علائم پارگی پروتز سینه چیست

29 بهمن ، 1399
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی

هر آنچه باید درباره پارگی پروتز سینه بدانید

همانطور که می دانید، پروتز سینه یکی از عمل های زیبایی در دنیای امروز است که برای اصلاح حجم سینه ها استفاده می شود. این عمل می تواند با عوارضی همراه باشد که در این قسمت به علائم پارگی پروتز سینه می پردازیم. در این قسمت با معرفی پروتز سینه و مشکل پارگی آن، مطالبی را راجع به علائم و راه های تشخیص آن بیان می کنیم.

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه که با نام Augmentation Mammoplasty یا ایمپلنت سینه نیز شناخته می شود، برای اصلاح و بازسازی حجم سینه ها و همچنین به عنوان یک عمل زیبایی به کار می رود. امروزه پروتز سینه برای زیبایی، حجیم تر کردن سینه های بزرگ و همچنین جایگزینی بخشی از این قسمت از سینه با حجمی از آن که در اثر عوامل مختلفی مانند حاملگی ، کاهش وزن و ... از بین رفته اند، استفاده می شود. عملیات پروتز سینه با کمک جراحی توسط یک متخصص زیبایی انجام می شود که به طور کلی می تواند در طی دو ساعت همراه با بیهوشی انجام شود. با معرفی این عمل زیبایی ، با ما همراه باشید تا در رابطه با علائم پارگی پروتز سینه مطالبی را در ادامه بیان کنیم.

علائم پارگی پروتز سینهعلائم پارگی پروتز سینه

آخرین مطالب تکمیلی کلینیک جراحی زیبایی را در این بخش دنبال نمایید

هر آنچه که در مورد نتایج جراحی سینه باید بدانیم

پروتز سینه چه تاثیری بر بارداری و شیردهی مادران خواهد گذاشت

پارگی پروتز سینه

پاره شدن پروتز های سینه را می توان از جمله عوارض این نوع عمل زیبایی دانست که می توان از آن پیشگیری نمود. همانطور که گفتیم، امروزه از جراحی پروتز سینه برای اصلاح فرم آن در زنان استفاده می شود اما لازم است قبل از هر نوع عملی ، با عوارض آن آشنا شویم. پارگی پروتز سینه می تواند موجب ایجاد درد در پستان ها و همچنین تغییر شکلی که دارند بشود اما با این حال، تاکنون گزارش هایی در رابطه با ایجاد مشکلات حاد و شدید تر از جمله سرطان پستان، بیماری های مانند آرتریت روماتوئید و بافت همبند دریافت نشده است. یکی از نکات مهمی که در رابطه با علائم پارگی پروتز سینه وجود دارد ، آن است که فرد ممکن است متوجه پارگی پروتز سینه نگردد و در این حالت ، به احتمال بالا ، سیلیکون در پروتز در بافت سینه محبوس شده است.

پارگی انواع پروتز سینه

پارگی انواع پروتز های سینه و علائم پارگی پروتز سینه را می توان در دو دسته بیان نمود که عبارتند از:

• پارگی پروتز های آب نمکی: به طور کلی ، در صورتی که پارگی پروتز های آب نمکی رخ دهد ، فرد می تواند متوجه این مشکل شود. زیرا علائم پارگی پروتز سینه آب نمکی شامل کوچک شدن قابل توجه پستان ها خواهد بود. قابل ذکر است که احتمال پارگی پروتز های سینه در این نوع بیشتر از پروتز های سیلیکونی بوده و معمولا توسط پزشکان استفاده نمی شود.

• پارگی پروتز های سیلیکونی: در رابطه با پارگی این نوع پروتز می توان گفت این نوع پروتز ها احتمال بسیار کمتری در پارگی داشته و می توان با استفاده از جنس مرغوب تر ، از پاره شدن آن در آینده جلوگیری نمود.

پارگی انواع پروتز سینهپارگی انواع پروتز سینه

علائم پارگی پروتز سینه

در رابطه با علائم پارگی پروتز سینه می توان به موارد مختلفی اشاره نمود که در طول این مشکل رخ می دهد که عبارتند از:

• در طول پارگی پروتز سینه ، می توان یکی از علائم پارگی پروتز سینه را متورم شدن و تحریک بافت سینه عنوان کرد.

• احساس درد و تورم با وقوع این مشکل در قسمت سینه احساس می شود.

• پس از پارگی پروتز سینه ، یکی دیگر از علائم پارگی پروتز سینه را می توان تغییر شکل و اندازه سینه ها عنوان نمود که موجب کوچک شدن سینه ها می شود. البته در مواردی این عامل ممکن است دیده نشود.

• یکی دیگر از علائم پارگی پروتز سینه را می توان سفت شدن سینه ها دانست.

• همچنین با ایجاد پارگی پروتز سینه ، می توان شاهد عارضه هایی همچون اسکار اضافی بود که در پوست ظاهر می شود و می تواند آن را بد جلوه دهد.

بسیار مهم است تا افرادی که پس از انجام عملیات جراحی پروتز سینه ، علائم پارگی پروتز سینه را مشاهده می کنند ، با پزشک خود ارتباط برقرار کرده و مورد معاینه قرار گیرند.

جلوگیری از علائم پارگی پروتز سینه

برای جلوگیری از ایجاد پارگی و علائم آن می توان راهکارهای زیر را ارائه کرد:

• لازم است در هنگام انجام این عملیات ، از یک پزشک متخصص استفاده نمود.

• همچنین استفاده از مواد اولیه مرغوب می تواند در جلوگیری از علائم پارگی پروتز سینه موثر باشد.

• از سوی دیگر ، تحرک بالای فیزیکی می تواند موجب مشکلاتی برای سینه ها و پروتز های آن ها شود که باید از آن جلوگیری شود.

• همچنین مراقبت از پروتز های سینه در هنگام فعالیت های سنگین و ورزش هایی با تحرک بالا ، به خصوص برای جلوگیری از احتمال وارد شدن ضربه به سینه ها ، می تواند خطر پاره شدن پروتز های سینه را تا حد خوبی کاهش دهد.

• استفاده طولانی مدت ، فرسودگی و استفاده از پروتز های آب نمکی از دلایل دیگر این مشکل است که می توان با جلوگیری از آن ، این مشکل را برطرف نمود.

راه های جلوگیری از پارگی پروتز سینهراه های جلوگیری از پارگی پروتز سینه

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان گفت امروزه برای حجیم کردن و اصلاح فرم سینه ها ، از پروتز سینه استفاده می شود که این نوع پروتز می تواند در نوع آب نمکی و سیلیکونی انجام شود. پروتز سینه طی یک عمل جراحی دو ساعته با بیهوشی انجام می شود و با عوارض هایی از جمله پارگی پروتز سینه همراه است. علائم پارگی پروتز سینه با توجه به نوع آن می تواند شامل تغییر سایز سینه، احساس درد، سفتی ، ایجاد اسکار بر روی پوست و ... باشد که فرد باید با مشاهده این عوامل ، برای بررسی دقیق تر به پزشک متخصص خود مراجعه کند.

خدمات مرتبط
  • جراحی سینه
    با بهترین جراح زیبایی سینه در تهران مطمئن
    ادامه مطلب