کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

آیا انجام جراحی زیبایی موجب ابتلا افراد به ویروس کرونا می شود

08 تیر ، 1399
تیم تحقیقاتی کلینیک های جراحی زیبایی و پلاستیک
0 کامنت

انجام جراحی زیبایی در دوران شیوع ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا باعث یک بحران جدی در سرتاسر جهان شده است. این ویروس همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و باعث ضرر های جبران ناپذیری در اقصی نقاط دنیا شده است. این ویروس باعث خانه نشین شدن بیش از 80 درصد از مردم جهان، بسته شدن کسب و کار ها، خسارت های بالا و از همه مهم تر مرگ بسیاری از مردم شده است.

حتی باعث بسته شدن بسیاری از حوزه های پزشکی نیز شده است و در تمام جهان فقط کادر درمان این بیماری مشغول به کار هستن و حوزه های پزشکی و زیبایی که در اولویت های درمانی نیستند، در حال حاضر در تعطیلی به سر می بردند.

بسیاری از افراد این خانه نشینی را، فرصت مناسبی برای انجام جراحی های زیبایی که نیاز به استراحت دارد، می دانند ولی باید در مورد این موضوع بیشتر فکر نمایید چون ممکن است آسیب های آن از مزایای آن عمل در این بحران ویروس کرونا بیشتر باشد.

با فاصله گرفتن از هنجارهای اجتماعی جدید، بسیاری از مردم که به دلیل بحران کرونا در حال گذراندن زمان بی سابقه ای در خانه هستند و به تنهایی و یا با خانواده این هفته های بی پایان را سپری می کنند تا از چشم عموم مردم خارج شوند. برای هر کسی که شاید کمی حوصله داشته باشد و به فکر استفاده از این زمان برای برنامه ریزی یک درمان انتخابی، جراحی پلاستیک یا هر روش زیبایی که نیاز به جراحی و بهبودی دارد، باشد. ولی باید این فکر را متوقف نمایید. از آنجا که حتی اگر ایده یک زمان بازیابی، ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، ولی بحران COVID-19 زمان آن نیست که خود و دیگران را در معرض خطر قرار دهید.

در حالی که همه ما می دانیم که بیمارستان های مناطق آسیب دیده قرنطینه شده اند و در حال آماده سازی برای هجوم احتمالی بیماران مبتلا به کرونا ویروس هستند، اما جلوی برخی از افراد را نگرفته است.
در اوایل شیوع ویروس کرونا هنوز کلینیک های زیبایی و درمانی به کار خود ادامه می دانند ولی با همه گیر شدن این ویروس و تبدیل آن به یک بحران جدی، عمل های جراحی های انتخابی و زیبایی از سوی دولت ها متوقف شد.

جراحی زیبایی در دوران ویروس کرونا

جراحی زیبایی در دوران ویروس کرونا

اگر قبلاً برای عمل خود برنامه ریزی کرده اید چه کاری باید انجام دهید

دکتر کنستانس م چن، جراح پلاستیک دارای مجوز و متخصص بازسازی پستان که در شهر نیویورک مشغول فعالیت است، می گوید: "برای افرادی که مدت زمان طولانی برای عمل خود برنامه ریزی کرده اند، به طور کلی باید تقریباً همه انواع روش ها به تعویق بیفتد." "دلیلی برای انجام اقدامات انتخابی در طول بحران ویروس کرونا وجود ندارد."

خطرات پنهان از جراحی پلاستیک در بحران جهانی ویروس کرونا

دکتر چن می گوید: "جراحی و سایر روش های جراحی، سیستم ایمنی بیمار را در وضعیت ضعیفی قرار می دهد که شرایط مناسبی برای مقابله با این ویروس همه گیر جهانی نیست." وی گفت: "در حالی که هفته ها در قرنطینه ممکن است فرصتی بی نظیر برای انجام یک عمل و بهبودی در مکان خصوصی داشته باشد، بدون فشار برای بازگشت به محل کار یا زندگی عمومی، ولی قرار گرفتن افراد تحت عمل های جراحی غیر ضروری که ممکن است سیستم ایمنی را تضعیف کند، اصلا پیشنهاد خوبی نیست و ممکن است در طول عمل جراحی و مراقبت های بعد از عمل به این ویروس مبتلا شوند و به علت ضعیف بودن ایمنی بدن، باعث مرگ خود شوند. همچنین تقریباً 50 درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا، بدون علامت هستند بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که تیم جراحی در بیمارستان عاری از ویروس باشد. "

اگر در زمان بحران کرونا جراحی زیبایی انجام دهیم، ممکن است باعث چه اتفاقی شود؟

اگرچه انجام یک روش آرایشی در اتاق عمل مستقر در مطب ممکن است کم خطر باشد، ولی نگرانی این است که اگر بیمار برای عارضه نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشد، شما مطمئنا نمی خواهید از یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا تختخواب بگیرید. همچنین شما با یک عمل غیر ضروری ممکن است باعث مرگ افرادی شوید که در وضعیت بحرانی قرار دارند و به اتاق جراحی و تجهیزات پزشکی نیاز دارند، شوید و در این شرایط کار منصفانه و عاقلانه ای نیست. و از همه مهم تر شما در یک شرایط بحرانی که نیاز دارید سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنید با یک عمل غیر ضروری باعث تضعیف بدن خود می شوید و می توانید یک میزبان خوب برای این ویروس باشید که می تواند  باعث مرگ شما شود.

انجام جراحی زیبایی در دوران کرونا مناسب است؟

انجام جراحی زیبایی در دوران کرونا مناسب است؟

در مورد جراحی های معمول سرپایی چه می توان گفت: آیا آن ها در طول بحران COVID-19 ایمن هستند؟

دکتر چن می گوید: "مردم نباید در حال حاضر چیزهای جدید را در مطب پزشک امتحان کنند." "پوست بزرگترین عضو بدن است و بدن را از موجودات تهاجمی در خارج محافظت می کند. یک پوست شیمیایی عمداً آن عضو را نقض می کند و محافظت بدن در برابر ارگانیسم های خارجی را از بین می برد. قطعاً روشی نیست که در طی یک بیماری همه گیر جهانی به دنبال آن باشید. هیچ کاری به عنوان یک روش معمول سرپایی نیست و همه مراحل عواقب و عوارض بالقوه ای دارند. هر روشی که به بهبودی نیاز داشته باشد نباید تحت یک بیماری همه گیر جهانی قرار گیرد. "

نتیجه گیری

بنابراین می توان نتیجه گرفت در زمان بحران ویروس کرونا، جراحی های زیبایی و عمل های غیر ضروری اصلا کار عاقلانه ای نیست و شما می توانید مبتلا به این ویروس شوید که ممکن است ضرر های جبران نشدنی برای شما و حتی خانواده شما به دنبال داشته باشد.

بهترین توصیه در حال حاضر این است که در خانه بمانید، در امان تر هستید و از وقت خود برای انجام تحقیقات خود در مورد یک روش یا درمانی که همیشه خواسته اید استفاده کنید. همچنین می توانید با روش های خانگی که بسیار توصیه می شود، روحیه و زیبایی خود را تقویت کنید.

انجام عمل های زیبایی سرپایی در دوران ویروس کرونا

انجام عمل های زیبایی سرپایی در دوران ویروس کرونا

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX