کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

آشنایی با 7 نوع جراحی سینه

04 آذر ، 1399
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
0 کامنت

آشنایی با انواع جراحی سینه در بین زنان 

امروزه با پیشرفت علم پزشکی، شاهد محبوبیت روزافزون انواع جراحی سینه در بین زنان هستیم که با اهداف مختلفی همچون زیبایی و در مواردی درمان بیماری هایی نظیر سرطان سینه مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن سینه های بزرگ و نامتقارن مطمئنا برای هر زنی ناخوشایند بوده و موجب کاهش اعتماد به نفس و خودداری از حضور در اجتماع می گردد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع جراحی سینه رایج در بین جراحان پلاستیک آشنا ساخته و شرایط استفاده از هر روش را برایتان شرح دهیم. 

انواع عمل جراحی زیبایی سینه انواع عمل جراحی زیبایی سینه  

آشنایی با علل انجام انواع جراحی سینه

همانطور که گفتیم استفاده از انواع جراحی سینه به منظور خوش فرم سازی پستان ها و ایجاد هماهنگی و تقارن سینه ها، از محبوبیت بالایی در بین زنان برخوردار می باشد. هر کدام از این جراحی ها شرایط و استانداردهای خاص خود را داشته و لازم است قبل از انتخاب جراحی مورد نظر، به مشورت با پزشک خود بپردازید. در ادامه به معرفی انواع جراحی سینه در بین زنان می پردازیم.

جراحی سینه رایج در بین زنان عمل کاهش پستان گیگانتوماستیا 

بسیاری از خانم ها از داشتن سینه های بزرگ راضی نبوده و خواهان کاهش حجم سینه های خود هستند. سنگینی بافت اضافی سینه ممکن است توانایی شما را برای داشتن یک زندگی فعال مختل نماید و مشکلات بهداشتی عدیده ای را برایتان ایجاد نماید. بنابراین یک جراح پلاستیک ماهر قادر خواهد بود با انجام اصولی جراحی کاهش سایز پستان، اندامی خوش فرم برای شما ایجاد می‌ کند تا علاوه بر افزایش میزان اعتماد به نفس و حس خوب فرد نسبت به بدن‌ خود، مشکلات وی نیز برطرف گردد.
در این روش پس از بیهوشی عمومی فرد. بسته به وضعیت بدنی فرد و تکنیک به کار رفته، بین ۲ تا ۴ ساعت زمان نیاز بوده تا جراحی گیگانتوماستیا به پایان برسد. در ابتدا جراح برش‌ هایی را پیرامون هاله سینه، ایجاد می ‌کند. سپس از زیر هاله پستان تا چین زیر سینه یک برش عمودی( و یک برش افقی در صورت نیاز) ایجاد می شود. در ادامه بافت ‌ها و غدد اضافی، چربی و پوست اضافه را برداشته و در صورت افتادگی هاله و نوک سینه، جراح آن را به محل اولیه خود برمی گرداند. در پایان نیز پوست سینه بخیه و پانسمان می شود.

ماموپلاستی تقویتی

تقویت پستان یا ماموپلاستی تقویتی، نوعی اصطلاح پزشکی است که توسط جراحان پلاستیک برای نوع دیگری از انواع جراحی سینه مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی از این نوع جراحی، استفاده از ایمپلنت برای افرادی است که عمل ماستکتومی کامل (برداشتن پستان) بعد از سرطان پستان انجام داده اند. برای این کار از نوعی ایمپلنت مقاوم باید استفاده شود. برخورداری از خصوصیات ویژه ای همچون مقاومت در برابر حرارت و ضربه، سبب شده است تا کاشت سیلیکون به بهترین انتخاب در این روزها مبدل گردد. این مدل ایمپلنت علاوه بر انعطاف پذیری بالا از  استحکام کششی مطلوبی نیز برخوردار می باشد. ایمپلنت های محلول شور عموما برای خانم هایی استفاده می شود که برای انجام عمل زیبایی مراجعه نموده و تمایل به حداقل برش را در سینه دارند و خواستار یک عمل جراحی سینه بسیار کوچک هستند. ماموپلاستی تقویتی شامل کاشت پروتز سینه و قرار دادن یک لایه از پوست بر روی ایمپلنت ها برای ایجاد یک پستان با ظاهری طبیعی است. کاشت پروتز سینه روشی بسیار متداول است که غالبا برای زیبایی و به صورت دائمی انجام می شود.

آنچه باید از جراحی سینه بدانیدآنچه باید از جراحی سینه بدانید 

ماستکتومی 

ماستکتومی یا پستان‌برداری شامل عمل جراحی جهت برداشتن یک یا هر دو پستان به‌ طور کامل است که معمولا به منظور درمان سرطان پستان در بین مردان و زنان انجام می ‌گیرد. برخی افراد نیز به دلیل داشتن زمینه های ابتلا به سرطان سینه، ممکن است مجبور به انجام عمل ماستکتومی شوند. در شرایطی که تومور در بیشتر نواحی سینه را اشغال کرده باشد، تومور بزرگ باشد، استفاده از پرتو درمانی موثر نبوده و یا امکان درمان با پرتو درمانی وجود نداشته باشد از درمان ماستکتومی استفاده می گردد. همچنین لازم به ذکر است که میزان برداشت بافت سینه در این روش، بستگی به مقدار گسترش تومور و درگیری بافت ‌های اطراف سینه داشته و ممکن است علاوه بر برداشت کامل بافت سینه، لازم باشد تا گره ‌های لنفاوی زیر بغل و عضلات سینه ‌ای نیز برداشته شود. انتخاب نوع ماستکتومی مناسب شما به موارد مختلفی بستگی داشته که به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  1. سن بیمار 

  2. وضعیت سلامت عمومی (تعیین یائسگی)

  3. اندازه تومور و میزان پیشرفت آن

  4. میزان درگیری غدد لنفاوی 

  5. سابقه خانوادگی

  6. تعیین تعداد تومور ها

لامپکتومی

در ادامه با لامپکتومی در خدمت شما هستیم که یکی دیگر از روش های مورد استفاده در درمان سرطان سینه می باشد. لامپکتومی یک نوع عمل جراحی رایج است که جهت خارج سازی بافت های غیر طبیعی یا سرطانی (به همراه قسمت کوچکی از بافت سالم حاشیه توده سرطانی) مورد استفاده قرار می گیرد. به این روش جراحی محافظت از پستان نیز می گویند چرا که در آن برخلاف ماستکتومی تنها بخشی از پستان برداشته می‌شود. بافت سرطانی برداشته شده در این عمل جراحی معمولا محدود بوده و تهاجم به بافت های کناری در طول جراحی وجود ندارد. پس از انجام عمل لامپکتومی نیز به کمک رادیوتراپی بافت پستانی باقی مانده(به مدت 5 تا 7 هفته)، از تخریب کامل سلول های سرطانی اطمینان حاصل می گردد. این جراحی 1 تا 2 ساعت زمان برده و در بیهوشی کامل انجام می شود.

جراحی محافظت از پستان

جراحی محافظت از پستان یکی دیگر از انواع جراحی سینه است که جایگزین مناسبی برای عمل ماستکتومی می باشد. در مراحل ابتدایی سرطان پستان که توده سرطانی به طور کامل در پستان پخش نشده است، جهت حفاظت از پستان از عمل جراحی حفظ پستان استفاده می شود.

ماستوپکسی (اصلاح افتادگی سینه)

اکثر زنان به دلایل شایعی همچون زایمان و شیردهی، افزایش سن و تغییرات وزنی دچار تغییراتی در ظاهر سینه های خود می شوند که سبب کاهش حجم سینه و خاصیت الاستیسیته (کشسانی) پوست می گردد. در نتیجه سینه ها فرم اولیه خود را از دست می دهند و شروع به شل شدن می کنند و هاله و نوک سینه از جای اصلی(که در برجسته ترین قسمت سینه است) به سمت پایین جابجا می شود. به این حالت اصطلاحا افتادگی سینه یا پتوز پستان گفته می شود. در برخی موارد، نوک سینه ها کاملا در زیر سینه ها قرار گرفته و حالت قرینگی سینه ها بهم می خورد.
لیفت سینه یا ماستوپکسی که از جمله انواع جراحی سینه جهت هماهنگ سازی فرم سینه ها است، یکی از روش های رایج جراحی زیبایی است که طی یک پروسه بیهوشی عمومی 2 تا 4 ساعته توسط جراح پلاستیک انجام می شود. در این روش پس از برش و جدا کردن پوست، جراح هاله و نوک پستان را بالا برده و در ادامه با برداشتن پوست اضافی و لیفت کردن غده شیردهی با کشیدن پوست سالم، عمل بخیه زدن صورت می گیرد. در برخی موارد نیز کاشت پروتز سینه یا تزریق چربی در صورت لزوم انجام می شود. به طور کلی انجام این جراحی، به 1 تا 2 روز بستری و حداکثر 10 روز مراقبت نیاز دارد.

میکرودوشکتومی

مشکلات و ناراحتی هایی همچون آبسه مکرر پستان، ورم پستان از مواردی می باشد که به راحتی توسط میکرو دوشکتومی قابل درمان است. همانطور که می دانید اکثر بیماری‌های پستان یا از مجرای شیر سرچشمه می‌ گیرند یا به آن مرتبط هستند. در این روش، با ایجاد یک برش دورانی، مجرای شیر برداشته شده و جهت بررسی انتقال داده می شود. 

بزرگ و کوچک کردن سینه با جراحی بزرگ و کوچک کردن سینه با جراحی

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • جراحی سینه
    جراحی سینه
    با بهترین جراح زیبایی سینه تهران مطمئن تری
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX