کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

با چه روش هایی جای بخیه روی پلک را بهبود ببخشیم؟

03 آذر ، 1399
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
1 کامنت

از بین بردن جای بخیه عمل پلک | کرم ترمیم کننده و رفع جای بخیه بلفاروپلاستی

از بین بردن جای بخیه پلک | بهترین کرم برای جای بخیه پلک بعد از بلفاروپلاستی چیست؟  استفاده از روش های مراقبتی صحیح و مناسب برای جای بخیه بلفاروپلاستی ضروری است.

بهترین روش ها برای بهبود بخیه پلک چیست؟ 

پف زیر چشم و افتادگی پلک از جمله عواملی هستند که موجب می شوند چشم ها کوچک تر به نظر برسند. پس بسیاری از افراد برای حل این مشکلات از روش های جراحی پلک چشم استفاده می کنند. برای بهبود بخیه پلک لازم است که پس از عمل از روش های مراقبتی استفاده کرد. در این مقاله نکات مهم برای بهبود بخیه پلک آورده شده است.

درمان جای بخیه عمل پلکدرمان جای بخیه عمل پلک 

بخیه پلک چشم

چشم ها از اجزای اصلی صورت هستند که در برقراری ارتباط و احساسات نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. در صورتی که در پلک چشم مشکلی به وجود آید، موجب کاهش زیبایی چشم خواهد شد. جراحی های زیبای مختلفی برای رفع مشکلات پلک چشم و افتادگی پلک انجام می‌شود که روش بلفاروپلاستی یکی از معروف ترین آن ها می باشد. پف اطراف چشم معمولا در یک چشم یا در هر دو چشم به وجود می آید. در بلفاروپلاستی مشکلاتی که مربوط به ظاهر پلک است برطرف شده و متقاضیان بسیاری دارد. در این روش جراحی پلک ها را بخیه می کنند.

بهبود بخیه پلک

پس از انجام جراحی بلفاروپلاستی که روی پلک چشم می‌ شود، می توان از روش های مختلفی برای بهبود بخیه پلک استفاده کرد. در این زمینه باید به نکات مختلفی برای بهبود بخیه پلک دقت کرد. همچنین ممکن است برخی از افراد برای اینکه چشم های خود را بزرگتر کنند، از روش ‌های جراحی مربوط به آن استفاده ‌کنند. بنابراین پس از این جراحی ها باید برای بهبود بخیه پلک اقدام کرد.

عوامل مؤثر روی از بین بردن جای زخم

عوامل مختلفی روی از بین بردن جای بخیه پلک مؤثر هستند، برخی از این عوامل عبارتند از: 

  • جنس و کیفیت بخیه ی مورد استفاده برای بستن برش های ایجاد شده در حین عمل
  • تکنیک اجرایی توسط جراح پلک
  • جراحی بلفاروپلاستی
  • محل برش برای انجام جراحی
  • اندازه و عمق برش ایجاد شده

دوره نقاهت پس از عمل چشم

جراحی زیبایی پلک مانند جراحی های دیگر دوره نقاهت بعد از عمل دارد. بنابراین باید در مورد دوره بهبود بخیه پلک آگاهی کافی را به دست آورد. در این مقاله شما را با روش های بهبود جای بخیه روی پلک چشم پس از جراحی زیبایی آشنا می کنیم. در صورتی که نکات مربوط به بعد از جراحی پلک رعایت شود، موجب کنترل و کاهش میزان تورم و کبودی و در نهایت کوتاه تر شدن مدت زمان دوره بهبود بخیه پلک خواهد شد.

درمان جای بخیه عمل پلکدرمان جای بخیه عمل پلک 

شست و‌ شوی بعد از جراحی پلک

در صورتی که شما جراحی زیبایی پلک انجام داده باشید، لازم است که پلک های خود را به خوبی با آب و صابون سه بار در روز بشوید. پس از آن ناحیه مربوطه را خشک کنید. در رابطه با استحمام پس از جراحی پلک چشم این مورد مانعی ندارد. ولی بیماران لازم است دقت کنند که در هنگام شستشو و خشک کردن صورت برای اینکه از وارد شدن آسیب به ناحیه پلک جلوگیری شود، با ملایمت با این ناحیه برخورد شود. برای بهبود بخیه پلک می توان از ویتامین E و کره کاکائو استفاده کرد. زیرا سبب رفع سریع جای زخم و بخیه پلک می شود.
برای جراحی پلک، از بخیه استفاده می شود و پس از عمل  روی پلک تورم و کبودی به وجود می آید، پس برای اینکه ورم چشم پس از عمل بهبود پیدا کند، می توان از کیسه های آب یخ بر روی آن استفاده کرد. همچنین باید دقت کرد که از کمپرس آب گرم پس از عمل پلک استفاده نشود.

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

برای از بین بردن جای بخیه عمل پلک می توانید از کرم ها و پماد های گوناگونی استفاده کنید. ممکن است پزشک جراح نیز برای شما دارو، کرم یا پمادی را تجویز کند که توصیه می شود از داروی تجویزی استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید با مراجعه به داروخانه و مشورت با پزشک داروخانه بهترین کرم یا پمادی که از بین برنده جای بخیه عمل پلک یا بلفاروپلاستی است را تهیه کنید.

مراقبت های لازم برای بهبود بخیه پلک

افرادی که عمل جراحی پلک انجام می دهند، یکی از دغدغه هایی که دارند این است که چگونه جای بخیه عمل خود را از بین ببرند. از جمله نکات بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن دقت کرد، این است که اسکارها به مرور زمان ترمیم می شوند. بنابراین در بسیاری از موارد این بخیه ها نیازی به کشیدن ندارند. برای بهبود بخیه پلک بهتر است که به برخی از نکات توصیه شده دقت کرد. از جمله نکات می توان موارد زیر را عنوان کرد:

یکی از مواردی که می‌توان برای ترمیم و بهبود بخیه پلک چشم به کار برد، استفاده از پمادهای تجویز شده است که جراح چشم آنها را تجویز می‌کند. استفاده از پمادها موجب تسریع بهبود بخیه چشم می شود. در عمل جراحی پلک چشم از بخیه های قابل جذب استفاده می شود.
بهتر است در زمان خواب پس از جراحی پلک برای بالا نگه داشتن سر، از دو بالشت استفاده شود تا سر نسبت به سطح زمین بالاتر قرار گیرد. این کار موجب می‌شود که ورم چشم بعد از عمل کمتر شود. همچنین برای بهبود جای بخیه بهتر است که از بلند کردن و جابجایی وسایل سنگین پرهیز کرد. برخی از فعالیت ها مانند مطالعه کردن، نگاه کردن به صفحه موبایل یا مانیتور و تماشای تلویزیون موجب می شود که چشم خشک شود و ترک بر دارد، بنابراین برای مرطوب نگه داشتن چشم بهتر است که از قطره اشک مصنوعی استفاده شود. یکی از نکاتی که می‌توان در برای بهبود بخیه پلک چشم به آن دقت کرد، استفاده کردن از عینک آفتابی است. مصرف نمک موجب کاهش تورم پلک می شود، بنابراین برای بهبود بخیه باید مصرف نمک را کاهش داد.
از آنجایی که در دوره نقاهت عمل پلک، ممکن است به دلیل کمتر بودن فعالیت دچار یبوست شوند، بنابراین بهتر است که در این مدت مصرف میوه و سبزیجات و مایعات را افزایش دهند. در دوره نقاهت جراحی پلک برای بهبود بخیه پلک تا زمانی که جراح تعیین نکرده است از لنز نباید استفاده کرد. پس از عمل جراحی پلک چشم، مدتی باید از غذاهای آبکی و سبک استفاده شود. انجام دادن این نکات و مراقبت هایی که در این مقاله آورده شده است، موجب می شود که روند بهبود پلک چشم تسریع پیدا کند.

معجزه‌ ای برای محوکردن جای بخیه پلکمعجزه‌ ای برای محوکردن جای بخیه پلک 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX