کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

عمل زیبایی کانتوپلاستی چیست؟

09 اسفند ، 1399
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
0 کامنت

عمل زیبایی کانتوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

شاید در ذهن شما هم این سوال مطرح شده باشد که عمل زیبایی کانتوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود. لازم به ذکر است برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با عمل کانتوپلاستی آشنا شویم سپس به دنبال پاسخ خود درباره چگونگی انجام عمل و برای چه افرادی مناسب است برویم. یکی از تاثیرگذارترین اجزای چهره چشم ها هستند و کمتر کسی چشم های کوچک و پف کرده را می پسندد از این رو اکثر افراد به دنبال راهی برای برطرف کردن پف چشم خود و همچنین درشت کردن چشم های خود هستند. با انجام عمل زیبایی کانتوپلاستی مشکلات شما برطرف می شود و چهره شما زیبایی بیشتری به خود می گیرد. این عمل را باید با آگاهی و تحت نظر پزشکان مجرب انجام دهید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

عمل جراحی زیبایی برای درشت کردن چشمعمل جراحی زیبایی برای درشت کردن چشم 

نحوه انجام جراحی زیبایی بزرگ کردن چشم

عمل زیبایی کانتوپلاستی چیست؟ از این عمل به منظور بزرگ کردن چشم و برداشتن افتادگی و پف پلک استفاده می کنند. چشم های پف دار یا به اصطلاح چشم های شرقی، چشم هایی کشیده و با افتادگی پلک هستند که هدف از این عمل برطرف کردن افتادگی پلک و همچنین بزرگ کردن چشم ها است. در عمل زیبایی کانتوپلاستی گوشه خارجی چشم را اصلاح می کنند و با این تغییر باعث بزرگ شدن چشم ها می شوند. وجود یک پوست یا لایه برآمده در بخش داخلی چشم باعث به وجود آمدن افتادگی و پف پلک می شود که دکتر متخصص با برداشتن این لایه افتادگی پلک را برطرف می کند. ممکن است عمل کانتوپلاستی برای نتیجه گیری بهتر همراه با لیفت ابرو و جراحی پلک همراه گردد. برای انجام این عمل باید به پزشک متخصص جراحی پلاستیک چشم مراجعه کنید و بعد از بررسی دقیق چشم شما توسط متخصص عمل کانتوپلاستی را انجام دهید.

تاثیرعمل زیبایی کانتوپلاستی بر زیبایی صورت

چشم ها تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارند از این رو داشتن چشم هایی خسته و پف دار تا حد زیادی بر زیبایی افراد تاثیر منفی می گذارند. با بالا رفتن سن احتمال افتادگی پلک ها بیشتر می شود و بهترین گزینه برای برطرف کردن این مشکل عمل کانتوپلاستی است. چشم انسان یکی از اجزای مهم بدن است و نمی توان برای برطرف کردن افتادگی پلک و همچنین درشت کردن آنها از هر روشی استفاده کرد به همین جهت انجام عمل زیبایی کانتوپلاستی تحت نظر پزشک مجرب عملی مطمئن برای برطرف کردن مشکل شما است. با انجام این عمل چشم های شما درشت تر می شوند و خستگی و پف خود را از دست می دهند که همین امر سبب می شود چهره شما جوان تر به نظر برسد.

در چه مواردی از عمل کانتوپلاستی استفاده می شود؟

امیدوارم تا اینجای مقاله به سوال شما درباره عمل زیبایی کانتوپلاستی چیست جواب داده باشیم. در ادامه مواردی که نیاز به عمل کانتوپلاستی دارند را به شما معرفی می کنیم:

  • کسانی که دچار افتادگی پلک و پف چشم هستند

  • برای رفع مشکل چشم ها که از جراحی های پیشین صورت گرفته است و نتیجه خوبی نداشته اند می توان از عمل کانتوپلاستی استفاده کرد.

  • با مرور زمان و گذشت سن عضلاتی که بالا و پایین پلک مرتبط هستند ضعیف می شوند، عمل کانتوپلاستی با سفت کردن این عضلات مشکل را حل می کند.

عمل زیبایی درشت کردن چشم یا اپی کانتال عمل زیبایی درشت کردن چشم یا اپی کانتال  

انواع جراحی کانتوپلاستی

در جراحی کانتوپلاستی بعد از بررسی دقیق چشم شما و پرسیدن نظر شما بسته به چشمان شما مدل زیبایی را انجام می دهند. با توجه به چشم شما ممکن است تنها عمل برطرف کردن افتادگی پلک را انجام دهند و یا ممکن است تنها گوشه خارجی چشم را اصلاح کنند. در بعضی از مواقع نیاز است دو عمل همزمان برای چشمان شما انجام شود. انواع مختلف جراحی کانتوپلاستی عبارت اند از:

  • کانتوپلاستی میانی (روش افقی): در این روش گوشه خارجی چشم در نزدیکی غده ملتحمه و موازات آن برش کوچکی می زنند و جراح پس از ایجاد این برش کوچک قسمت داخلی چشم را بخیه می زند تا جای زخم و بخیه مشخص نباشد و شما پس از گذشت دوره نقاهت چشمی درشت و طبیعی و زیبا دارید.

  • کانتوپلاستی میانی (روش بالا بردن): در این روش گوشه خارجی چشم را بالا می کشند و با دیده شدن عنبیه چشم باعث بزرگتر دیده شدن چشم ها می شود.

  • کانتوپلاستی خارجی (روش افقی): در این روش پزشک با برش دادن پوست و برداشتن بافت های چسبنده ای که باعث کوچک شدن چشم ها می شوند، چشم ها را درشت می کند. نتیجه این کار به دست آمدن چشم های مصری فریبنده است.

  • کانتوپلاستی خارجی (روش پایین کشیدن): جراح در این روش پلک پایین را برش کوچکی می زند و پوست را حدود 1/3 پایین می آورد که چشمانی بزرگتر و ملیح تر داشته باشید.

مزایا و معایب عمل زیبایی کانتوپلاستی

مزایای عمل زیبایی کانتوپلاستی چیست ؟ یکی اصلی ترین مزایای عمل زیبایی کانتوپلاستی برطرف کردن مشکلات چشم ها و همچنین بزرگ و زیبا کردن چشم ها است. اما این عمل علاوه بر مزایایی که دارد معایبی نیز دارد و اکنون این سوال مطرح می شود که معایب عمل زیبایی کانتوپلاستی چیست؟ این معایب به شرح زیر است:

  1. در برخی موارد نامتقارن شدن چشم ها و نیاز به جراحی ترمیمی دیده شده است

  2. ایجاد چین های بزرگ و غیر طبیعی بر پلک ها

  3. باقی ماندن رد بخیه

  4. ایجاد خونمردگی یا هماتوم

  5. احتمال آلرژی داشتن به مواد بی حسی در اطراف چشم

اقدامات قبل از عمل زیبایی کانتوپلاستی

قبل از انجام این عمل برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید و بررسی های لازم برای انجا عمل کانتوپلاستی تحت نظر پزشک انجام دهید. از پزشک خود درباره این که عمل زیبایی کانتوپلاستی چیست سوال کنید و با اطمینان خاطر عمل زیبایی را در کلینیک زیبایی معتبر انجام دهید. 

همه چیز درباره عمل کانتوپلاستی و درشت کردن چشمهمه چیز درباره عمل کانتوپلاستی و درشت کردن چشم 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • جراحی زیبایی
    جراحی زیبایی
    جراحی زیبایی پلک در کلینیک توسط بهترین جر
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX