کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

آیا جای زخم پلاسما جت بینی و پلک باقی می ماند

29 بهمن ، 1399
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
1 کامنت

پلاسما جت ، یکی از روش های مدرن برای زیبایی پوست است که با تبخیر پلاسما و تولید گرما ، بافت اضافی پوست را حذف می کند. یکی از مسائلی که در این روش وجود دارد ، ایجاد جای زخم پلاسما جت بینی و پلک است که برای بازسازی پوست انجام می شود. اما آیا جای زخم پلاسما جت بینی و پلک باقی می ماند؟ برای پاسخ به این پرسش تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جوانسازی صورت

افزایش سن همواره یکی از بخش های زندگی هر انسانی است که با ایجاد تغییراتی در ظاهر جسم و روح انسان ها همراه است. یکی از این تغییرات که برای همه ما پیش می آید، ظهور چین و چروک در صورت است که باعث افت زیبایی انسان ها می شود. اما با پیشرفت تکنولوژی و علم، روش های مدرن و نوینی برای رفع آن ایجاد شده است که یکی از آنها، پلاسما جت می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با پلاسما جت و همچنین امکان ایجاد زخم و آسیب در این شیوه جوان سازی پوست بپردازیم.

روش های جوانسازی صورتروش های جوانسازی صورت

آخرین مطالب تکمیلی کلینیک جراحی زیبایی را در این بخش دنبال نمایید

جراحی زیبایی پلک

تاثیر ویتامین E بر زخم

همه چیز در مورد جراحی زیبایی بینی

پلاسما جت

پلاسما جت که با نام Plasma Jett نیز شناخته می شود، یکی از روش های مدرن و نوین برای زیباسازی پوست است که می توان از آن برای سفت کردن و همچنین لیفت پوست استفاده نمود. پلاسما جت به عنوان یک روش غیرتهاجمی استفاده می شود و می توان از آن برای قسمت های مختلفی مانند پوست روی گردن، پلک های چشم، اطراف دهان، بینی، دست ها و ... استفاده نمود. این روش مدرن جوانسازی پوست همچنین می تواند برای برطرف کردن زگیل و خال نیز استفاده شود و بافت های اضافی را با گرما از بین ببرد. عمل زیبایی صورت در این روش ، با کمک پلاسما انجام می شود که این ماده ، از گازهای یونیزه شارژ شده استفاده می کند و می تواند با تبخیر شدن و تولید گرما، بافت اضافی را حذف کند.

جای زخم پلاسما جت بینی و پلک

عمل پلاسما جت با تحریک سلول های غشای پوستی، از طریق ایجاد حرارت انجام می شود. اما ممکن است از خود بپرسید آیا این روش درمانی موجب ایجاد جای زخم پلاسما جت بینی و پلک می شود و آیا جای زخم پلاسما جت بینی و پلک در آن باقی می ماند؟ برای پاسخ به این دو پرسش باید گفت اساس کار این روش زیبایی صورت ، سوزاندن ذرات کوچک در سطح پوست است که موجب ایجاد زخم های ریزی به صورت نقطه نقطه می شود. بنابراین در پاسخ به سوال اول باید توجه داشت که جای زخم پلاسما جت بینی و پلک در اثر استفاده از این روش ، با هر نوع دستگاهی که به کار گرفته می شود به صورت نقاط ریز ایجاد می گردد.

جای زخم پلاسما جت پلکجای زخم پلاسما جت پلک

آیا جای زخم پلاسما جت بینی و پلک باقی می ماند؟

مسئله دیگری که باید در رابطه با جای زخم پلاسما جت بینی و پلک پرداخت ، بیان این نکته است که آیا جای زخم آن باقی می ماند یا خیر؟ در حالت کلی می توان گفت جای زخم پلاسما جت بینی و پلک می تواند بهبود یابد اما برای این کار، مراقبت از پوست نقش مهمی را در آن دارد. به همین منظور لازم است بعد از اجرای عملیات پلاسما روی بینی، پلک و جای دیگر در بدن به منظور بازسازی پوست شما، ضروری است یک دوره مراقبتی از پوست خود داشته باشید تا بتوانید از پوست حساس خود در این زمان محافظت کرده و روند بازسازی آن را به درستی به اتمام برسانید. ذکر این نکته نیز مهم است که استفاده از یک متخصص زیبایی معتبر و دستگاه های پلاسما جت مناسب می تواند در روند ایجاد جای زخم پلاسما جت بینی و پلک از مهم ترین عوامل موثر شناخته شوند.

نکاتی در خصوص مراقبت های بعد از پلاسما جت

همانطور که گفتیم ، مراقبت های بعد از انجام پلاسما جت نقش مهمی را در درمان زخم های ایجاد شده در این روش زیباسازی پوست دارند که لازم است حتما به آن توجه شود. از جمله نکاتی که در این رابطه می توان بیان کرد، عبارتند از:

  • لازم است بعد از عمل پلاسما جت ، بر روی محل عمل و قسمت هایی که زخم ها و سوراخ هایی ایجاد شده اند ، فشاری وارد نکنید و به اصطلاح تا مدتی این قسمت از پوست را دستکاری ننمایید.

  • لازم است محلی که عملیات پلاسما جت روی آن انجام شده را با آبی که ابتدا جوشانده شده و سپس خنک شده است ، پاک و تمیز نمایید.

  • به هیچ عنوان از وسایل و تجهیزات دیگر برای از بین بردن این زخم ها و سوراخ ها استفاده نکنید.

  • شما می توانید از ضد آفتاب های سالم و تایید شده (استاندارد)، متناسب با پوست خود استفاده نمایید.

بعد از انجام عملیات پلاسما جت، در اطراف چشم ها و محلی که این عمل انجام شده است، تورم در پوست ایجاد می شود که همراه با پوسته پوسته شدن آن همراه است. باید برای رفع این پوسته ها، مراقبت ها از پوست خود را تا 10 روز ادامه دهید.

نکاتی در خصوص مراقبت های بعد از پلاسما جتنکاتی در خصوص مراقبت های بعد از پلاسما جت

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان گفت پلاسما جت ، یکی از روش های نوین برای جوانسازی پوست است که با دستگاه های پیشرفته اعم از PlexR ، Plasma Fibroblast و ... انجام می شود. این روش زیبایی با سوزاندن ذرات ریز پوستی، عمل رفع چین و چروک را انجام می دهد. جای زخم پلاسما جت بینی و پلک یکی از مشکلاتی است که در این روش زیبایی ایجاد می شود. البته در این روش، پوست زخم نمی شود بلکه برای بازسازی پوست، سوراخ های ریزی ایجاد می شود. اما این تغییراتی پوستی می تواند طی یک دوره 10 روزه با مراقبت های پوستی و پیروی از نکات و توصیه های متخصص زیبایی برطرف شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • جراحی بینی
    جراحی بینی
    دیگر نگران کیفیت جراحی زیبایی بینی نباشید،
    ادامه مطلب
  • جراحی پلک
    جراحی پلک
    عمل جراحی زیبایی پلک توسط دکتر شاهین کریمی
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX