جراحی لیفت صورت، بسیاری از مشکلات جدی پوستی برطرف می شود. در حالی که با روش های غیر تهاجمی، فقط نقص جزئی برطرف می شود

معایب جراحی لیفت صورت

  • در جراحی لیفت صورت معمولاً از بی حسی استفاده می کنند که عوارض جانبی خاص خود را دارد.
  • مدت زمان احتقان آن طولانی تر از روش های دیگر است. این ممکن است تا دو هفته طول بکشد. در این مدت، برخی از تورم، کبودی و علائم بخیه در پوست به وجود خواهد آمد.

جراحی لیپو فیلینگ یا تزریق چربی

در این روش، چربی را از بدن (شکم و ران) می گیرند و آن را به لایه های زیرین پوست تزریق می کنند تا ظاهرا جوانتر به نظر برسند. این روش لیفت صورت معمولاً برای دستیابی به نتایج بهتر با جراحی لیفت ترکیب می شود.

مزایای تزریق چربی

  • نتیجه عمل در این روش کاملاً طبیعی است زیرا آن ها از چربی بدن فرد استفاده می کنند.
  • از آنجا که چربی جزء سلول های زنده است، به راحتی در سایر قسمت های بدن پیوند می یابد. سپس رگ های خونی و بافت ها چربی را احاطه کرده و چربی قسمتی از آن منطقه خواهد بود. بنابراین، بافت های پوستی از احتمال جابجایی کمتری برخوردار خواهند بود. اما در روش های دیگر مانند تزریق ژل احتمال جابجایی مواد تزریقی وجود دارد.
  • در این روش چربی قابل ذخیره و استفاده مجدد برای تزریق هستند.

معایب تزریق چربی

به دلیل استفاده از مواد بی حسی، در روزهای اول تورم زیادی ایجاد می شود.

لیفت صورت با استفاده از نخ

معمولاً لیفت صورت را با استفاده از نخ با بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش لیفت، بعد از ایجاد برخی خطوط در صورت، موارد مخصوص را در پوست قرار می دهند تا بافت های زیر پوست پاکسازی شود.

مزایای استفاده از لیفت صورت با استفاده از نخ

  • نکته خوب در مورد لیفت صورت با استفاده از نخ این است که باعث تولید پروتئینی که به آن کلاژن می گویم در بافت های پوستی می شود. پوست به این پروتئین احتیاج دارد و پوست شما را انعطاف پذیر و جوان می کند.
  • جوان سازی پوست با استفاده از این روش قطعی است و خیلی سریع ظاهر می شود.
  • در این روش نیازی به بخیه زدن پوست نیست.
  • فقط 20 تا 40 دقیقه طول خواهد کشید.

معایب استفاده از لیفت صورت با استفاده از نخ

بعد از انجام این روش ممکن است کمی کبودی یا درد داشته باشید که به زودی خوب خواهید شد.

لیفت صورت با روش اندوسکوپی

لیفت صورت با روش آندوسکوپی برای افرادی که بین 30-40 سال سن دارند و همچنین دارای پوست شل خفیف هستند مناسب است.
در لیفت صورت به روش آندوسکوپی، پزشک بریدگی های کوچکی روی پوست ایجاد می کند (عمق این بریدگی ها در مقایسه با عمل جراحی لیفت کمتر است) و سپس آندوسکوپی کوچک را در زیر پوست قرار می دهد. آن ها از دستگاه آندوسکوپی برای مشاهده قسمت های زیرین پوست استفاده می کنند. استفاده از آن در نهایت می تواند چربی اضافی را از بین ببرد و بافت ها و ماهیچه ها را شکل دهد.

مزایای لیفت صورت با روش اندوسکوپی

  • هزینه ها در مقایسه با جراحی لیفت صورت ارزان تر است و در زمان کوتاه تری قابل انجام می باشد.
  • به چهره شما زیبایی طبیعی می بخشد و تقریباً 10 سال جوان تر به نظر خواهید رسید.
  • مدت دوام آن تا 5 سال است.

معایب لیفت صورت با روش اندوسکوپی

شما ممکن است تا دو هفته بعد از عمل دچار کبودی و تورم در صورت خود شوید.

بهترین راه برای لیفت گردن چیست؟

برای یافتن پاسخ به این سوال، باید به عامل اصلی تعیین کننده را پیدا کنید و این چیزی جز خواسته ها و ترجیحات شخصی شما نیست. برای انتخاب بهترین روش لیفت صورت و گردن، مطمئناً باید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. شما باید به این سؤالات پاسخ دهید:

  • اول از همه، شما از لیفت صورت خود چه انتظاری دارید؟ اگر به دنبال تغییرات کوچک هستید، از بین روش های لیفت به صورت غیر تهاجمی استفاده کنید. اگر می خواهید حداقل 10 سال جوان تر شوید، به دنبال روش جراحی های بروید.

  • دوم اینکه، چقدر می خواهید برای این عمل جراحی هزینه کنید؟ به طور کلی، روش های لیفت صورت خیلی سریع انجام می شود و مدت زمان احتقان طولانی ندارد. به هر حال روش های معرفی شده و بحث شده را بررسی کنید و بسته به زمانی که می خواهید برای آن هزینه کنید مناسب ترین را انتخاب کنید.

  • آخر، چقدر پول دارید؟ اگر نمی خواهید پول زیادی را برای گردن یا صورت خود صرف کنید، روش های لیزر، تزریق و سلول های بنیادی بسیار مقرون به صرفه خواهند بود. برای صرف هزینه کمتر و نتیجه خوب می توانید از ترکیبی از این روش ها استفاده کنید.

بهترین روش برای لیفت گردن

با این حال، اگر به دنبال یک روش با دوام تر برای لیفت صورت خود هستید، بهتر است صورتحساب را بگیرید و به دنبال بهترین کلینیک جراحی و همینطور یک جراح متخصص برای لیفت صورت خود باشید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX