کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

روش ها و مراقبت های پس از تزریق چربی

21 دی ، 1399
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
0 کامنت

مراقبت های پس از تزریق چربی 

مراقبت های پس از تزریق چربی یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای بهبود وضعیت جسمانی و نتایج حاصل از تزریق چربی، انجام دهید. مراقبت پس از تزریق چربی شامل نکات مختلفی است که با توجه به این نکات باید از انجام برخی از کارها در مدت زمان خاصی بپرهیزید و نکات بهداشتی را بیشتر در نظر گرفته و توصیه های پزشک را برای شستشوی زخم ها و پرهیز از مصرف داروهایی در نظر بگیرید.

تزریق چربی

امروزه با پیشرفت علم و فناوری، روش های مختلفی برای جوانسازی چهره و اندام ها به کار گرفته می شود که می تواند منجر به ظاهر زیبا برای صورت و اندام های شما بشود. یکی از این روش ها، تزریق چربی است. منظور از تزریق چربی، روشی است که متخصص زیبایی می تواند از سلول های چربی در سایر نواحی بدن مانند شکم، به صورتی که به فرد صدمه ای وارد نشود، چربی ها را برداشته و به نواحی دیگر تزریق نماید. در واقع هدف از تزریق چربی، افزایش حجم و جلوگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست می باشد. این روش می تواند باعث درجه هایی از لیفت در محل و بافت هدف بشود.

توصیه‌ و مراقبت‌های بعد از تزریق چربیتوصیه‌ و مراقبت‌های بعد از تزریق چربی 

موارد کاربرد تزریق چربی

از جمله موارد کاربردی که افراد می توانند از این روش برای رفع آنها استفاده کنند، می توان گفت:

  • این روش می تواند برای از رفع نواحی که در چانه، فک، زاویه، بوکال، پلک، شقیقه و... ایجاد شده است، به کار برود.

  • درمان تیرگی بافت زیر چشم.

  • درمان برخی از مشکلات مادرزادی مانند آتروفی نیمه صورت.

  • بازسازی اندام ها و سینه ها بعد از جراحی تومور سینه.

  • حجم دهی واژن

  • برجسته سازی باسن.

  • رفع صدماتی که در اثر بیماری هایی مانند دیسکویید و آکنه یا جوش ایجاد شده اند.

به طور عمده محل هایی که از آن چربی برداشت می شود، زیر شکم، قسمت هایی از ران، پهلو ها و باسن و قسمت داخل زانو است.

مراقبت های لازم برای تزریق چربیمراقبت های لازم برای تزریق چربی 

مراقبت های قبل از عمل

در مورد مراقبت های قبل از عمل تزریق چربی باید گفت با ویزیت پزشک زیبایی، اطلاعات کاملی در مورد این عمل به شما داده شده و شما باید سوالات مد نظر خود را بپرسید. برای آماده شدن قبل از عمل باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • لازم است تا قبل از انجام عمل، به مدت 6 هفته چربی و دخانیات مصرف ننمایید زیرا مواد موجود در این دخانیات می تواند سرعت بهبود زخم ها را کاهش دهد. با توجه به روش های درمانی تهاجمی و غیر تهاجمی که ممکن است در این روش به کار برود، باید بدن شما هیدراته و پر از آب باشد.
  • در صورتی که شما داروهایی مانند ایزو ترئونین، داروی کورتون و یا داروهای سرکوب کننده برای سیستم ایمنی بدن را مصرف می کنید، لازم است این مورد را به پزشک خود توضیح دهید.

مراقبت های پس از تزریق چربی

از جمله نکاتی که باید در مراقبت های پس از تزریق چربی آنها را در نظر داشته باشید، می توان گفت:

  • برای مراقبت های پس از تزریق چربی باید از داروهایی که توسط متخصص برای شما تجویز شده است، استفاده نموده و اگر داروهای دیگری را نیز مصرف می کنید، باید آنها را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • برای مراقبت های پس از تزریق چربی، معمولا پزشک داروهایی مانند مسکن، آنتی بیوتیک را برای پیشگیری عفونت ها به شما ارائه می کند.
  • بهتر است بعد از انجام تزریق چربی، برای مراقبت های پس از تزریق چربی از یک نفر کمک بخواهید تا شما را از مطب به منزل رسانده و به مدت یک روز حداقل از شما نگهداری نماید.
  • همانطور که لازم بود تا قبل از عمل، از استعمال دخانیات بپرهیزید، پس از تزریق چربی نیز باید تا 3 هفته بعد از عمل از استعمال دخانیات به علت کاهش خونرسانی و ایجاد اختلال در روند تزریق چربی، پرهیز نمایید.

روش های مراقبت های پس از تزریق چربی

شما می توانید پس از چهار روز، گن و پانسمان ها را دربیاورید و اقدام به شستشو و استحمام خود نمایید. یکی از روش های مراقبت های پس از تزریق چربی، استفاده از کمپرس های سرد است که می تواند تورم را کاهش دهد. برای این کار لازم است مقداری یخ را داخل کیسه ای پلاستیکی ریخته و قسمت مورد نظر را پس از خشک کردن به مدت 4 تا 6 بار در روز در حالت ملایم لمس کنید. توجه کنید که از روز چهارم باید زخم های کوچک را بشویید. روش شستشو را حتما از پزشک خود جویا شوید. به طور کلی روند دوره نقاهت بدین گونه است که روز اول دارای تورم و کبودی هستید و این تورم و کبودی تا روزهای سوم به حداکثر خود می رسد. سپس از روز چهارم پانسمان ها و گن ها برداشته شده و طبق دستورالعمل پزشک، بعد از استحمام، جای زخم های لیپوساکشن را باید تمیز کنید. در روز 21 یک وقت ملاقات با پزشک خود داشته باشید و به طور کلی می توانید از ماه 6 به بعد، نتایج این عمل تزریق چربی را مشاهده نمایید.

نکات لازم مهم در مورد تزریق چربی

از جمله نکاتی که باید برای مراقبت های پس از تزریق چربی آنها را در نظر داشته باشید، می توان گفت:

  • لازم است توجه کنید که تا 2 هفته بعد از انجام عملیات تزریق چربی، نباید از داروهای ضد التهابی و آسپیرین، داروهایی مانند ایبوپروفن و ژلوفن مصرف نمایید. اگر به این داروها نیاز دارید، باید با پزشک خود مشورت نمایید و با تاییدیه او این کار را انجام دهید.
  • یکی دیگر از نکات مهم در این رابطه آن است که از انجام فعالیت های سنگین، وزنه برداری یا حرکات کششی پرهیز نمایید.
  • برای نشستن از بالش هایی که وسط آنها خالی است استفاده کنید.
  • قرار دادن بالشت پشت پاها می تواند موجب کاهش فشار شود.
  • به طور کلی برای بهبودی کامل، به 6 هفته حداقل زمان نیاز می باشد.

نکات مهم بعد از تزریق چربینکات مهم بعد از تزریق چربی 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
    خدمات مرتبط
    • تزریق چربی
      تزریق چربی
      تزریق چربی زیبایی و جوانسازی صورت، یکی از
      ادامه مطلب
    6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX