کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

تاثیر جراحی پلک در زیبایی افراد

23 اسفند ، 1397
گروه تحقیقاتی کلینیک
1 کامنت

تاثیر جراحی پلک در زیبایی افراد

جراحی پلک امروزه یکی از عمل های زیبایی می باشد که طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. در اصطلاح به این نوع از عمل بلفاروپلاستی و یا لیفت چشم هم گفته می شود. جراحی پلک به منظور برداشتن پوست اضافی، پف پلک و اصلاح افتادگی پلک انجام می شود. از نظر زیباشناسی چشم ها مهمترین عضو در صورت هستند و چشم ها سریعتر و زودتر از بقیه اجزای صورت علائم پیری را نشان می دهند و بسیاری از مردم برای زیبا شدن به جراحی پلک روی می آورند.

البته پف پلک در برخی از افراد به معنی پیری نیست بلکه به دلیل بیماری های متابولیکی مانند؛ کم کاری یا پر کاری تیروئید ایجاد می شود و به همین دلیل باید بیماری های متابولیکی را درمان کرد. تاثیر افزایش سن در پلک بالا و پلک پایین متفاوت است در پلک بالا باعث می شود که میزان دید فرد کم شود در حالی که در پلک پایین به شکل پف، چین های ظریف و کیسه های چربی ایجاد می شود.

بعد از عمل پلک باید به مدت ۲ تا ۳ هفته از به کار بردن لوازم آرایشی بر روی پلک خودداری کنید احتمال دارد بعد از عمل  پلک دچار تاری چشم، کبودی و ورم دور چشم و خشکی چشم شوید که این موضوع عادی است و بعد از چند روز چشم به حالت اولیه خود برمی گردد. جراحی پلک فقط پوست های روی چشم و چربی های اضافه را درمان می کند در حالی که بسیاری از افراد فکر می کنند که این عمل زیبایی چین و چروک های اطراف چشم را از بین می برد.

جراحی پلک بالا

قبل از عمل جراحی باید بدون آرایش باشید و همچنین  عمل پلک بالا به منظور برداشتن پوست و چربی اضافه انجام می شود که این عمل به صورت یک برش در روی چین طبیعی پلک ایجاد می شود سپس با نخ های نازک بخیه زده می شود که البته جای برش ممکن است بعد از عمل به صورت جزئی دیده شود. پوست با بالا رفتن سن پیر می شود و چروک های زیادی در پوست ایجاد می شود که با عمل های زیبایی می توان پوست را زیبا و جوان کرد و همچنین جراحی پلک بالا به مدت ۷ سال باقی می ماند.

اگر از  پوست خود مراقبت کنید عمر این جراحی افزایش می یابد و لازم به عمل مجدد نخواهد بود. جراحی پلک تاثیر زیادی در زیبایی دارد که این عمل باعث می شود چشم ها جذاب دیده شود و بسیاری از زنان جوان عمل پلک را برای زیبایی انجام می دهند چرا که این جراحی تاثیر بسیاری در زیبایی زنان دارد و باعث زیبا شدن صورت می شود. در اثر این جراحی گاهی حتی چشم ها درشت تر به نظر می رسند.

جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین معمولا زمانی انجام می شود که میزان پف و بیرون زدگی چربی در این پلک زیاد باشد. در عمل این پلک، جای برش در قسمت زیر چشم است که بعد از خارج کردن چربی های اضافه محل برش را با نخ های نازک بخیه می زنند تا بعد از جراحی جای بخیه ها زیاد معلوم نباشد . البته در بعضی افراد چربی اضافه زیر چشم وجود ندارد ولی پوست اضافه در زیر چشم جمع می شود که چشم را میزان دید با مشکل روبرو می کند. با این عمل زیبایی پوست اضافه برداشته می شود و باعث می شود صورت جذاب و زیباتر دیده شود.

مزایای و روش های جراحی پلک

عمل جراحی بلفاروپلاستی با ۳ روش بی حسی موضعی، بیهوشی کامل و نیمه بیهوشی انجام می شود بی حسی موضعی روشی است که در دندان پزشکی از آن استفاده می شود که این ماده بی حس کننده (لیدوکائین) در محل جراحی تزریق می شود و پلک را بی حس می کند که فرد هنگام جراحی دردی را حس نکند. جراحی زیبایی پلک ظاهر فرد را زیبا و اعتماد به نفس فرد را بالا می برد. جراحی پلک از دو نظر زیبایی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزایای این جراحی این است که محل برش پس از مدتی از بین می رود و جای بخیه ها اصلا دیده نمی شود اما تاثیر زیادی در زیبایی و حتی برطرف کردن مشکلات بینایی افراد دارد.

بسیاری از کسانی که بیماری های قلبی و عروقی دارند و قرص مصرف می کنند که نمی توانند قرص ها را چند روز کنار بگذارند نباید این عمل را انجام دهند. همچنین کسانی که تاتو های زیادی دور چشم دارند نباید این عمل را انجام دهند چرا که برای این افراد این عمل زیبایی بسیار خطرناک است. عده ای از افراد امروزه این عمل را برای درشت تر دیده شدن چشمان خود انجام می دهند و معتقد هستند که با برداشتن بخشی از پوست روی پلک و کشیده شدن آن بر زیبایی آنها افزوده می شود و چشمانی درشت و گیرا خواهند داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX