کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

آیا تزریق ژل در گرفتگی بینی تاثیر گذار است؟

04 آذر ، 1399
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
0 کامنت

آیا تزریق ژل بینی در گرفتگی بینی تاثیر گذار است؟

عمل بینی از جمله عمل های زیبایی است که از گذشته تاکنون بسیار پرطرفدار بوده به طوری که در حال حاضر تزریق ژل بینی نیز به این عمل ها اضافه شده است و می توان گفت به عنوان عمل بینی بدون جراحی شناخته می ‌شود و طرفداران زیادی دارد. به طور کلی باید بدانید تزریق ژل در بینی مزایای زیادی داشته به طوری که منجر به برطرف کردن قوز بینی و دیگر ناهنجاری ‌های دماغ می شود. اما در اینجا سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌ آید این است که آیا تزریق ژل در بینی می توانند منجر به گرفتگی بینی شود یا خیر که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

تزریق ژل بینی

روش تزریق ژل به بینی تزریق چربی برای رفع عیوب بینی روشی است که چند سالی است مورد استفاده قرار می ‌گیرد به طوری که در موارد خاص که بر روی بینی فرورفتگی های وجود داشته باشد و این فرورفتگی منجر به ایجاد قوز کاذب شده میتوان از تزریق ژل استفاده کرد. دقت داشته باشید اگر برای شما هم سوال پیش آمده است که آیا بدون جراحی و با تزریق چربی می توان به بینی شکل داد یا خیر؟ باید بدانید که پاسخ بله است مثلاً اگر بین بینی و پیشانی فرورفتگی عمیق وجود داشته باشد این فرورفتگی با استفاده از ژل پر شده و موجب می ‌شود که قوز از میان برداشته شود با این حال طبیعتا تزریق ژل در نواحی مختلف بینی منجر به تغییر فرم بینی شده و آن را تغییر می دهد که به این ترتیب ایراد های بینی کمتر در معرض دید قرار خواهد گرفت. در این بین می ‌توان گفت یکی از مهمترین مزایای این روش بروز نتایج آن در کمترین زمان ممکن بوده و همچنین باید بدانید کل این فرآیند زیر یک ساعت زمان می برد. البته دقت داشته باشید این روش، روش دائمی نبوده و ماندگاری تزریق بسته به نوع ژل ۱۲ تا ۱۸ ماه بوده و در بعضی از افراد نیز باید هر ۶ ماه یکبار تمدید شود. همچنین قیمت آن نیز بسته به همین نوع ژل متفاوت است.

مراقبت های بعد از تزریق ژل در بینی

اگرچه به طور کلی تزریق ژل بینی بافت بینی را تغییر نداده و فقط روی ظاهر آن تاثیر می گذارد اما از آنجایی که موجب می شود در کمترین زمان ممکن بینی فرد شکل درستی را به خود بگیرد افراد زیادی امروزه از این روش استفاده می ‌کنند. حال در خصوص دوره ریکاوری تزریق ژل بینی باید بدانید که این روش دارای مراقبت های طولانی مدت نبوده و فرد می تواند بعد از تزریق فعالیت‌های خود را از سر بگیرد. با وجود این امر افرادی که نمی توانند تحت بیهوشی قرار گرفته و از کار فعالیت های روزمره خود دست بکشند بهترین روش برای آن ها جهت ترمیم شکل بینی تزریق ژل به بینی می باشد. با وجود این موارد بهتر است بعد از تزریق ژل موقع خوابیدن سرتان را حدود سی درجه بالاتر از زاویه بدن قرار دهید و تا یک هفته از بخور داغ، سونا، حمام داغ و هر گونه فشاری با بینی بپرهیزید. البته دقت کنید حدود دو الی سه روز پس از تزریق استحمام مشکلی نخواهد داشت. همچنین بهتر است تا یک هفته از ورزش های سنگین خودداری کنید.

آیا تزریق ژل در بینی موجب گرفتگی بینی می شود؟

اما اگر در خصوص تزریق ژل در بینی مزایای زیادی گفته شد اما سوالی که برای خیلی از مراجعین پیش می‌آید این است که آیا وجود ژل در گرفتگی بینی تاثیر دارد یا خیر؟ دقت داشته باشید که به گفته دکتر ها از آنجایی که در اطراف بینی این ژل قرار می گیرد فرد ممکن است به خوبی نتواند تنفس کند و از طرفی اگر این تزریق توسط افراد با تجربه صورت نگیرد ممکن است عفونت های حاصل شده که این عفونت ها نیز منجر به گرفتگی بینی خواهد شد.

دیگر عوارض تزریق ژل در بینی

از آنجایی که تزریق ژل بینی یک روش جدید است به طور کلی عوارض دراز مدت آن مشخص نشده زیرا این کار به تازگی شروع شده است و عوارض آن مشخص نمی باشد. اما دقت داشته باشید این روش یک روش سطحی و ظاهری می باشد عوارض کمی داشته که موجب شامل طور مخفی قرمزی شده و ممکن است کبودی در منطقه دماغ رخ دهد که این باره طی یک الی دو روز به صورت کامل از بین می رود. همچنین شما می توانید قبل از انجام تزریق از پزشک با تجربه در این زمینه اطلاعات به دست آورید.

تزریق ژل بینی برای چه افرادی ممنوع است

اگرچه به طور کلی عوارض خاصی در خصوص تزریق ژل بینی بیان نشده است اما لازم است بدانید این روش محدودیت هایی داشته به طوری که باید بدانید تزریق ژل در بینی برای افراد کمتر از ۱۸ سال چندان مناسب نبوده و پزشکان بهتر است افراد بالای ۱۸ سال این عمل را انجام دهند. همچنین روش برای بانوان شیرده و باردار ممنوع است. افرادی که دارای دچار ضعف در سیستم ایمنی هستند همچنین بیماران خود ایمنی دیابت بهتر است از این روش استفاده نکنند. علاوه بر این افرادی که قرار است قبل از یک هفته بعد از تزریق لایه برداری، لیزر و یا موارد این چنین انجام دهند کاندیدای مناسبی برای این روش نمی باشند.

نکات مهم برای تزریق ژل بینی

حال با وجود آنچه بیان شد اگر شما هم قصد انجام تزریق ژل بینی را داشتید برای این که از عوارض جانبی این عمل چون گرفتگی بینی در امان باشید بهتر است به نکات قبل تزریق دقت کنید مثلا باید بدانید در روز تزریق نباید آرایش کنید و پوست شما باید کاملا تمیز باشد. همچنین سعی کنید یک هفته قبل از مراجعه از مصرف الکل و سیگار جدا خودداری کنید و همچنین تا یک هفته پس از جراحی نیز از مصرف سیگار و الکل خودداری نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • تزریق ژل
    تزریق ژل
    اگر به زیبایی اهمیت میدهید خدمات تزریق ژل
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX