کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

آیا جراحی پلک عوارض دارد؟

15 فروردین ، 1400
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
0 کامنت

در سال 2021 آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ 

آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ این سوال را می توان یکی از سوال هایی دانست که توانسته در سال 2021 ذهن بسیاری از افراد را که قصد جراحی پلک دارند به خود مشغول کند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، می توانید با خوانده این متن به سوال های خود پایان دهید، و به یک نتیجه درست برای تصمیم اینکه جراحی پلک انجام دهید یا خیر برسید. به یاد داشته باشید، هر جراحی علاوه بر اینکه مزایای فراوانی دارد، معایب بسیاری نیز دارد.

عوارض جراحی زیبایی پلکعوارض جراحی زیبایی پلک 

آیا جراحی پلک عوارض دارد؟

افتادگی و پوست اضافه پلک از دلایلی است که افراد را وادار به جراحی پلک می کند و این جراحی باعث زیبایی و سفت شدن نواحی چشم و صورتی جذاب می شود زیرا چشم ها از برجسته ترین اعضای صورت هستند که تمام توجه ها را به خود جلب می کند. همچنین ظریف و حساس بودن پوست اطراف چشم باعث می شود که آنها در اثر پیری و همچنین قرار گرفتن طولانی در اشعه های آفتاب، آلودگی هوا و... آسیب زیادی ببیند، به همین دلیل جراحی پلک باعث از بین رفتن پوست شل و افتاده بالای چشم می شود و ظاهری جذاب و جوان تر به شما می دهد. اما باید به نکته توجه داشته باشید که با این جراحی بلافاصله به چشمانی زیبا دست پیدا نمی کنید به همین دلیل باید با عوارض جراحی پلک آشنا شوید و همین طور بفهمید که آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ یا خیر.

جراحی پلک چیست؟

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک عملی برای زیبا سازی پلک و همچنین برای درمان مشکلات عملکرد پلک است. این جراحی را می توان روی هر دو پلک بالایی و همچنین پایینی یا فقط یکی از آن ها انجام داد. این عمل نیازی به بستری شدن ندارد و از بی حسی موضعی برای انجام این عمل استفاده می شود. اما باید توجه داشته باشید که جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا یا بالا بردن پلک را با جراحی پتوز یا جراحی افتادگی پلک اشتباه بگیرید. زیرا در بلفاروپلاستی پوست و چربی های اضافی که باعث افتادگی و سنگینی پلک شدن را رفع می کنند، ولی در جراحی افتادگی پلک تاندون های پلک بالا که وظیفه بالا نگه داشتن پلک را دارند، سفت می کنند تا آن را برطرف کنند. این عمل هیچ ضرورتی نداشته و فقط برای زیبا سازی پلک است پس باید به این موضوع توجه کنید که آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ یا خیر.

کاربرد ها و مزایای جراحی پلک

بعد از این که از مزایای جراحی پلک گفته شود، از این موضوع که آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ برایتان صحبت می شود پس ما همراه باشید. از کاربردها و مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن پف و ورم پلک ها و زیر چشم.
  • رفع اختلال در بینایی که تحت تاثیر افتادگی پلک های بالا قرار گرفته است و بینایی را با مشکل مواجه کرده است.
  • درمان چین و چروک های ظریف و ریز پلک های پایین.
  • درمان شل شدگی و افتادگی پوست پلک بالا که می تواند باعث ایجاد مشکل در انحنای سطحی کانتور چشم شود.
  • ظاهری جوان، شاداب، زیبا را به چشمان شما می دهد.
  • علائم افزایش سن مانند پف و چربی اضافه رودی پلک های بالا را از بین می برد.

خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی زیبایی پلکخطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی زیبایی پلک 

عوارض جراحی پلک

همان طور که در بالا گفته شد حالا می خواهیم درباره این سوال که آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ یا خیر توضیح دهیم. چند مورد از عوارض جراحی پلک شرح زیر می باشد:

  • تورم و کبودی:

این یکی از مواردی است که به سوال شما که آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ پاسخ می دهد و باید بگویم این یکی از رایج ترین عوارض جراحی پلک است و تورم و کبودی بازو بسته کردن چشم را برای افراد سخت می کند.

  • احساس درد شدید:

احساس درد بعد از هر عملی غیر طبیعی نبوده زیرا در آن ناحیه تغییراتی به وجود آمد است و به تدریج خوب می شود.

  • باز شدن محل جوش خورده:

ممکن است پوست شما به خوبی جوش نخورده باشد و پس از باز کردن بخیه زخم باز شود.

  • افتادگی مجدد پلک:

در اثر کشیدگی بیش از اندازه پلک این اتفاق ممکن است ایجاد شود و در جراحی اگر به عضله ی لیفت کننده ی پلک آسیب بزند، افتادگی پلک اتفاق می افتد.

  • ایجاد مشکل در حرکت پلک:

اگر در جراحی بافت های عضله ای زخم شود، پلک زدن مشکل خواهد شد و با توجه به این عارضه باید با یک جراح با تجربه درباره این که آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ مشورت کنید.

  • تار دیدن:

ممکن است بعد از جراحی دچار تاری دید شده و این یک عارضه موقت است و به تدریج خوب می شود. بنابراین در این حالت نبایو فشار زیادی به چشمان خود وارد کنید و طولانی مدت از مبایل، تلویزیون و ... استفاده نکنید. همچنین از مالش و خاراندن چشم ها خودداری کنید زیرا باعث تاخیر در درمان می شود.

  • سوزش چشم:

در دوره ی نقاهت چشم دچار خشکی، قرمزی و سوزش می شود و برای مرطوب کردن آن باید از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.

  • تیرگی اطراف چشم:

این اتفاق به دلایل مختلف ایجاد می شود و برای درمان آن پزشک پماد های مخصوص یا لیزر درمانی را برای شما تجویز می کند.

  • عدم تقارن چشم:

برای این موضوع هم باید اول باید از دکتر و اینترنت پرسید که آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ زیرا اگر به مقدار مساوی از بافت هر دو پلک برداشته نشود باعث عدم تقارن می شود. تا اینجا متوجه شدید که آیا جراحی پلک عوارض خواهد داشت و امیدوارم ازین مطلب استفاده درست را برده باشید و پاسخ درستی برای سوالات ذهنی خود پیدا کرده باشید.

خطرات ناشی از بلفاروپلاستی پلکخطرات ناشی از بلفاروپلاستی پلک 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • جراحی پلک
    جراحی پلک
    عمل جراحی زیبایی پلک توسط دکتر شاهین کریمی
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX