کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

معیارهای زیبایی بینی و فرم استاندارد آن چیست

13 آذر ، 1398
تیم تحقیقاتی کلینیک های جراحی زیبایی و پلاستیک
0 کامنت

فرم استاندارد بینی و معیارهای زیبایی آن

برای بسیاری از افراد شاید این سوال پیش آمده باشد که منظور از فرم استاندارد بینی چیست؟ چه راه ها و یا روش هایی وجود دارد که فرم متناسب بینی با چهره را می توان تشخیص داد؟
امروزه با روی کار آمدن بسیاری از جراحی های زیبایی مختلف، افرادی زیادی به دنبال این جراحی ها می روند و هر کسی ممکن است اقدام به انواع جراحی گوش، جراحی سینه و یا هر نوع جراحی زیبایی دیگر کند؛ اما این مورد را هم بگوییم که کسانیکه اقدام به جراحی میکنند، صرفا تنها به دنیال زیبایی نبوده و ممکن است دچار مشکلاتی باشند که مجبورند، دست به چهره یا دیگر اندام خود زده و جراحی زیبایی انجام دهند.

اما در این مقاله به این موضوع می پردازیم که به هنگام جراحی بینی، چه معیارهایی وجود دارند که نشان از زیبایی و استاندارهای بینی می باشد؟ زمانی یک بینی ایده آل است، که با دیگر اجزای صورت مطابقت داشته باشد و با پیشرفته شدن دنیای پزشکی، تمام جراحان امروزه تمام توان خود را می گذارند تا الگویی مناسب برای تک تک اجزای صورت به کار ببرند.

و اما جراحان و پژوهشگران بعد از بررسی و تحلیل های گوناگون، به نتایج و نکات قابل توجهی در خصوص فرم استاندارد بینی و زیبایی آن دست پیدا کرده اند، که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از این معیارها خواهیم پرداخت:

تناسب اجزای صورت

با توجه به استانداردهای موجود، صورت افراد باید دارای سه تا یک سوم مساوی باشد و تنها کافیست هر یک از این یک سوم ها که در ادامه به معرفی هریک پرداخته ایم، باهم تطابق نداشته باشند؛ همین امر موجب شده تا زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار بدهد. این استاندارها شامل موارد زیر هستند:

  • از ابروها تا قسمت پایین بینی
  • از پایین بینی تا زیر چانه
  • محل رویش مو تا ابروها

فاصله و زاویه نرمال اعضای صورت

هر یک از اعضای صورت، دارای فواصل و زاویه های نرمال با دیگر اعضا دارد که باید هر یک از آنها رعایت شود تا زیبایی و فرم استاندارد چهره افراد از بین نرود:

  • زاویه بین بینی و پیشانی
  • نسبت اندازه گونه ها با بینی
  • زاویه بین لب و بینی
  • سایز بینی نسبت به سایز و نوع صورت

استانداردهای بینی به چه صورت است؟

بر اساس تعریف فرم استاندارد بینی یک سری اندازه گیری ها وجود داشته که شما می توانید به راحتی از چگونگی فرم استاندارد بینی خود مطلع شوید:

فرم بینی استاندارد از رو به رو

برای تشخیص استانداردهای بینی از رو به رو در ابتدا صورت را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

قسمت اول: از بالای پیشانی که محل رویش موها می باشد، شروع شده و تا وسط دو ابرو است
قسمت دوم: از وسط دو ابرو تا نوک بینی
قسمت سوم: از نوک بینی تا چانه می باشد.

ارتفاع استاندارد بینی باید به اندازه قسمت وسط باشد و علاوه بر آن هر یک از این سه بخش نام برده شده، در حالت ایده آل مساوی هستند. باید اضافه کنیم که این تقسیم بندی را هم می توانید به صورت عمودی نیز انجام دهید؛ و محاسبه بینی در این حالت به گونه می باشد که صورت را به 5 قسمت مساوی تقسیم کرده و پهنای بینی شما باید در یک پنجم یکی از این بخش ها باید قرار داشته باشد.

فرم استاندارد بینی از نیم رخ

اگر بخواهیم استانداردهای و معیارهای بینی را از حالت نیم رخ مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم در این حالت ارتفاع بینی باید با پهنای آن از رو به رو یکسان باشد. اگر بخواهیم استاندارد سربالا بودن نوک بینی را نسبت به لب بررسی کنیم، اول از هر چیز باید بگوییم که این معیار برای هر یک از خانم ها و آقایان متفاوت است:

• استاندارد سر بالا بودن نوک بینی نسبت به لب برای خانم ها: 95 تا 105 درجه
• استاندارد سر بالا بودن نوک بینی نسبت به لب برای آقایان: 90 تا 95 درجه
قوس بینی نیز در این معیار و استانداردها بسیار تاثیر گذار بوده و نباید بیش از حد باشد؛ برای خانم ها قوس بینی حداکثر تا 2 میلیمتر کافی بوده و بینی آقایان بهتر است قوس نداشته باشد.

ارتفاع استاندارد بینی در بین خانم ها و آقایان

بهترین نوک بینی

نوک بینی هم همانند دیگر موارد آن از استاندارد خاص خود برخوردار است و مشخصه های خاص خود را دارا می باشد. زیبایی نوک بینی زمانی مشخص می باشد که از 4 نقطه تصویری همانند لوزی داشته باشد.

قوس مناسب و استاندارد بینی آقایان و خانم ها

استاندارد پهنای بینی

معیار اصلی پهنای بینی را باید طبق صورت هر فرد مشخص کرد؛  طبق نظر پزشکان جراحی زیبایی بینی، پهنای پایین بینی باید با فاصله بین دو چشم برابر بوده و پهنای قسمت استخوانی بینی نیز باید 80% پهنای پایینی بینی فرد باشد.


استاندارد پهنای بینیخط زیبای بینی

خط زیبای بینی، به خطی گفته می شود که هنگامی که در حالت رو به رو، خطی از ابرو تا نوک بینی می کشید، این خط بدون منحنی و شکستگی باشد.
در انتها باید بگوییم با مراجعه به بهترین کلینیک های جراحی زیبایی بینی و همینطور انتخاب جراح متخصص و با تجربه، می توانید مناسب ترین فرم بینی را داشته باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX