کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

لیپوساکشن و مزایا و معایب آن

15 فروردین ، 1400
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
0 کامنت

بررسی لیپوساکشن و مزایای آن

در این بخش قصد داریم تا همه چیز درباره لیپوساکشن به خصوص مزایا و معایب این شیوه درمانی را با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم. در حقیقت طی سال های اخیر، پزشکان از تکنیک های جدیدتری برای درمان مشکلات افراد که با اضافه وزن و چاقی مواجه هستند، دست و پنجه نرم میکنند؛ از همین رو در ادامه ابن بخش ما شما را با لیپوساکشن و مزایا و معایب آن آشنا خواهیم کرد. 

فواید و خطرات لیپوساکشنفواید و خطرات لیپوساکشن 

همه چیز درباره لیپوساکشن

لیپوساکشن از جمله شیوه های جراحی است که در طول فرایند آن، پزشک با خارج نمودن چربی های اضافی بدن فرد بیمار به وسیله ساکشن و یا از طریق مکش به روند بهبود درمان او کمک شایانی خواهد کرد. به عبارت دیگر در این تکنیک جراحی در بخش های مشخصی از پوسن بدن فرد برشی را ایجاد کرده و سپس با قرارگیری لوله های ریز و نازکی به نام کانولا درون این برش ها و حرکت آنها در زیر پوست فرد، چربی اضافی بدن را در موقعیت مشخص خارج میکنند. در کل فرایند لیپوساکشن بعنوان یک عمل سرپایی ایمن و کم خطر شناخته شده که بعد از انجام آن نیازی به حضور بیمار برای طی کردن دوره نقاهت در بیمارستان نیست؛ مگر در صورت از دست دادن حجم زیادی از چربی بدن که برای اطمینان از وضعیت او ممکن است چند ساعت یا چند روز بنابر تشخیص پزشک بیمار بستری شود. دقت داشته باشید که در این شیوه با توجه به شرایط بیمار و وضعیت او در برخی از موارد از بی حسی موضعی و در صورت نیاز نیز از آرامبخش یا بیهوشی عمومی استفاده میشود.

انواع روش‌های عمل لیپوساکشن

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی در خصوص موضوع همه چیز درباره لیپوساکشن به انواع مختلف این عمل جراحی اشاره کوتاه داشته باشیم میتوان هر یک از موارد مطرح شده در قسمت ذیل را مورد بررسی قرار داد: 

- لیپوساکشن با کمک بی‌حسی موضعی:

در این تکنیک از عمل لیپوساکشن به منظور بی حس کردن ناحیه هدف بدن فرد بیمار از بی حسی موضعی کمک گرفته می شود. بهتر است که به منظور آشنایی بیشتر با همه چیز درباره لیپوساکشن و این تکنیک بدانید که در آغاز فرایند لیپوساکشن از نوعی محلول بی حسی که متشکل از فرایند لیپوساکشن بوده به منظور بی حسی ناحیه ای از بدن که پزشک قصد ایجاد برش های کوچکی را بر روی پوست دارد، استفاده می شود. سپس در گام بعدی بدون بیهوشی عمومی فرد بیمار از لوله های ریز و نازک برای حذف و از بین بردن چربی های مازاد کمک گرفته میشود. 

- لیپوساکشن به کمک سونوگرافی: 

در این شیوه از عمل لیپوساکشن برای خارج کردن و از بین بردن چربی های مازاد در نواحی مختلف بدن از جمله گردن، قسمت فوقانی شکم، اطراف بدن و پشت از سونوگرافی کمک گرفته می شود. به عبارت دیگر با آب کردن این چربی های مازاد، خروج آنها از نواحی نامبرده شده بسیار راحت تر و سریع تر از دیگر شیوه ها پیش می رود.

- لیپوساکشن به کمک لیزر:

در این تکنیک برای آگاهی از همه چیز درباره لیپوساکشن به منظور آب کردن چربی ها از امواجی کم انرژی لیزر کمک گرفته میشود و در نهایت مایع حاصل را به وسیله لوله‌ های کانول از بدن فرد بیمار به سمت خارج هدایت میکنند. 

همه چیز درمورد معایب و مزایای عمل لیپوساکشنهمه چیز درمورد معایب و مزایای عمل لیپوساکشن 

مزایا و کاربرد لیپوساکشن

عده ای از افراد بعد از آشنایی با همه چیز درباره لیپوساکشن این سوال برایشان پیش می آید که دقیقا هدف از انجام این کار چیست و به چه دلیلی باید برای لیپوساکشن به نزد پزشک مراجعه کنیم. در واقع باید گفت که در خصوص موضوع  همه چیز درباره لیپوساکشن باید گفت که کاهش وزن و شکل بخشیدن به اندام های بدن تنها هدف انجام این کار نبوده و معمولا لیپوساکشن برای کسانی توصیه میشود که بنا بر هر دلیلی نتوانسته اند از طریق رژیم غذایی و تمرینات ورزشی پاسخ مناسبی برای نواحی مشکل ساز بدن خود نظیر  ران و باسن در زنان و کمر و پشت در مردان پیدا کنند. همچنین از دیگر مزایای به کار گیری این شیوه درمانی به منظور حذف چربی های مازاد نواحی صورت، گردن، شکم، پشت، پاها و بازوها می باشد.
در برخی از اوقات اغلب شاهد بکارگیری لیپوساکشن در کنار دیگر شیوه های جراحی زیبایی از قبیل ابدومینوپلاستی، کاهش اندازه سینه یا لیفت صورت نیز هستیم. از سویی دیگر افرادی که از شرایط خاص پزشکی و مشکلاتی همچون تومور چربی خوش خیم، بزرگ شدن غیر طبیعی پستان در مردان، مشکلاتی در سوخت و ساز چربی در بدن، عرق کردن زیاد در نواحی زیر بغل و ... رنج می برند، بنا بر تشخیص پزشک از این شیوه برای درمان خود بهره می برند. دقت داشته باشید که تاثیر لیپوساکشن برای حذف چربی های نواحی کوچک بدن قابل مشاهده است اما در صورت اضافه وزن بعد از انجام این عمل ممکن است وضعیت ظاهری اندام های فرد دوباره به شکل قبلی خود بازگردد.؛ فلذا این شیوه اصلا برای کاهش وزن و لاغری توصیه نمیشود.

خطرات و عوارض لیپوساکشن

قبل از هر چیز برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص همه چیز درباره لیپوساکشن و معایب آن باید بدانید که حتما برای انجام این کار به نزد یک پزشک متخصص با تجربه و مراکز دارای تجهیزات مناسب مراجعه کنید تا از خطرات و عوارض جانبی این کار در امان باشید. دقت داشته باشید که در صورت بزرگ بودن ناحیه هدف برای انجام لیپوساکشن، احتمال بروز خطرات و عوارض آن نیز همچون  تورم، کبودی و درد موقت. بی حسی در اطراف و خود ناحیه درمان شده و یا التهاب و زخم جزئی در اطراف نواحی که بخیه زده شده و... به مراتب بیشتر می شود. برخی از عوارض جانبی که شیوع کمتری داشته و به ندرت برای افراد بعد از عمل لیپوساکشن ممکن است پیش آید شامل تغییر رنگ دائمی پوست و ایجاد ناهمواری بر روی سطح پوست ناحیه درمان شده و یا آسیب به اعصاب و پوست و... می باشد.

بررسی روند جراحی لیپوساکشنبررسی روند جراحی لیپوساکشن 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • جراحی شکم
    جراحی شکم
    به فکر جراحی شکم شل و افتاده نباشید. دکتر
    ادامه مطلب
  • جراحی زیبایی
    جراحی زیبایی
    جراحی زیبایی پلک در کلینیک توسط بهترین جر
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX