کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

مزایا و ویژگی های جراحی لاغری شکم

23 اسفند ، 1397
گروه تحقیقاتی کلینیک
0 کامنت

مزایا و ویژگی های جراحی لاغری شکم

امروزه با پیشرفت علم پزشکی در جراحی های زیبایی تعداد این عمل ها در بین مردم افزایش یافته است و هر روزه افراد زیادی تصمیم به انجام عمل های زیبایی می گیرند که در این بین جراحی لاغری شکم نیز در بین جراحی های زیبایی رتبه بالایی دارد. مسلما داشتن شکم بزرگ در افراد در هر رده سنی ایجاد نارضایتی می کند و باعث عدم اعتماد به نفس می شود.

حتی باعث می شود اشخاص دست به هر کاری برای داشتن ظاهری زیبا بزنند و مسلما جراحی به منظور لاغری شکم می تواند بهترین راه حل باشد. زیرا در این روش افراد در کوتاه ترین بازه زمانی کاهش وزن قابل توجهی خواهند داشت. شیوع این عمل زیبایی به دلیل حساسیت بیشتر در بین خانم ها بیشتر است، اما جراحی لاغری شکم نیز مانند دیگر عمل های زیبایی بایدها و نبایدهایی دارد که باید قبل از تصمیم به انجام دادن آن نسبت به آنها آگاه باشیم. 

جراحی لاغری شکم

چه کسانی نیاز به جراحی لاغری شکم دارند؟

داشتن شکم بزرگ  و پر از چربی گاها باعث عوارض جبران ناپذیری می شود که اشخاص قبل از ابتلا به عوارض ناشی از این معضل باید به فکر درمان بیفتند، زیرا افزایش توده های چربی در اطراف شکم به خصوص در خانم ها باعث ایجاد بیماری های جدی می شود، پس اگر دارای شکمی بزرگ و پر از چربی هستید که با راه های دیگر همچون ورزش و رژیم غذایی موفق به درمان آن نشدید باید به سراغ جراحی لاغری شکم بروید. به طور کلی افرادی که نیازمند این عمل جراحی هستند به ۳ دسته تقسیم می شوند:

دسته اول مربوط به افرادی است که اضافه وزن زیادی دارند.
افرادی که وزن بالاتر از حد معمول دارند.
افرادی که وزن طبیعی دارند.

انواع جراحی لاغری

همانطور که از نام این عمل زیبایی مشخص است این عمل به منظور از بین بردن توده های چربی داخل شکم انجام می شود و انصافا بدون در نظر گرفتن عوارض ناشی از این عمل،جراحی لاغری شکم بهترین راه خلاص شدن از دست چربی ها است. این جراحی زیبایی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.
۴ روش برای جراحی شکم وجود دارد که اسامی آنها به شرح زیر است:

جراحی آبدو مینو پلاستی
جراحی شکم با لیپوماتیک
جراحی ترکیبی از چند روش
جراحی زیبایی لیپولیز
عوارض شکم بزرگ و پر از چربی روی سلامتی 
اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که شکم بزرگی دارند باید نگران سلامتی خود باشید زیرا شکم بزرگ داشتن از نظر متخصصین در یک کلام یعنی بیماری به خصوص اگر کسی لاغر اندام باشد و شکم بزرگی داشته باشد این مشکل را باید جدی تر بگیرد. البته این به این معنی نیست که کسانی که وزن زیاد و شکم بزرگی دارند نباید نگران باشند چرا که بیماری های جدی در کمین آنها است. تشکیل و تجمع چربی در افراد راه را برای ایجاد مشکلات و تداخل در سلامتی هموار می کند. داشتن شکمی بزرگ شاید بیماری جدی به نظر نرسد اما این مشکل با مرگ زودرس رابطه مستقیم دارد. عوارض داشتن شکمی بزرگ علاوه بر مرگ زودرس شامل این بیماری ها نیز می شود:

بیماری های قلبی 
دیابت 
سرطان دستگاه گوارش و سرطان کلیه
خر و پف های شبانه

جراحی لاغری شکم

مزایا و عوارض جراحی لاغری شکم چیست

مسلما بارزترین نتیجه این عمل داشتن شکمی صاف و خوش فرم است که می تواند یکی از مزایای اصلی باشد که باعث می شود تا افراد دست به آن کار بزنند، اگر به دنبال کاهش وزن چشمگیر در مدت زمان کوتاهی هستید بهترین راه جراحی لاغری شکم است

اما عمل جراحی لاغری عوارضی دارد که این عوارض به شرح زیر است:

عوارض ناشی از مواد بیهوشی
ایجاد تورم و درد در پاها
از دست دادن پوست
ایجاد بعضی از عفونت ها
تجمع مایع 
این موارد همگی از عوارض جراحی لاغری شکم هستند احتمال خطر این عمل را بالا می برند که البته ‌اکثر افراد متقاضی این عمل زیبایی نسبت به آنها ناآگاه هستند. پس قبل از دست زدن به این عمل کاملا در مورد آن اطلاعات جمع کنید و از عوارض احتمالی آن آگاهی لازم را بدست آورید و با پزشک ماهر در این زمینه مشورت کنید. در پایان این نکته را یادآور شویم که خانم هایی که قصد بارداری دارند و یا خانم هایی که دوران شیردهی را سپری می کنند نباید این جراحی را انجام دهند.

جراحی لاغری شکم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX