عمل جراحی لیپوماتیک چیست و آیا درد دارد؟

04 آذر ، 1399
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی

آیا عمل لیپوماتیک درد دارد؟

عمل جراحی لیپوماتیک برای کسانی مناسب است که دارای اضافه وزن بسیار زیاد هستند و قصد دارند در کوتاه ترین زمان از شر چربی های اضافی خلاص شوند. روش های مختلفی برای از بین بردن اضافه وزن در بدن وجود دارد. افرادی که از این عارضه رنج می برند ابتدا یک دوره رژیم درمانی و ورزش را تجربه می کنند. اگر در این دوره موفق به چربی سوزی نشوند بهترین راه عمل لیپوماتیک است. در ادامه بیشتر درباره این عمل جراحی بدانید.

آیا عمل زیبایی لیپوماتیک درد دارد ؟آیا عمل زیبایی لیپوماتیک درد دارد ؟

اطلاعات مفید درباره عمل جراحی لیپوماتیک

لیپوماتیک جراحی زیبایی برای از بین بردن چربی های اضافی بدن است. این جراحی زیبایی را می توان در کلینیک سرپایی انجام داد و معمولا به بیهوشی نیاز ندارد. در طی یک جلسه مقدار زیادی چربی با کمترین عارضه از بدن فرد خارج می شود. از طریق این جراحی بیمار از شر شل شدن پوست و افتادگی آن خلاص می شود. لازم به ذکر است که کاهش چربی ها و لاغری برای مدت طولانی دوام دارد. در لیپوماتیک سلولیت ها کاملا از بین می روند. در این جراحی چربی های سطحی و روی پوست در یک نقطه جمع شده و با حرکات ارتعاشی لیپیدها آزاد می شود و این چربی ها بدون درد و خونریزی از بدن خارج می شوند. هدف از این جراحی تغییر اندازه و فرم بدن است. بهبودی کامل بیماران بعد از جراحی  بین 3 تا 7 روز می باشد.

مزایای لیپوماتیک به نسبت سایر روش های مشابه

• هیچ علائم و عارضه ایی روی پوست به جا نمی ماند
  • کاملا موثر و بهداشتی و قابل اطمینان است
  • تحت بی حسی موضعی انجام می شود
  • دارای کمترین درد و در بیشتر موارد کاملا بدون درد است
  • دارای دوره نقاهت بسیار کوتاه است و در مدت زمان کمی بیمار بهبود می یابد
  • پروسه ی درمان بسیار کوتاه است
  • روی نواحی دلخواه(دست،پا،بازو،شکم،سینه و...) عمل جراحی لیپوماتیک انجام می شود

انواع لیپوماتیک و نحوه انجام عمل لیپوماتیک

عمل جراحی لیپوماتیک به طور کلی بین دو تا چهار ساعت به طول می انجامد. بی حسی موضعی روی بیمار انجام می شود و گاها از بیهوش کننده های دهانی کمک گرفته می شود. پس از انجام جراحی بیمار یک شب در مرکز درمانی بستری می شود. معمولا برای انجام عمل لیپوماتیک سه روش درمانی وجود دارد:

1. لیپوماتیک قدرتی(PAL): در این نوع از لیپوماتیک پزشک از یک ابزار ارتعاشی برای تجزیه شدن چربی ها استفاده می کند. این روش بسیار آسان و سریع ترین روش انجام عمل جراحی لیپوماتیک است.
  2. انجام لیپوماتیک به کمک سونوگرافی(UAL):  چربی را با انرژی اولتراسونیک از طریق یک هندپیس ذوب می کند. این روش مدت زمان بیشتری طول می کشد، اما مقدار زیادی چربی با این روش از بدن بیرون کشیده می شود.
  3. لیپوماتیک به کمک لیزر: چربی های موجود در نواحی مختلف با اشعه دارای قدرت کم ذوب می شوند. این روش نیز مدت زمان زیادی طول می کشد.

پزشک شما در هنگام معاینه بهترین روش را به شما پیشنهاد می دهد. بنابراین انتخاب روش عمل جراحی به عهده پزشک است و طی یک جلسه مشاوره تعیین خواهد شد.

مدیریت درد بعد از عمل زیبایی لیپوماتیکمدیریت درد بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک

آیا پس از عمل جراحی لیپوماتیک بیمار درد خواهد داشت

پس از عمل جراحی بیمار در نواحی جراحی شده کبودی و تورم را تجربه می کند. این عوارض کاملا طبیعی است و بعد از چند هفته از بین می رود. زیبایی بدن شما بلافاصله بعد از جراحی دیده خواهد شد. در بعضی موارد که پروسه جراحی طولانی تر بوده ممکن است تغییرات بوجود آمده در اندام تا شش ماه به مرور نمایان شوند. پزشک متخصص معمولا توصیه های درمانی ویژه ایی را بعد از جراحی به شما می کند. برای مثال اینکه یک هفته استراحت کنید و با پیاده روی های آرام از لخته شدن خون در بافت های جراحی شده جلوگیری نمایید. فعالیت های سنگین را کنار بگذارید و دو تا سه هفته ورزش های سبک انجام دهید. بعد از جراحی هیچ گونه دردی حس نمی کنید. این توصیه ها صرفا برای زیباتر تر شدن اندام تان و بهبودی کامل انجام می شود. برای حفظ زیبایی اندام بعد از عمل جراحی لیپوماتیک، برای یک مدت نسبتا کوتاه از رژیم غذایی سبزی و میوه پیروی کنید.

لیپوماتیک معمولا برای چه نواحی از بدن انجام می شود

تجمع چربی در شکم معمولا به دلایل مختلف مانند چاقی مزمن، بارداری و وراثت به وجود می آید. یکی از بیشترین نواحی که مراجعان قصد کوچک کردن آن را دارند، شکم و پهلو است. با لیپوماتیک شکم بیمار می تواند به طور همزمان از چربی های قسمت فوقانی و پایین شکم خلاص شود. به کمک این جراحی افراد با شکم بزرگ مقدار زیادی چربی از دست می دهند و شکم آنها کوچکتر و خوش فرم می شود. البته در صورتی که مراجعه کنندگان دارای چربی های بیشتری در نواحی مختلف مانند ران، سینه و بازوها باشند، این نواحی نیز لیپوماتیک انجام می شود. قبل از شروع عمل جراحی پزشک متخصص معاینات لازم را انجام می دهد و کوچک کردن سایز را به گونه ایی اعمال می کند تا کاملا اندامی یک دست و متناسب بعد از عمل جراحی لیپوماتیک ظاهر شود.

عوارض جانبی جراحی لیپوماتیک بعد از مدت زمان طولانی

عمل جراحی لیپوماتیک عوارض طولانی مدتی ندارد. دردهای به وجود آمده و کبودی های طولانی مدت که در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد ممکن است به خاطر حجم بسیار زیاد چربی بوده باش که از بدن خارج شده است. تورم های موجود روی پوست ممکن است تا شش ماه نیز ادامه دار باشند. مصرف مایعات می تواند به بهبود هرچه سریع تر تورم به وجود آمده کمک کند. کسانی که مشکلات کلیوی و یا قلبی دارند حتما باید قبل از انجام عمل لیپوماتیک با پزشک شان در میان بگذارند. چرا که در لیپوماتیک حجم زیادی آب بدن و چربی از بین می رود و ممکن است برای کلیه و قلب ضرر داشته باشد.

درد جراحی لیپوماتیک قابل تحمل است؟ درد جراحی لیپوماتیک قابل تحمل است؟

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 702رای)
به این صفحه امتیاز دهید