کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

جراحی زیبایی در کرونا به چه صورت انجام می شود

22 شهریور ، 1399
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
0 کامنت

کدام جراحی های زیبایی را نباید در دوران کرونا انجام داد؟

شاید این روزها دغدغه عده ای انجام جراحی زیبایی در کرونا و چگونگی آن باشد. اما بهتر است بدانید که کلینیک ها و مراکزی که ارائه دهنده خدمات جراحی پلاستیک و زیبایی هستند با رعایت دستورالعمل های صادر شده از وزارت بهداشت و درمان، راه را بر روی ممنوعیت انجام عمل زیبایی باز کرده اند.

جراحی زیبایی و کرونا

در مدت زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، طی بازه های زمانی متفاوت، انجام عمل های زیبایی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. اما هر بار با رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به آیین نامه های مربوط به شیوع بیماری کرونا و روش های پیش گیری، انجام عمل های زیبایی روند انجام خود را از سر گرفت.

به طور کلی انجام عمل زیبایی ریسک کمتری را نسبت به سایر جراحی ها دارد اما با عین حال برای حفظ سلامت بیمار و کادر درمان، وزارت درمان دستورالعمل هایی را برای مراکز جراحی زیبایی صادر نمود که تمامی مراکز موظف به انجام و رعایت آن بودند.

تقریبا تمامی جراحان پلاستیک و متخصصان عمل زیبایی دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت را اجرا کردند و با دقت بیشتری وضعیت بیماران را زیر نظر داشتند و طبق این روال خوشبختانه نرخ ابتلا به بیماری با وجود از سر گرفته شدن انجام عمل های زیبایی تغییری نکرد و لذا جراحی های زیبایی جزء جراحی های کم خطر برای بیمار در دوران شیوع کرونا به شمار می رود. البته این نکته بسیار حائز اهمیت است که انجام عمل توسط پزشک حاذق و متخصص و همین طور در مرکز درمانی معتبری صورت بگیرد تا کمترین ریسک متوجه بیمار باشد.

انواع جراحی زیبایی در زمان کرونانحوه انجام جراحی های زیبایی در زمان کرونا

آیا محل انجام جراحی زیبایی در کرونا ایمن است؟

به طور کلی انجام جراحی زیبایی در کرونا و غیر از زمان کرونا در کلینیک های تخصصی زیبایی صورت می پذیرد. در این مکان ها خدمات درمانی برای افرادی که جراحی زیبایی ندارند صورت نمی پذیرد. از طرفی جراحی زیبایی در کرونا مستلزم چکاپ کامل بیمار است تا ایمنی و اطمینان حداکثری در کلینیک های زیبایی جهت انجام عمل زیبایی وجود داشته باشد.

معمولا برای انجام عمل های زیبایی زمانی حدود 2 ساعت لازم است. پس از آن هم برای حدود یک تا دو ساعت فرد در بستری است و نهایتا این پروسه چند ساعتی در کلینیک به طول می انجامد و پس از آن شخص بیمارستان را ترک می کند. از این رو اینطور نیست که فرد برای عمل زیبایی در کرونا مدت طولانی را در بیمارستان سپری کند. 

جراحی های زیبایی در زمان کروناجراحی های زیبایی در زمان کرونا

آخرین مطالب تکمیلی کلینیک جراحی زیبایی را در این بخش دنبال نمایید

آیا انجام جراحی زیبایی موجب ابتلا افراد به ویروس کرونا می شود

پیشگیری از اگزامای دست در زمان شیوع ویروس کرونا

شروط انجام عمل زیبایی در ایام کرونا

انجام عمل زیبایی از هر نوع برای کودکان زیر ده سال و افراد بیشتر از شصت سال توصیه نمی شود. از طرف دیگر جراحی زیبایی در کرونا مستلزم چکاپ بوده و اگر فردی مشکوک به بیماری باشد و یا در ارتباط با افراد مبتلا به بیماری بوده باشند عمل جراحی برای آنان صورت نمی گیرد.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشته است که عمل زیبایی در کرونا برای فرد  تحت درمان هیچگونه خطری ندارد در صورتی که حتما پروتکل های بهداشتی رعایت شود و انجام عمل در مراکز معتبر صورت پذیرد. اما به طور کلی بهتر است که عمل های زیبایی سنگین در ایام کرونا انجام نشود. اما عمل زیبایی بینی معمولا عمل سبک و بی خطری است و با رعایت دستورالعمل های پزشکی و بهداشتی در دوران کرونا قابل انجام است.

شرایط انجام عمل زیبایی در زمان کروناانجام عمل زیبایی در زمان کرونا

رعایت پروتکل های بهداشتی در انجام جراحی زیبایی در کرونا به چه صورت است

پروتکل های بهداشتی در انجام جراحی زیبایی در کرونا بسیار حائز اهمیت است. مفهوم این عبارت یعنی رعایت نکات بهداشتی از سوی شخص بیمار و کلینیک مورد نظر برای کاهش احتمال ابتلا و انتقال بیماری. به عنوان مثال جلوگیری از ایجاد ازدحام برای عدم تماس بیماران با یکدیگر و یا انجام روش های مراقبتی دیگر که ریسک ابتلا به بیماری را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

جراحی زیبایی و رعایت پروتکل بهداشتی رعایت پروتکل بهداشتی در زمان جراحی زیبایی در کرونا

عمل زیبایی بینی و نکاتی که باید پس از آن رعایت شود

جراحی زیبایی در کرونا، همانطور که پیش تر گفته شد برای بیمار مشکل خاصی را ایجاد نکرده و روی قسمت های مختلف بدن قابل انجام است. اما به هر حال معمولا انجام عمل زیبایی در کرونا خصوصا اگر با نقاط تنفسی و مخاطی در ارتباط باشد حساسیت بیشتری را می طلبد.

برای جلوگیری از موارد مشکوک قبل و بعد از عمل خصوصا عمل زیبایی بینی باید طبق دستورالعمل پزشک عمل کرد. به طوری که تست ها و بررسی ها و همین طور سوالاتی که قبل از جراحی زیبایی در کرونا از شخص بیمار پرسیده می شود، به درستی پاسخ داده شود.

فراموش نکنید که از انجام چندین عمل در بازه زمانی کوتاه پرهیز کنید. خصوصا در ایام کرونا به دلیل رعایت بیشتر و کم کردن ریسک ابتلا به بیماری و ضعیف شدن جسمانی.

پربازدیدترین مطالب کلینیک های زیبایی را در این بخش دنبال نمایید

باید ها و نباید هایی که پس از جراحی سینه باید مورد توجه قرار گیرند

اقدامات پس از عمل جراحی رینوپلاستی

مزایا و عوارض پروتز گونه

کسانی که نباید در زمان شیوع بیماری کووید 19 جراحی شوند

به طور کلی افرادی که تصور دقیق و درستی از عمل جراحی خود ندارند و یا کلینیک نامعتبری را جهت انجام عمل زیبایی خود انتخاب کرده اند ممکن است نتیجه خوبی از عمل زیبایی نگیرند. در صورتی که فرد مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی، وزن نا مناسب و... نیز باشد توصیه می شود که از انجام عمل زیبایی پرهیز کند. اما با شیوع ویروس کرونا، عملا انجام جراحی زیبایی در کرونا ممنوع شد و با مراقبت های شدید و در مواقع بسیار حساس عمل زیبایی صورت می پذیرفت.

اما با گذشت زمان و ارائه دستورالعمل های ویژه مراقبتی و پروتکل های بهداشتی رفته رفته ممنوعیت ها کنار رفته و با انجام تست های مکرر از افرادی که در صدد جراحی زیبایی بودند شرایط جراحی زیبایی در کرونا بهبود پیدا کرد. در برخی دیگر از موارد نیز پزشکان آزمایش هایی را در خصوص آمادگی بیمار و شرایط مناسب برای انجام جراحی زیبایی در کرونا را می سنجند و بر این اساس جراحی صورت می پذیرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • جراحی زیبایی
    جراحی زیبایی
    جراحی زیبایی پلک در کلینیک توسط بهترین جر
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX