کلینیک جراحی زیبایی دکتر شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

چه کسانی در اولویت انجام جراحی کاهش سینه هستند

07 اردیبهشت ، 1400
گروه تحقیقاتی جراحی زیبایی
0 کامنت

همانطور که می دانید سینه های زنانه و همینطور مردانه اندازه، شکل و وزن مختلفی دارند که برای هر یک از افراد متفاوت می باشد. این تفاوت موجب شده تا برخی از افراد از سینه خود راضی باشند. در حالیکه ممکن است این حس برای کسانیکه دارای سینه های بزرگ هستند راضی کننده نبوده و ناراحتی زیادی را برای آنها به وجود آورد. با انجام عمل جراحی کاهش سینه، افراد می توانند زیباتر به نظر برسند و احساس سلامتی و راحتی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

کسانیکه اقدام به انجام جراحی کاهش پستان میکنند علاوه بر اینکه مسئله زیبایی برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، از درد در قسمت های مختلف مانند شانه ها، گردن و کمر رنج می برند. در ادامه این مقاله به معرفی بهتر جراحی کاهش سینه و کسانیکه در اولویت جراحی کاهش پستان هستند خواهیم پرداخت.

جراحی کاهش پستان چیست؟

جراحی کاهش پستان یکی از انواع جراحی زیبایی و محبوب بین افرادی است که دارای سینه های بزرگ هستند. نحوه انجام این جراحی به این صورت می باشد که جراحان پلاستیک چربی های اضافه پستان، بافت و پوست اضافه موجود در این ناحیه را از بین برده و اندازه پستان را کاهش می دهند.

کاهش سینه

کاهش سینه در بانوان

مزایای کاهش پستان

جراحی کاهش پستان که یکی از انواع روش های جراحی سینه می باشد، می تواند مزایای قابل توجهی برای بانوان (ماموپلاستی) و آقایانی (ژنیکوماستی) که تمایل به سینه های کوچکتر و متناسب دارند، داشته باشد. از مزایای انجام جراحی کوچک کردن سینه می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • جابجا شدن بافت پستان به سمت بالا و کاهش وزن
  • کاهش فشار بر روی نواحی مانند شانه ها و گردن در اثر فشارهای بندهای سینه بند
  • با انجام این عمل شکل و افتادگی پستان اصلاح می شود
  • سینه ها نمایی سفت تر، کوچک تر و گردتر پیدا میکنند


این مورد را هم باید اضافه کنیم که کاهش پستان ممکن است باعث ماندگاری زخم های جراحی، از دست دادن احتمالی برخی از ‏حساسیت های پستانک و توانایی شیردهی بعد از کاهش پستان شود.

تاثیرات ماموپلاستی یا ژنیکوماستی بر زندگی افراد

ممکن است برای افرادی داشتن سینه های بزرگ موجب اثرات منفی همچون اضطراب، خود سرزنشی و خجالت، مشکلات عملکردی، ناراحتی روانی و اجتماعی و همینطور ترس از بدخیمی شود. در اینجا جراحی ژنیکوماستی به کمک این دسته افراد آمده و بهترین درمان برای آنها می باشد.

جراحی ژنیکوماستی

جراحی ژنیکوماستی

دلایل انجام جراحی کوچک کردن سینه

دلایل زیادی وجود دارد که افراد تصمیم می گیرند تحت عمل جراحی کاهش پستان قرار بگیرند. در ادامه به معرفی هر یک از دلایل انجام جراحی کاهش پستان برای بانوان و آقایان می پردازیم:

افزایش راحتی و سلامت جسمی در افراد

سینه های بزرگ باعث کمردرد و ناراحتی عمومی می شوند. جراحی کاهش پستان می تواند یکی از راه های افزایش راحتی کلی و کاهش دردهای ناشی از وزن اضافی بافت پستان باشد. بسیاری از بیماران گزارش کرده اند که جراحی کاهش پستان به طور چشمگیری زندگی روزمره آنها را بهبود بخشیده است.

راحتی با جراحی کاهش سینه

افزایش راحتی و آرامش با جراحی کاهش سینه

اطلاعات بیشتر در مورد جراحی های زیبایی سینه را از ندهید

آشنایی با 7 نوع جراحی سینه

هر آنچه که در مورد نتایج جراحی سینه باید بدانیم

مناسب ترین جراحی سینه برای افراد مختلف کدام است

آشنایی با جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه

راحتی در ورزش و چابکی

جراحی کاهش پستان اغلب مورد توجه کسانی قرار می گیرد که علاقه زیادی به ورزش و سبک زندگی فعال دارند. در حالی که مطمئناً می توان بدون در نظر گرفتن اندازه پستان به انجام فعالیت های ورزشی پرداخت، اما کاهش پستان می تواند به حرکت و چابکی نیز کمک کند. کاهش پستان اغلب برای دوندگان، دوچرخه سواران و ورزشکاران رزمی مفید است. اگر شما یک ورزشکار مشتاق هستید کاهش پستان می تواند لذت شما را از ورزش افزایش دهد.

اما شاید یکی از بهترین دلایل برای اینکه شما جز افراد مناسب و در الویت کاهش سینه باشید این باشد که شما بدون درد و ناراحتی از بزرگتر شدن سینه ها ‏بتوانید ورزش کنید و از یک سبک زندگی فعال لذت ببرید.

راحتی در ورزش با جراحی کاهش پستان

راحتی در ورزش با جراحی کاهش پستان

جراحی کاهش سینه و زیبایی و تناسب اندام

دلیل اصلی که بیماران برای کاهش پستان انتخاب می کنند ترجیح زیبایی است. بسیاری از خانمها فقط آرزو دارند که در لباسهایشان بهتر به نظر برسند به همین دلیل اقدام به انجام عمل جراحی ماموپلاستی می کنند. اکثر بانوان تمایل دارند با استفاده از این روش کوچک کردن سینه بتوانند اندام خود را متناسب با سایز بدنشان کنند. جراحی کاهش پستان همچنین با از بین بردن افتادگی پوست و بالا بردن پستانها در وضعیت بهتر، ظاهر فرد را بهبود می بخشد.

افراد مناسب و در الویت کاهش سینه

رسیدن به تناسب اندام برای افراد مناسب و در الویت کاهش سینه

کدام افراد در اولویت انجام جراحی کاهش سینه هستند؟

  • مناسب برای افرادی که از بزرگ بودن سینه های خود ناراحت هستند
  • سینه های شما مانع از فعالیت فیزیکی شما می شود
  • به دلیل وزن سینه‌ها دچار درد پشت، گردن و شانه می‌شوید.
  • به دلیل بزرگی، سنگینی و آویزان بودن سینه‌ها، دچار فرورفتگی محل بند سوتین می‌شوید.
  • در حالت بدون سوتین، نوک سینه پایین‌تر از شیار سینه قرار می‌گیرد.
  • مناسب برای کسانیکه است که عدم تقارن در سینه هایشان وجود دارد.
  • مناسب برای افرادی که در تنفس دچار مشکل می شوند.

سخن پایانی

در انتها باید این مورد را هم اضافه کنیم که قبل از انجام جراحی کاهش سینه حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید تا نتایج قابل قبولی را از انجام جراحی زیبایی خود بدست آورید و علاوه بر آن عوارض های بعد از جراحی سینه به حداقل برسد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
خدمات مرتبط
  • جراحی سینه
    جراحی سینه
    با بهترین جراح زیبایی سینه تهران مطمئن تری
    ادامه مطلب
6LfIffAaAAAAAKRImb4a_WyniizR7KFIPjzhQrMX