کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

اقدامات قبل از عمل جراحی زیبایی بینی

23 اسفند ، 1397
گروه تحقیقاتی کلینیک
1 کامنت

اقدامات قبل از عمل جراحی زیبایی بینی
اقدامات قبل از عمل جراحی زیبایی بینی | اقدامات قبل عمل بینی کدامند؟ قرص یا ویتامین مورد نیاز قبل از عمل جراحی بینی چیست؟ مراقبت ها و آزمایشات قبل عمل بینی.

قبل از عمل جراحی بیماران اغلب با استرس مواجه هستند که این امر بسیار عادی و رایج است اما پزشک می تواند در آرامش بخشید به بیمار بسیار کمک رسان باشد. پیش از عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی نیز باید اقداماتی انجام دهید تا در طول عمل با مشکلاتی مواجه نشوید.از این جهت که این اقدامات بسیار اهمیت دارن ما در این مقاله اقدامات پیش از رینوپلاستی را برای شما ذکر کرده ایم:

تغذیه قبل از جراحی رینوپلاستی 

قبل از عمل جراحی زیبایی بینی به مدت 8 ساعت چیزی نخورید تا معده شما کاملا خالی باشد. زیرا در هنگام بیهوشی اگر چیزی داخل معده باشد، ممکن است محتویات معده برگشت کرده و وارد مجرای تنفسی گردد. هرچند که وجود یک لوله پلاستیکی در نای شما در هنگام جراحی خطر این حادثه را پائین خواهد آورد، اما اگر معده خالی نباشد باز هم احتمال خطر وجود خواهد داشت. این را هم بدانید که قرار نیست 7 ساعت و 59 دقیقه قبل از عمل تا حد توان بخورید و بیاشامید و شکمتان را پر کنید! زیرا با این کار، از منظور اصلی ناشتا بودن که همان خالی بوده معده است دور می شوید. بهترین کار آن است که شب قبل از عمل، شام سبک بخورید و صبح ناشتا بیایید.



ترک سیگار قبل از جراحی بینی:

اگر سیگاری هستید، 2 هفته قبل از عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاسیتی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام دهید این است که سیگار کشیدن را متوقف کنید. البته هر چه زمان توقف سیگار کشیدن بیشتر باشد بسیار بهتر است. سیگار اکسیژن خون را کم می کند و احتمال مشکلات تنفسی در حین عمل را ابالا می برد. یکی از مواردی که در حین عمل به دقت توسط دستگاه کنترل می شود و در نمایشگر نشان داده می شود میزان اکسیژن موجود در خون است.


مراقبت های دارویی قبل از جراحی زیبایی بینی:

از دو هفته قبل و تا دو هفته بعد از عمل جراحی زیبایی بینی از مصرف مسکن هایی نظیر بروفن و آسپیرین خودداری نمائید زیرا مصرف این قرص ها موجب خونریزی در حین عمل شده و عمل جراحی را با مشکل مواجه می کنند.

آزمایش های قبل از عمل جراحی رینوپلاستی : 

  • FBS: قند خون ناشتا
  • CBC.dif کنترل مشکل کم خونی
  • PT and PTT کنترل مشکل انعقادی
  • HIV
  • HBsAg
  • HCV Ab
  • β-HCG (ویژه بانوان) آزمایش تشخیص بارداری

در صورتیکه از گرفتگی بینی رنج می برید یا دچار انحراف ظاهری بینی هستید (بینی به صورت ظاهری کج است) در صورت صلاحدید پزشک باید عکس های CT Scan از بینی و صورت تهیه نمایید.
 با انجام اقدامات ذکر شده می توانید از مشکلات در حین عمل جلوگیری نمایید.همچنین مطالعه اقدامات پس از جراحی بینی به شما بسیار کمک خواهد کرد تا نتیجه دلخواه را از عمل خود بگیرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • جراحی بینی
    جراحی بینی
    دیگر نگران کیفیت جراحی زیبایی بینی نباشید،
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX