کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

نگاهی جامع به انواع جراحی شکم و دوران نقاهت آن

14 اسفند ، 1398
تیم تحقیقاتی کلینیک های جراحی زیبایی و پلاستیک
0 کامنت

انواع روش های جراحی شکم چیست؟

انواع جراحی شکم یکی از روش های کاهش وزن است که در حال حاضر در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است. در صورتی که اضافه وزن دارید و پزشک شما اجازه جراحی های شکم را داده، بد نیست که این نوشته را بخوانید تا کمی درباره آن بدانید و برای دوران نقاهت آماده شوید.

انواع روش های جراحی شکم

نگاهی به انواع جراحی شکم

انواع جراحی شکم به عنوان عمل زیبایی و برای کاهش وزن شناخته می شود. البته این روش با توجه به ساختار قامتی بیمار، شدت اضافه وزن و چربی های بدن، میزان سلامت عمومی و سابقه بیماری های فرد مشخص می شود. از جمله انواع جراحی های شکم که در حال حاضر توسط جراحان ایرانی انجام می شود، میتوان به لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی (تامی تاک) و لیپوساکشن (خارج کردن چربی زیر پوستی) اشاره کرد.

بر اساس آخرین آمار و اعلام وزارت بهداشت، این جراحی ها را موفقیت بالایی همراه بوده و بیشتر بیماران از آن رضایت داشته اند. در عین حال همیشه به خاطر داشته باشید که برای انتخاب در میان انواع روش جراحی شکم صلاحدید پزشک شرط است و گاه شاید واقعا این جراحی ها برای بیمار مناسب نباشد.

جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی

آشنایی با روش ابدومینوپلاستی 

در میان انواع جراحی شکم شاید تا به حال نام ابدومینوپلاستی را شنیده باشید. در این روش پزشک با ایجاد برشی در پایین شکم، تمام چربی های جداره شکم (از زیر ناف) را برداشته و سپس بخیه می زند. البته در جریان باشید که ابدومینوپلاستی سه روش اصلی دارد

جراحی محدود شکم

مینی ابدومینوپلاستی برای ایجاد برش های سطحی زیر شکم

جراحی کامل شکم

در میان انواع جراحی شکم ابدومینوپلاستی کامل را می توان سریع ترین و محبوب ترین روش جراحی شکم دانست. البته در نظر داشته باشید که در این روش شکاف و برشی عمیق بر روی شکم شما ایجاد می شود که می تواند دوران نقاهت بیشتری را همراه داشته و یا برای بعضی همراه با درد باشد. در نتیجه حتما وضعیت سلامت خود را پیش از انتخاب این روش بررسی کرده و با مراجعه به بهترین متخصص ها برای ابدومینوپلاستی آماده شوید.


آشنایی با روش های ابدومینوپلاستی

لیپوساکشن یکی از ترند های محبوب در جراحی شکم 

در میان انواع جراحی شکم شاید نام لیپوساکشن را زیاد شنیده باشید. در این روش با سرم، ترکیبات خاصی به تمامی چربی های زیر پوست تزریق می شود. این تزریق با کمک لوله های مخصوص و از طریق سوراخ های ریز انجام شده . به کاهش وزن سریع منجر می شود.

البته در نظر داشته باشید که انتخاب این روش، ورود سرم های مخصوص و مواد به بدن و تخلیه چربی کاملا مبتنی بر وزن و سلامت جسمانی فرد است، زیرا میزان تخلیه چربی وابسته به موادی است که باید به بدن تزریق شود. در نتیجه اگر متقاضی لیپوساکشن از سلامت لازم برخوردار نباشد، پزشک متخصص از این تزریق خودداری کرده و فرد باید در میان روش های جراحی شکم، از روشی دیگر استفاده کند. همچنین در صورتی که چربی ناحیه شکم و پهلوی بیمار بیش از حد نرمال باشد، پزشک در چندین جلسه از لیپوساکشن استفاده کرده تا سلامت آنها کامل حفظ شوید.

لیپوساکشن را می توان از معروف ترین انواع جراحی شکم در میان عمل های زیبایی دانست که به سرعت چربی زائد را از بدن حذف کرده و نتیجه قابل قبولی دارد.

لیپوماتیک سومین انتخاب در میان انواع جراحی شکم

روش لیپوماتیک سومین روش متخصصین در میان انواع جراحی شکم برای تخلیه چربی اضافه است. در این روش متخصص با یک میله فلزی، اقدام به چربی های زیر پوست می کند. خوب است بدانید که مهمترین تفاوت لیپوماتیک با دیگر انواع جراحی شکم امکان انتقال چربی های زیر پوست به دیگر نقاط بدن است. به عنوان مثال شما می توانید از پزشک بخواهید که چربی های شکمی را به پا، سینه یا باسن تزریق کند. البته دومین فرق مهم لیپوماتیک هم عدم استفاده از برش و تیغ جراحی است. در نتیجه شاید برای بسیاری از مردم بیشتر مورد توجه باشد.

متخصص شما با لیپوماتیک تمامی چربی های زیر پوست را بدون اشعه و حرارت، به صورت فیزیکی از بدن خارج کرده و برای این کار از حرکات لرزشی لوله ای فلزی به نام کانولاو استفاده می کند. در میان انواع جراحی شکم، لیپوماتیک احت تر و بدون برش است در نتیجه عوارض کمتری داشته و فرد بدون نقاهت طولانی به سرعت می تواند زندگی روزمره را از سر بگیرد.

لیپوماتیک و لیپوساکشن از روش های جراحی شکم

جراحی شکم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می خواهید هر کدام از روش های فوق را برای کاهش چربی های بدن استفاده کنید باید حتما سلامت عمومی لازم را داشته باشید. اما سلامت عمومی تنها یک فاکتور برای جراحی های شکم است. در جریان باشید که برای این جراحی ها باید حتما وزن ثابتی داشته و دکتر متخصص این مهم را تائید کند. همچنین افرادی که بارداری مکرر داشته و یا پوست شکم شلی دارند، برای جراحی های شکمی و روش های مشابه مناسب نیستند.

مراقبت های بعد از عمل جراحی شکم

بهتر است بعد از عمل حتما چند روز مرخصی باشید و استراحت کنید. با توجه به اینکه ورم زیادی خواهید داشت، حتما داروی های لازم را استفاده کنید. همچنین برای رد بخیه ها و بهبودی هر چه بیشتر پزشک برای شما قرص هایی مخصوص خواهد نوشت.

در صورتی که می خواهید خیلی زود شکمی جمع و جور داشته باشید، از شکم بند و یا گن های مخصوص استفاده کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید از سیگار و یا نوشیدنی های الکلی تا سه هفته قبل از جراحی استفاده نکنید. حتما مایعات و نوشیدنی را به میزان لازم مصرف کنید و از فعالیت های سنگین پرهیز کنید.

سعی کنید حتما داروهای خود را به موقع مصرف کنید و با استراحت کافی سلامت خود را به سرعت به دست آورید.

مراقبت های بعد از جراحی شکم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX